כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

כמידי שבוע: המיטב של לייבל'ה • אל תחמיצו!

יועץ הסתרים של אורן חזן, הצעיר החרדי שתפס קשרים עם אהרן ברק, ומי מתמודד על מקומו של נדב פרי? • מיוחד

כמידי שבוע: המיטב של לייבל'ה • אל תחמיצו!


בתחילת השבוע, היה לייבל'ה משוכנע שיהיו לו חיים. באופן נורמטיבי, משתדל לייבל'ה למצות את המיטב שיש לחיים להציע לו - עד יום רביעי, או אז מתקרב הדד-ליין ואין ברירה כי בנאדם טוב צריך להתפרנס ממשהו.

ואז בא הפייק, מה זה בא, התפרץ לדלת פתוחה וכמעט שהפך את שבוע הספר לשבוע הפייק של המגזר, אלא שבא הבלאטשובער שמברכתו נושע דייוויד בלאט והשיג בינתיים שני ניצחונות, ובזכות הברכה תהיה חגיגה גדולה והרבי מזלאטשוב עוד יישב ביציאת המכובדים אצל ר' דוד בלאט ותודה ליחצ"נים מוישי, ישראל ויחיאל על העבודה הקשה.

אפרופו פייק: מזמן לייבל'ה לא הבין איך זה יכול להיות. איך יתכן שכל האנשים החשובים בכאילו שהוא כותב עליהם כל השבוע, ממש ממש ניתנים להשגה בטוויטר. כאילו הם רק מחכים ש'זלמן העיתונאי' יסמן להם את הציוץ האחרון בכוכבית. לא יותר פשוט לשלם בשוטף פלוס 60 לפראייר שיפעיל בשבילך דף מעריצים בפייסבוק?

אבל אם ככה עובד ראש של סלב, לייבל'ה לא נשאר מאחור, וברשותו כבר 1,453 עוקבים [פעם בשעתיים הוא מרפרש את הדף בתקווה לגלות שצבר תאוצה, אבל לך תתמודד עם שלזינגר הג'ינג'י שמביא עדכונים און ליין ממצב הרקטות בעזה].

ואם בטוויטר עסקינן, בשעה שכוכב הטוויטר ועורך משפחה בשעות הפנאי יוסי אליטוב הגיש תוכנית בישול בצהרי שישי [סתם, בצחוק, בישול בטוויטר זה התפקיד של איציק סודרי], הגיעו לבקר באולפני קול ברמה שניים שלא ניצפו שם מזה זמן מה. לייבל'ה זועם על המפיק שצילם רגע מרגש כל כך.





ואחרון מהטוויטר: חובבי המצייץ האידישאי Twitter.com/yiddishUpdate המספק ציוצי נייעס ועדכונים ישירים באידיש מכנסת ישראל, כולל תרגום סימולטני של ציוצים פרי מקורם של עמית סגל, אורן חזן ואחמד טיבי, נחשף השבוע כשהתיישב עם התקשורתן הצעיר והמוכשר שמוליק אברהם. מדובר כמובן במשה קליין מניו יורק, ששמר במשך שלוש שנים על חשבון חתרני וללא פנים.



פינת האסטרטגיה:
באחד מלילות השבוע נאלץ לייבל'ה לעשות 'סיבוב מזל טובים' בגזרת האולמות בבני ברק, ודילג להנאתו לעבר הבורקס של 'היכלי מלכות', שם צפה ביועץ האסטרטגי יענקי ביכלר בעיצומו של סוד שיח עם הגאון רבי יצחק דוד גרוסמן, רבה הראשי של מגדל העמק וממספידי השגריר הבריטי בתחילת השבוע. לייבל'ה המתין בסבלנות כדי לנסות ולדלות פנינים למדור, אבל השיחה התארכה יותר מחצי שעה, והקיגל בוגשל כבר התחיל להתקרר.

אפרופו ממלכת היח"צ הביכלרית: לייבל'ה עבר ביום חמישי בבוקר על יד מגדלי קונקורד בבני ברק בדרכו למפגש השבועי עם הבוס [פחות מ-12 שעות אחרי שנפרדו בערב הגיבוש המיוחד לעובדי 'בחדרי' שעוד ידובר אודותיו, ותודה לל'אנטריקוט על הסבלנות והשירות], מכיוון שחפץ לאחל מזל"ט לביכלרית שמברמצ"ת את בנה בקרוב, עלה לייבל'ה לקומה 12 וגילה שהלקוח ה-50 הצטרף השבוע לצרכני האסטרטגיה של ביכלר וגם הצוות במשרד התרחב. לייבל'ה משער שהיעד הבא הוא מאה לקוחות. רני רהב, מאחוריך.





ואילו לקוח עבר של ביכלר המוכר גם בשם רובי ריבלין, חילק השבוע 'אות הנשיא' בירושלים, שם צפה לייבל'ה בסגן ראש העיר המקומי ישראל קלרמן, האיש שלא מפחד להתפטר, ממש כמו בעידן 'שפע שוק', משוחח ארוכות עם הנסיך לשעבר מהליכוד דן מרידור.





ובאותו מעמד נשגב: הרל"ש של הסגן המדובר, שמוליק יעבץ, נצפה משוחח ארוכות עם נשיא בית המשפט העליון לשעבר אהרן ברק.





ואילו הצלם של יתד נאמן, ברוך יערי האגדי, מסרב בתוקף לשמוע שירת נשים וכמנהג בן תוירה, עזב את הכל, יצא בחוץ, סתם את אזניו ושקע בעולמה של תורה. לייבל'ה גאה.





והסגן האשכנזי השני של ברקת, יוסי דייטש, שביום שישי מספיק לעבור בכל החנויות בגאולה והאזור ולענות לכל פנייה של יחיד באשר הוא שם, נצפה במכולת שלום יחד עם ידידיה מאיר, שלצורך הקניות נטש זמנית את הפינה האהובה בקפה לנדוור.



מעקב אירועים ומשתתפים
‏את השבוע פתח לייבל'ה כאמור בפרידה מרגשת עד כאב מהשגריר הבריטי בעל הנטיות החרדיות [בשונה ממחליפו הצפוי] מת'יו גולד, בטקס מכובד בו נאמו כאמור הגרי"ד גרוסמן, חביב השוחטים הרב לאו, ורבה בדימוס של אנגליה הלורד לבית סאקס. בטקס פגש לייבל'ה את הזוג גירא-שוורץ, היועצת החדשה לענייני תרבות של ברקת, היועץ הותיק של אותו ברקת, והסגן קלרמן וזוגתו. עוד נצפו: איש היח"צ ארי גלהר, הח"כ השמיני של ש"ס אשר מדינה, אשת ה'תוצאות' רבקה איצקוביץ', ומגיש הבוקר של 'קול חי' בצלאל קאהן. לייבל'ה עשה את טעות חייו וסמך על הצלם הבריטי המנומס, שהנפיק מהאירוע סט מרהיב של 4 וחצי תמונות. בפעם הבאה.

בשלישי בלילה הגיע לייבל'ה למלון היוקרתי 'וולדורף אסטוריה' בירושלים, שם פגש באיש החזק של חסידות סאטמר בניו יורק, יענקי יעקובוביץ, הנחשב גם איש אמונו ונאמן ביתו של הגה"צ אב"ד סיגוט בנו של האדמו"ר מסאטמר. אם שאלתם את עצמכם מה יענקי עושה בארץ, ליייבל'ה חושף כי הכוכב הסאטמרי הגיע להשתתף במעמד החלאק'ה לנכד המשב"ק המיתולוגי לבית סאטמר, הרב משה פרידמן, בן לבנו הרב ליפא פרידמן. לאחר מכן שב יעקובוביץ למעונו בשכונת ויליאמסבורג.








מיד לאחר מכן חזה לייבל'ה במצוות 'ואהבתם את הגר', וכך, הלוחם בווטסאפ ויקיר המדור אריה ארליך [לאלה מכם שאינם עוקבים באדיקות אחרי טוריו של ארליך, קודם כל בושה וחרפה, שנית, בשבוע שעבר הקדיש סגן העורך המשפחתי את כל כפולת עמודיו לתופעת הווטסאפ שרבים חללים הפילה] נצפה מגיע לחתונת הגר מקליפורניה, אותו ראיין לפני שנתיים, והשניים התחבקו.





ובמעבר חד מזה שהגיע לאירוע לזה שהבריז: איש עסקים שהיה נכדו של הגר"ש וואזנר זצ"ל ומי שהיה אמון על מיתוג אביו כממשיך לבית שבט הלוי, נצפה בכל השמחות של חצר חסידות בעלזא - כאילו אין חתונה לנכד אביו בניו יורק וכאילו לא נערכה חתונה בגני הדקל.





ואם בענייני אפליקציות עסקינן: המחנך האהוב ר' מרדכי בלוי, שתקף בחריפות את ליפא שמלצר על שירו החדש, התחבר השבוע לאפליקציית הטלגרם. לייבל'ה מחכה להקמת קבוצת 'נאמנים למרנן' בטלגרם.

היועץ הסודי של אורן חזן
כוכב השבוע ח"כ אורן קזינו-צונזר-צונזר-ארץ נהדרת חזן, פגש בשיאה של הסערה התקשורתית את חבר נשיאות הליכוד יעקב וידר מאחורי בימת מרכז הליכוד, ככל הנראה כדי להיוועץ עמו על המשך דרכו הפוליטית. לייבל'ה מאחל חזן ואמץ.





ובגזרת הכתבים הפוליטיים: לאחר עזיבת הקידוחים והגז של נדב פרי ותוכנית הסיום עם הגז בערוץ הכנסת. רשימת המועמדים של 'גלובס' להחליף את האיש ההגון פרי הם יאיר שרקי, עקיבא נוביק, עידו בנבג'י וירון אברהם. לייבל'ה מאוכזב ששמו לא עלה, והוא כוסס ציפורניו במתח.

ואילו הדובר גואל ועקנין [וכאן לייבל'ה חייב לפרגן, כי מרגע שהגואל התחיל להזיז דברים, פתאום התברר שאשכרה דרעי קיים וגם בועט. לייבל'ה מתחנן בפני גואל להאט את הקצב, אם לא בכלכלה לפחות בענייני הנגב והגליל] נצפה השבוע בקודש פנימה במעונו של הרבי מלעלוב בבית שמש, שם קיבל את ברכתו כתושב העיר ועוד עסקים.





ומהדובר הש"סי לדובר הח"כ הבעלזאי: במסגרת שמחת בית בעלזא בשבע ברכות המרכזי, נצפה העוזר הצמוד של ישראל אייכלר, חיים רבינוביץ, מי שעבד קשה מאחורי הקלעים לתאם את כל האח"מים באותו ערב, תופס תמונה עם מנחם הורויץ מערוץ 2 שהגיע לשמחה עם הפמליה של מיילך פירר.





ואפרופו אייכלר: לאחר ארבעה חודשים מהבחירות, כינס איש פניות הציבור בלילה האחרון את פעיליו חסידי בעלזא לערב סיכום מרגש מאוד מאוד, והודה להם על פעילותם.

ובעלזאי נוסף שחזר לכור מחצבתו, מנחם הרשקוביץ, ממונה על הפינה הירושלמית ברחוב ירושלים פינת בעלזא, ויחד עם מוטי קליין הבוס מביאים השניים את מיטב המעדנים מידי חמישי ושישי. ברכות מנחם, גם בשם קבוצת הבני ברקים ונוסעי הסקודה.





אל תדאגו, גם השבוע לא שכח לייבל'ה את המעקב הצמוד אחרי הראיס הבני ברקי חנוך זייברט, שתופס קשרים עם מנכ"ל 'בשבע' דודו סעדה באירוע ללקוחות עסקיים שערך בנק פאג"י ביום שלישי בשרתון סיטי טאוואר.





ובפינת המעקב אחרי הקולגה מבית שמש, מוישה אבוטבול: לייבל'ה חזה השבוע במיזם תרבות נוסף מבית היוצר של לשכת הדוב בעיר, שם הושקה גלריית בית האמנים בבניין העירייה.‏ וכמאמר הדובר ומנהל בית האמנים מתתיהו רוזנצוויג: "זכינו להגשים חלום קטן למשכן קבוע לאמנות בעיר, המעודד להעיז לחלום בגדול".





‏ולאחר התערוכה, יצא אבוטבול יחד עם הדובר דלעיל ומנהל הלשכה גולן שליט למסע בקברי צדיקים באוקראינה ובז'יטומיר לחובבי החסידות, כדי להעתיר בתפילה על תושבי עירם. המשתתפים לא פספסו גם נסיעה על סוס ועגלה.



פינת המוזיקה
אי אפשר לפתוח דיון מוזיקלי השבוע ולהתעלם מהקונצרט המבהיל לזכרו של יוסהל'ה רוזנבלט. לייבל'ה התרשם משיתוף הפעולה המסולסל של איצ'ה מאייר הלפגוט ודובהל'ה הלר. אין ספק שהיה שווה לנדנד לגרודקה על הכרטיסים.

בשיא העומס של העבודה והגימורים על הדיסק החדש, הכניס בשבוע האחרון ענק הזמר החסידי M.B.D ספר תורה.





האמרגן עויזר דרוק, שסיים יום עמוס בעיתון בקהילה ומיהר לארגן תזמורת באולם בי-ם [מה לעשות שההגברה הרכיבה את הרמקולים באולם אחר] מצא את עצמו חסום בחניה. המשטרה שהוזעקה לא הצליחה לאתר את בעל הרכב הסורר, מאחר והוא היה רשום ע"ש חברה. השוטרים הסתפקו בדו"ח על השמשה, ועויזר התרוצץ לו בין אולמי קונקורד ונאות י-ם וקרא ברמקול לנהג - שהגיע לאחר כשעתיים, ובפרצוף תמים הסביר שלא שם לב... אולי באמת כדאי להוסיף משהו לשלט ולשער ולצומת ולאדום לבן.





ואותו עויזר, הצליח לקבץ את יוסי ברגר וישראל לובין - שכבר שנים לא ביחד - לצילום משותף בחתונת המעבד שניאור רוזנבלום.





הצלם והמקליט הנודע נפתלי לרר, שספג פנצ'ר מצער ביציאה ממירון, הוזמן לתעד אירוע פרטי באיזור בית ישראל בירושלים. דקות אחדות לפני החופה נצפה חובב התוכים הצעיר יושב על צלחת מרק במסעדה המפורסמת של מוטי קרויזר.



פינת המזל טוב:
ברכת מזל"ט למחותנים משה גורא, חבר מועצת עיריית ירושלים לשעבר, ומרדכי גולדברג סגר"ע מודיעין עילית, לרגל הולדת הנכדה המשותפת. שיהיה במזל.

העסקן הרפואי בני פישר, יו"ר מגן לחולה, השיא את בנו עם בתו של מנחם שוורץ מהיחידה לחינוך חרדי בפתח תקווה. כל עסקני היהדות החרדית, רבנים וראשי ישיבות הגיעו להתמזל"ט.





קמב"ץ העדה החרדית חגג עוד בר מצווה השבוע, מבין שלל ילדיו הרבים כן ירבו עד 120. כמובן העיתונאים הגיעו להצטלם עם יואליש האהוב, ולייבל'ה מאחל מזל טוב אך תוהה איך נוביק הספיק להגיע מהכנס של ארגון ROI היישר לשמחה.





לסיום, לייבל'ה מתנצל שלא הצליח לתמצת את הטור ל-140 תווים, ולא השתמש אםילו פעם אחת במילה באסטיונר, לא הזכיר את 'המשפיעים' [טוב, אולי ברמז] והתעלם לחלוטין משימען ברייטקופף [ככה זה כשהפייק שלך לא תופס תאוצה]. והעיקר, גדול השלום.
לייבלה רבינוביץ יואליש נוביק טוויטר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד