י' אייר התשפ"ד
18.05.2024

ממשיך להסית: "שוחד פוליטי בסכומי עתק"

יו"ר יש עתיד הבהיר שוב כי לא יצטרף לקואליציה, והאשים את ראש הממשלה בדרדור יחסי החוץ של ישראל עם האמריקאים

לפיד. צילום: פלאש90
לפיד. צילום: פלאש90


חודש לאחר הקמת הממשלה, שב יו"ר יש עתיד ח"כ יאיר לפיד על דבריו שלא יצטרף לממשלה החדשה בראשות נתניהו.

במסגרת 'שבת תרבות' נשאל לפיד על ידי איש התקשורת חגי גולן מה הסיכוי שמפלגת 'יש עתיד' תצטרף לקואליציה, והשיב: "לא אתן לדבר הזה לקרות. זו ממשלה שהדבר הראשון שהיא ניסתה לעשות זה לבטל לימודי ליב"ה ויציאה לעבודה של חרדים. ארבעה וחצי מיליארד שקל זה רק ההסכם הקואליציוני של יהדות התורה – מפלגה של שישה מנדטים. סכומי עתק עוברים רק בשביל שוחד פוליטי, זו ממשלה לא מוסרית שפוגעת ביחסי החוץ ובביטחון מדינת ישראל. סירבתי להיות שר חוץ ואעשה כל שביכולתי שהממשלה הזאת תיפול."

לפיד התייחס לחרם על ישראל ולדרדור היחסים עם ארה"ב אותו מוביל לדעתו ראש הממשלה:

"התגייסתי למלחמה בחרם כי אני פטריוט ישראלי. הממשלה נכשלה במלחמה בחרם כי אין שר חוץ בישראל, זה מצב מסוכן למדינה, חוסר אחריות ואי אפשר לחיות ככה. כשר אוצר הזמנתי דו"ח מקיף על החרם וסיכונו. אני לא אוהב שקוראים לזה BDS, אני לא אוהב השוואות לשואה. בממשלה תקינה שר החוץ היה אמור לעשות את זה, אבל אין שר חוץ. חילקו את משרד החוץ ממניעים פוליטיים זרים לשישה שרים. תארו לכם שבאמצע "צוק איתן" היו מחלקים את משרד הביטחון לשישה שרים.

"כל בכיר אמריקאי שפגשתי במהלך ביקורי בארה"ב אמר לי שמצב היחסים בנינו לארה"ב הוא הגרוע ביותר ולא פלא שלא מקשיבים לכם בנושא האיראני. המצב הזה מסוכן לישראל, זה חוסר אחריות ואסור להמשיך ככה."
איראן לפיד נתניהו חרדים הסתה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד