י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

עשרה הרוגים בעיראק; נפאל מבקשת סיוע

אירועי שבת: הר געש התפרץ באינדונזיה, איראן מסרבת לאפשר גישה לפקחים והקרבות במזרח אוקראינה נמשכים

משלחת צה''ל בנפאל
משלחת צה''ל בנפאל


פלסטיני לא חמוש שהתקרב לגדר המערכת בדרום רצועת עזה ליד כרם שלום ולא נענה לירי אזהרה, נורה בפלג גופו התחתון על-ידי החיילים. הפלסטיני נפצע בטרם חצה את הגדר, והוא פונה על-ידי החיילים לקבלת טיפול רפואי בבית החולים סורוקה בבאר-שבע. מצבו יציב.

5 צוותי כיבוי מתחנות אופקים ונתיבות, פעלו בשריפת קוצים בישוב תפרח. לדברי מפקד מרחב נתיבות רשף יעקב גבאי: "כוחות הכיבוי מנעו התפשטות השריפה לבתים ותיחמו את השריפה. ישנה בעייה במושב בשל שנת שמיטה ואי ביצוע דילול בעשבייה בין הבתים לשטח החקלאי וכן הסיכון בהתפשטות השריפה לכיוון הבתים גדול. כוחות הכיבוי עשו ועושים כל שביכולתם לתקשר עם ועד המושב להביא לישום פעולות דילול הצמחיה בין השטח החקלאי לבתים". לאחר מספר שעות הוכרז במקום שליטה.

יחידת חילוץ עין גדי חילצה פצוע שנפגע ברגלו בנחל עין בוקק. מדובר בגבר בן 60 שטייל עם משפחתו. החילוץ מהנחל בוצע על גבי אלונקה והסתיים בצורה מהירה וחלקה.

בבוקר שבת לאחר השעה 9:00 רוכב אופנוע החליק בכביש 505 ממעלה אפרים לכיוון פצאל. צוות מד"א העניקו טיפול רפואי ופינו לבי"ח בלינסון גבר כבן 27 במצב בינוני עם חבלות בגפיים. כ-40 דקות לאחר מכן, רוכב אופנוע נוסף החליק בכביש 353 מגת לכיוון גלאון. צוותי מד"א העניקו טיפול רפואי ופינו לבי"ח קפלן גבר כבן 60 במצב בינוני עם חבלה בגפיים.

בצהרי שבת לאחר השעה 15:00 נפל אדם מגובה ברחוב אבא הלל ברמת גן. צוות מד"א קבעו את מותו של גבר שנפל מגובה של כ-8 מטר. משטרת מרחב דן פתחה בחקירה לבירור נסיבות המקרה אך מסתמן כי אין חשד לפלילים.

כחצי שעה לאחר מכן התהפך טרקטורון בכניסה הדרומית לתל מונד מכיוון כביש 4. חובשים ופאראמדיקים של מד"א העניקו טיפול רפואי ל-2 נפגעים בינוני, בהם: צעיר כבן 20 עם חבלה בגפיים שפונה לביה״ח תל השומר עם חבלות בגפיים וצעירה כבת 17 שפונתה לביה״ח מאיר עם חבלת ראש.

שוטרי זרוע דרום של אגף התנועה עיכבו נהג שנקלט נוסע במהירות 133 קמ"ש באור הנר. הנהג בן 47, לא עצר לבקשת השוטרים, המשיך בנסיעה ונעצר בהמשך, סמוך ליד מרדכי. השוטרים ביצעו לו בדיקת שכרות ממנה עלה כי הוא נהג שיכור ברמה של 1105 מיקרוגרם!

בוחני זרוע צפון של אגף התנועה עיכבו נהג בגין חשד לשכרות אשר סירב להיבדק. הנהג, תושב תמרה יליד 1982, נהג כשהוא פסול לנהיגה למשך 11 חודשים, בגין נהיגה בשכרות ומהירות. מתברר כי בנוסף לפסילה, גזר עליו בית המשפט גם מאסר בפועל למשך 4 חודשים שהוא אמור להתחיל לרצותם בחודש אוגוסט הקרוב. הנהג נעצר ויובא בפני שופט.

בכביש 4 יבנה לדרום, עיכבו שוטרי זרוע מרכז של אגף התנועה נהג רכב הסעות בגין שימוש בטלפון נייד במהלך נהיגה. עימו ברכב, נוסעים בתשלום. הנהג ניסה להזדהות לאחר, התנגד לעיכוב ובבדיקה התברר כי מדובר בתושב גן יבנה בן 42, שרשיון נהיגה שלו פקע בשנת 2006 ובחודש מרץ 2015 נפסל לנהיגה למשך ארבעה חודשים. הרכב נגרר בכוונה לחלטו, הנהג נעצר ויובא בפני שופט.

שוטרי זרוע מרכז של אגף התנועה עיכבו נהג אשר נסע בכביש 431 במהירות 182 קמ״ש ובבדיקה נמצא כי גם נוהג בפסילה ביודעין. הנהג נחקר, נכלא וריכבו הושבת ל-60 יום.

בכביש 444 צומת טירה לדרום, נמדד רכב במהירות 140 קמ"ש במקום 70. בבדיקת ינשוף שביצעו לנהג נמצא כי לא הסתפק בנהיגה במהירות כפולה מהמותר אלא גם נהג שיכור ברמה של 435 מק"ג. הנהג נפסל והרכב הושבת על אתר.

שוטרי התנועה של תחנת שפרעם פעלו בטמרה באכיפת חוקי התנועה. נהג רכב פרטי הבחין בשוטרים, החנה את רכבו בדרמטיות. השוטרים ניגשו אליו, כשהחלו לשוחח עימו, ריח חריף של אלכוהול נדף ממנו. הנהג בן 32 מטמרה, נדרש לבצע בדיקת ינשוף וסרב. בבדיקת רשיון הנהיגה שלו התברר כי הנהג פסול מלהחזיק רישיון נהיגה ובעוד כשבוע אמור היה הנהג להתחיל ריצוי מאסר לאחר שנשפט בבית משפט לתעבורה בחיפה בגין נהיגה בשכרות. החשוד נעצר ונכלא, הערב תבקש המשטרה להאריך את מעצרו ולהביאו לשיפוט מהיר בבית משפט לתעבורה.

כ-400 מטר מחמי טבריה, התנגש שייט אופנוע ים באופנוע ים אחר שעמד במים כשהוא אינו בתנועה. צמוד לאופנוע שעמד, שחו אב ושני ילדיו. שייט האופנוע ים שהגיע, לא ראה את השחיינים ופגע בהם ובאופנוע ים. נגרם נזק לאופנוע שנפגע. הילדים פונו לטיפול רפואי במצב קל. שוטרי השיטור הימי הגיעו למקום ודיווח הועבר לחוקרי משרד התחבורה על מנת לחקור את התאונה.

בקטטה שפרצה בליל שבת בין שתי משפחות בגסר א זרקא, פונו במצב קל עד בינוני אם ובנה לביה"ח הלל יפה. האם בת 46 נחבלה בפלג גופה העליון ובנה בן 25 נורה בפלג גופו התחתון. כוחות של תחנת משטרת זכרון יעקב הגיעו למקום, השליטו סדר ועצרו גבר בן 45 חשוד במעורבות בירי.

בשבת בבוקר פונתה ע"י מד"א לביה"ח רמב"ם אישה בת 28 מרחוב בר גיורא בחיפה במצב קשה כשהיא חבולה מורדמת ומונשמת. בשעות הצהרים נעצר בן זוגה בן 30 והועבר לחקירה. הנסיבות לאירוע לא ברורות ונחקרות ע"י חוקרי תחנת משטרת חיפה. מדובר בבבני זוג העובדים באחד מבתי החולים באזור הצפון.

בחוף קרית חיים נדקר תושב קרית אתא בן 24 באורח קל, טופל במקום ואינו משתף פעולה בשלב זה עם השוטרים. שוטרי תחנת זבולון סרקו את האזור.

ברחוב אנילביץ בעכו נדקר בגפיו מקומי בן 21 באורח קל והתפנה עצמאית לביה"ח בנהריה. החשודים במעשה הם שני אחים בשנות ה-20 וה-30 גיסיו של הדקור. תחנת עכו פתחה בחקירה כשמסתמן כי הרקע לאירוע הוא ויכוח משפחתי.

בשל תקלה שהייתה בקו מתח גבוה, דווח למשטרה מחברת חשמל בליל שבת על בתי אב ללא חשמל במבשרת ציון ובית זית . אנשי חברת החשמל פעלו לתיקון התקלה.

בליל שבת בתי אב רבים במבשרת ציון ובית זית וכן בכביש ירושלים תל אביב בקטע שבין אבו גוש לסיבוב מוצא היו ללא חשמל בשל תקלה שהייתה בקו מתח גבוה. אנשי חברת החשמל פעלו לתיקון התקלה.

חדשות חוץ:
מזכיר המדינה האמריקני ג'ון קרי אמר ביום שישי עם שחרורו מבית החולים לאחר ששבר את רגלו כי הוא "מחויב לחלוטין" לשיחות הגרעין מול האיראנים, ומתכנן להצטרף לשולחן המשא ומתן בסוף החודש.

עובדת בבית הכלא במדינת ניו יורק שממנו נמלטו שני אסירים לפני כשבוע נעצרה בחשד שסייעה לשני הרוצחים המורשעים לברוח. כך נמסר ממשטרת ניו יורק. על פי החשד, העובדת, ג'ויס מיטשל, הבריחה לשני האסירים סחורה שסייעה להם לברוח.

אדם אחד נהרג וכמה נפצעו בעקבות פיצוץ רכב בכיכר בעיר גוטבורג שבמערב שבדיה אתמול. ככל הנראה ארבעה או חמישה בני אדם שהו ברכב שהתפוצץ. טרם ידועה הסיבה לאירוע.

ארצות הברית שחררה שישה אסירים נוספים ממתקן הכליאה במפרץ גואנטנמו שבקובה, והם ייקלטו בעומאן. כך נמסר מהפנטגון. לאחרונה התבטא נשיא ארצות הבית ברק אובמה והודה כי שגה כשלא סגר את הכלא ביומו הראשון בתפקיד. כעת מוחזקים במקום 116 אסירים.

הרשויות בצפון קוריאה חסמו גישת תושבים זרים ותיירים השוהים בתחומה לרשת האינטרנט הסלולרית (3G). מעתה יוכלו המבקרים לגלוש אך ורק בגרסה המצונזרת של הרשת, שהאתרים הנכללים בה נמצאים בפיקוח ממשלתי הדוק, בדומה לאזרחי המדינה.

מצרים פתחה את מעבר רפיח שבדרום רצועת עזה לתנועת פלסטינים, לראשונה זה חודשים. על פי הודעת הרשויות, המעבר נפתח לשלושה ימים בלבד, "אך פתיחתו למשך זמן ממושך יותר נשקלת". בחודש שעבר אפשרו המצרים כניסה לרצועה לפלסטינים שנתקעו במצרים.

מטען חבלה נמצא מחוץ לבניין המשטרה בדאלאס שבטקסס שלעברו נפתחה בבוקר שבת (שעון ישראל) אש מרכב משוריין. תקרית הירי, שעל פי המשטרה - טבעה עדיין אינו ברור, הוליד מרדף של ניידות משטרה אחרי הרכב. באירוע מעורבים לפי עדויות ארבעה בני אדם. אחד החשודים מנהל כעת משא ומתן עם המשטרה, והוא טוען כי שמו ג'יימס בולווייר. לדברי המשטרה, אף שוטר לא נפצע, וכעת מתנהל משא ומתן עם חשוד שנמצא בתוך רכב הוואן, שעצר בחניון מזון מהיר.

שישה חיילים אוקראינים נהרגו ועוד 14 נפצעו ביממה האחרונה בקרבות במזרח אוקראינה. כך הודיע הצבא האוקראיני.

מצרים הודיעה כי תעלת סואץ החדשה תיפתח ב-6 באוגוסט. יו"ר רשות התעלה, מוחמד ממיש, אמר כי עבודות החפירה יסתיימו ב-15 ביולי.

עשרה בני אדם לפחות נהרגו בשורה של פיגועי התאבדות נגד עמדות צבאיות מצפון לבגדד, בירת עיראק. ארבעה מחבלים מתאבדים הסיעו מכוניות תופת הישר לתוך שתי עמדות אבטחה ולתוך מתקן צבאי באזור אל-חג'אג'. ההרוגים הם חיילי צבא עיראק ואנשי מיליציה שיעית. עוד כ-20 בני אדם נפצעו.

נשיא איראן חסן רוחאני התייחס לדרישת המעצמות לאפשר גישת פקחים למתקני הגרעין בארצו כתנאי לחתימה על הסכם ואמר כי "לא נרשה שסודות מדינה יזלגו לידיים זרות".

ממשלת נפאל תכנס ועידה בינלאומית בסוף החודש ותבקש סיוע לשיקום המדינה בסך 6.6 מיליארד דולר. הממשלה הזמינה לוועידה נציגים מ-36 מדינות ומ-24 סוכנויות סיוע. כ-8,700 בני אדם נהרגו בנפאל במהלך שתי רעידות האדמה הגדולות שהכו בה בחודשים אפריל ומאי. כ-500 אלף בתים נהרסו באסון וכ-2.8 מיליון בני אדם נזקקים לסיוע בעקבותיו.

יותר מ-2,700 בני אדם בכפרים בצפון סומטרה שבאינדונזיה פונו מבתיהם בעקבות התפרצות הר הגעש סינבורג. מהרשויות במקום נמסר כי בשלב זה לא ידוע על נפגעים כתוצאה מההתפרצות. ב-2010 התפרץ הר הגעש לראשונה זה 400 שנים. בשנה שעברה הוא התפרץ פעם נוספת וגרם למותם של לפחות 17 בני אדם באזור.

בית משפט במצרים גזר 14 שנות מאסר על 23 גברים ממוצא סוני בגין הרג של ארבעה מוסלמים שיעים ביוני 2013. הנאשמים פשטו על בית בכפר ליד קהיר, הציתו אותו ורצחו את ארבעת הגברים, בהם איש דת בכיר. זאת בשל קיום טקס שיעי דתי באזור סוני במדינה.

הרשויות בלוב יצרו קשר עם עשרת עובדי הקונסוליה התוניסאית במדינה שנחטפו אתמול על ידי חמושים. שר הפנים הלובי מוחמד שייטיר אמר כי מצבם של השבויים טוב וכי מתנהלים כעת מגעים לשחרורם. בשלב זה אף ארגון לא לקח אחריות על התקרית, שבה נחטפו דיפלומטים ואזרחים ממצרים, מירדן ומתוניסיה.

סיכום אירועי השבת בשיתוף מוקד זק"א ורשת 'קבוצת העיתונאים רוטרניק'
עיראק סיוע נפאל רעידת אדמה הר געש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד