י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

טסים: איי סיישל - ים, פינוקים ואקסטרים

ריזורטים מפוארים, חופים צלולים ושלווים, לגונות מסתוריות, צלילה וריחוף במצנחים בין שמיים וים • ביקור באיי סיישל מציע מגוון פעילויות לתייר

סיישל/ קרדיט: שאטרסטוק
סיישל/ קרדיט: שאטרסטוק צילום: שאטרסטוק


זו לא פנטזיה, זה באמת אי בודד – מלא בעצי קוקוס ענקיים וחולות לבנים, עטוף במי טורקיז צלולים כבדולח והוא רק שלכם. כזו היא חופשה באיי סיישל, כל כך הרבה איים, שכמעט לאן שלא תשוטו, תגלו פיסת גן עדן שטרם נכבשה על ידי זוג אוהבים ומחכה שתעגנו בה ותיהנו ממנה עד כלות או לפחות עד שיתחשק לכם לחזור לריזורט המטריף עם הפינוקים המלכותיים - היכן שמתעוררים בכל בוקר לסלסלת פירות אקזוטיים ועיסויים הוליסטיים וממשיכים לסיור בחיק הטבע הפראי, פוגשים על הדרך צבי ענק, לוגמים קוקטיילים טרופיים ומקנחים בג'קוזי תחת הכוכבים. החיים הטובים זה כאן.

סיישל היא כבר אינה חלום רחוק, 6 שעות טיסה ישירה ואתם שם - בלב האוקיינוס ההודי, היכן ש-115 איים משתרעים על פני 455 ק"מ ורק 33 מהם מיושבים. יש באיים הללו אוכלוסיה מקומית חמה ויותר אטרקציות מכפי שתוכלו לדמיין ובעיקר הנאות וריגושים עד אין סוף - לשוחרי האקסטרים או לחלופין למי שחשקה נפשו בבטן גב באתר בו הנוף כה מרהיב ורק רוצים לגמוע ממנו עוד ועוד.

תחושה של עולם אחר
יש שני דברים שחייבים לראות בסיישל לפני ההתמסרות לכיסא נוח השקוע בתוך מי טורקיז, או היציאה לשופינג אותנטי בשווקים. מדובר בשתי שמורות שהוכרזו על ידי אונסק"ו כאתרי מורשת עולמית ובצדק. הראשונה היא אטול אלדברה, זירה בה חיים אלפי צבי ים עצומים שהיו בעבר בסכנת הכחדה וכיום מקובצים באי קסום בסיישל אליו מגיעים בסירה; השנייה היא שמורת קוקוסי הים - קוקו דה מאר - יעד זרוע בעצי קוקוס ענקיים, שכבר הפכו לכוכבי על באיי סיישל. תוך כדי התרשמות מהפלא הטבעי הזה, תוכלו לשוטט גם בין מפלים זורמים וצמחייה מרהיבה.

בכלל הטבע בסיישל נדיב הוא - מכל עבר תמצאו פרחים אקזוטיים ועצים וכמובן את צוקי הגרניט המאסיביים שתוחמים את האיים ויוצרים לגונות מסתוריות להנאת הרוחצים שמחפשים שלווה. בחופים המובילים דוגמת אנסה סורס ד'ארג'נט, המים הרדודים בעלי המגע החמים והמלטף ביחד עם כחול השמיים שמתמזג עם כחול הים, יוצרים תחושה של עולם אחר.

רבים יגיעו לכאן לצלול או לשוט בין אם ביאכטות מפוארות שניתן לשכור או בקייקים על מנת לחתור, יש מי שידוגו להנאתם אבל אין ספק שמצנחי הרחיפה, שמעניקים זריקת אדרנלין יחד עם מבט לתפאורה השמיימית הם בין ענפי הספורט-אקסטרים המועדפים על המטיילים. בין לבין, רוב הסיכויים הם שלא תעמדו בפיתוי לטעום מיקסים של פפאיה ומנגו עם למון גראס, או אורז הטובע בחלב קוקוס ודגים שעשויים בכל מיני וריאציות.

בהמשך, קחו את הכפכפים וצאו להסתובב בין הגלריות ומושבות האמנים של אירופאים; בקרו בוויקטוריה - עיר הבירה בין הקטנות בעולם - השוכנת במאהה. תגלו בה העתק מדוייק של הביג בן הלונדוני. בסביבה גם פועל שוק שמח עם מזכרות יפות, בגדים מסורתיים.

הכתבה בשיתוף ארקיע
123

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד