י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

שלום בעדה החרדית • המינויים אושרו: 14 בעד; 2 פתקים לבנים

בבניין הבד"צ בכיכר זופניק נערכה ישיבת ההצבעה של הנהלת 'העדה החרדית' ובסיומה הוכרע - בעד השלום • הגבאי המיתולוגי מסאטמר רשם הצלחה על המהלך, והחברים החדשים יצורפו להנהלה • המהלך מעניק כוח לגאב"ד הגרי"ט וייס

משה גבאי וגאב"ד העדה בשבוע האחרון. צילום: שמואל דריי
משה גבאי וגאב"ד העדה בשבוע האחרון. צילום: שמואל דריי


לאחר ישיבת הנהלת העדה החרדית שהתקיימה הערב (ה') אושרו המינויים של חברי ההנהלה החדשים, דבר שיביא לחיזוק גדול לגאב"ד העדה החרדית הגאון רבי יצחק טוביה וייס.

ישיבת ההצבעה נערכה בבניין הבד"ץ ברחוב שטראוס בכיכר זופניק בירושלים, והמינויים אושרו ברוב של 14 חברים ו-2 פתקים לבנים.

מדובר על אישור עוד 14 נציגים להנהלת העדה החרדית, 4 נציגים מקהילת ברסלב של הגאון הצדיק רבי יעקב מאיר שכטר ושל הגה"צ רבי משה קרמר, 4 נציגים מקהילות הפרושים שבהנהגת הגאון רבי יהושע דוד טורצ'ין, ועוד 3 נציגים לחסידות סאטמר (מהרי"י), ו-3 נציגים לחסידות סאטמר (מהר"א).

כפי שנחשף הבוקר לראשונה ב'בחדרי חרדים' המהלך נתקל בהתחלה בהתנגדות מכיוונם של חוגים בתוככי ההנהלה, שחששו כי בצעד זה הולכים 'לכונן סדר עולמי חדש' בתוככי חוגי העדה, אבל אחרי אילוצים רבים ולאור ביקורו של של הגבאי והמשב"ק ר' משה פרידמן בישראל הנקרא גם "שר החוץ של סאטמר" הצליחו בעדה להגיע להסכמה מקיר לקיר.

משה פרידמן שנפגש עם גדולי האדמו"רים של 'העדה' - ביניהם האדמו"רים מתולדות אהרן ודושינסקיא, הצליח להגיע להסכמות שמשמעותן ניצחון לגבאי המיתולוגי לבית סאטמר. בנוסף, המהלך האחרון שהוכתר בהצלחה יעניק כוח נוסף לגאב"ד 'העדה החרדית' הגרי"ט וייס.

אחר הצהריים אף נפוצו שמועות על אי תמיכת חסידות דושינסקיא במהלך, מה שהתברר כלא נכון.
העדה החרדית הצבעה חברים גבאי דושינסקיא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 20 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד