ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

מרכז הליכוד מצביע: מי יבחר את רשימת הליכוד?

בשעות אלה נפתוחת הקלפיות ברחבי הארץ, ומרכז הליכוד יוצא להצביע האם להרחיב את כוחו • ההצעה: המרכז לבד יבחר את רשימת הנציגים • פשרת נתניהו: המרכז יבחר את נציגי המחוזות • ההצבעה - עד השעה 22:00

הליכוד, צילום: גיל יערי
הליכוד, צילום: גיל יערי


היום המכריע של מרכז הליכוד: הבוקר (א') יפתחו 17 הקלפיות של הליכוד ברחבי הארץ, בהן יצביעו 3700 חברי המרכז על כוחו והשפעתו של המרכז על המפלגה.

הקלפיות צפיות להיסגר לקראת השעה 22:00. ראש הממשלה בנימין נתניהו צפוי להצביע בשעות הבוקר בקלפי בבניני האומה בירושלים.

חברי המרכז יכריעו האם הם יבחרו את כל רשימת הליכוד לכנסת או רק את חלקה, כהצעת ראש הממשלה בנימין נתניהו.

המצב כיום הוא ש-130 אלף מתפקדי הליכוד בוחרים את רשימת הליכוד לכנסת, בפריימריז שנערך לפני כל מערכת בחירות. מי שמנסה לשנות את הדבר הוא ח"כ דודי אמסלם שתומך בהחזרת הכוח לחברי המרכז, שהם יבחרו את כל הרשימה לכנסת.



לעומתו ראש הממשלה נתניהו דורש להשאיר את בחירת חברי הכנסת בידי המתפקדים, ורק למקומות המשוריינים למחוזות יבחרו חברי המרכז, זו הפשרה שהציע נתניהו. מהלך שבו הוא משקיע בו רבות בחודש האחרון.

רוב שרי וחברי הכנסת של הליכוד תומכים בעמדת נתניהו, זאת מחשש לחזרת כוחו של המרכז אשר יחייב אותם יותר לחברי המרכז.

בשיחות שערך בימים האחרונים נתניהו עם חברי מרכז הליכוד הוא אמר כי - "אם חברי המרכז יחליטו להחזיר לידיהם את הכוח לבחור את חברי הכנסת, יוטלו עליהם מגבלות משפטיות, על פי הנחיית היועץ המשפטי לממשלה. בין השאר בקבלת תפקידים או הטבות כלשהן משרי הליכוד, בלי לקבל אישור מהיועץ המשפטי של אותו משרד ממשלתי".

ח"כ אמסלם, מיוזמי ההצעה להחזיר את הכוח לליכוד אמר כי "אין לי ספק שננצח. לא נראה לי שחברי מרכז יצביעו נגד עצמם ויקשרו לעצמם את הידיים".
מרכז ליכוד הצבעה חברים ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד