י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

המאבק על הביג: סוכני הביטוח יקבלו הנחיות כיצד לפעול

ביום שני יתאספו סוכני ביטוח חרדים מכל רחבי הארץ כדי לקבל הנחיות הלכתיות כיצד להימנע מהשקעות בחברות המשתפות פעולה עם חילול שבת • רבני 'בד"ץ הקריות' באשדוד ישיבו באסיפה לשאלות שהתעוררו בעקבות הפעלת מתחם 'ביג' בשבת

המאבק על הביג: סוכני הביטוח יקבלו הנחיות כיצד לפעול
הביג באשדוד, "חילול שבת המוני"


המערכה למען קדושת השבת בעקבות פתיחת קנין 'ביג' בשבת מתרחבת: ביום שני הקרוב תתקיים באשדוד אסיפה מיוחדת המיועדת לסוכני ביטוח בכירים מהמגזר החרדי מכל רחבי הארץ, בה יועברו ההנחיות ההלכתיות לסוכני הביטוח כיצד יש לנהוג בנוגע לפוליסות ביטוח המשתייכות לחברה כמו 'מגדל' המושקעות בהיקף כזה או אחר בחברות המחללות שבת.

האסיפה יוצאת לדרך לאחר שהתקבלו ההנחיות ההלכתיות עליהן שקדו רבני בד"ץ רבני הקריות ואשר התקבלו בעצה אחת עם גדולי פוסקי הדור ועם בתי הדין, במטרה לתת מענה לשאלות הרבות המגיעות מצד סוכני הביטוח בימים האחרונים, מאז נודע על הצעד הצפוי.

באסיפה ישתתפו חברי 'ועדת הרבנים' שעל יד בד"ץ 'רבני הקריות' באשדוד, הרבנים הגאונים רבי אברהם נחמן גוטרמן, רבי אלעזר שטרן ורבי אברהם חיים ברנשטיין. חברי ועדת הרבנים יציגו את ההנחיות שמעתה ילכו לאורם סוכני הביטוח הפועלים במגזר החרדי, ויתנו מענה לשאלות הסבוכות שהתעוררו ואשר נוגעות למקרים שבהם העברת הפוליסה עשויה לגרום להפסד מרובה לבעל הפוליסה (כגון במידה ויש לחתום על הצהרת בריאות) או לסוכן (הפסד הפרמיות).

הנחייתם של חברי ועדת הרבנים היא שבמקרה של רכישת פוליסה חדשה יש לוודא שלא יהיה חשש שהרווחים יגיעו מהשקעה בחברות המחללות שבת בפרהסיה ובמוצהר דוגמת 'ביג', וכן יש לנסות לעשות כל מאמץ כך שגם הפוליסות שנרכשו זה מכבר לא יגרמו לכך שבעליהן יהנו מרווחים שהושגו תוך חילול השבת.

במקביל, נמסר מבד"ץ 'רבני הקריות' באשדוד כי בימים האחרונים הגיעו לבית הדין בקשות מחברות ביטוח המבקשות להתחייב ולהבטיח כי לא ישקיעו את כספי הפוליסות בחברות המחללות שבת בפרהסיה כשבעליהן הבהירו כי הם נכונים לפעול לפי פסק ההלכה. כל הנתונים הללו יועברו בע"ה באסיפה המיוחדת לסוכני הביטוח, שידעו מעתה לכלכל את צעדיהם באופן שלקוחותיהם לא יכשלו חלילה באיסורים הלכתיים בעת רכישת הפוליסות.

כזכור פסק ההלכה שהתקבל בידי חברי בד"ץ 'העדה החרדית' בירושלים, קובע כי אין ליהנות מרווחים שהושגו תוך חילול שבת. הפסק התקבל בתום דיון מעמיק שעסק בשאלה האם בעל מניות שאין לו זכות הצבעה ואינו יכול להביע דעה בצעדי החברה, יכול ליהנות מרווחים שהושגו תוך חלול שבת או לא.

בשאלה זו הוכרע הלכה למעשה בידי הבד"ץ כי על אף שבעל המניות אינו בעל זכות הצבעה, אסור לו ליהנות מכספי חילול שבת.

לפסק הלכה זה הסכימו גם הגרש"ז אויערבאך זצ"ל והגאון רבי יעקב בלויא זצ"ל שאיסור זה מתחזק לאור החוק החדש בשוק ההון לפיו גם לבעלי מיעוט ישנה זכות הצבעה.


אלפים זעקו באשדוד נגד חילול השבת
ביג אשדוד קניון ביטוח מגדל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד