ה' סיון התשפ"ד
11.06.2024

הדרוזים לישראל: תעזרי לנו מול ג'בהת אל נוסרה

הארגונים האסלאמיסיטים מעבר לגבול הסורי מאיימים לטבוח במיעוט הדרוזי • אחיהם בישראל פתחו במאמצים

דרוזים מפגינים בישראל, צילום: יוסי אלוני, פלאש90
דרוזים מפגינים בישראל, צילום: יוסי אלוני, פלאש90


דאגה בישראל למצבם של הדרוזים בסוריה: הדרוזים בישראל חרדים למצב אחיהם מעבר לגבול הסורי, הנתונים בסיכון רב לנוכח ההתקפות מצד הארגונים האסלאמיסטיים דוגמת דאע"ש וג'בהת אל נוסרה.

הריכוז הגדול ביותר נמצא בהר הדרוזים, ובבירתו סוו'דה בדרום סוריה - שם הקבוצה הגדולה ביותר בעולם של הדרוזים, לשם בעיקר מופנות עיני הדרוזים כולם - וזאת למרות שהטבח האחרון בוצע בצפון סוריה, באזור אידליב, שם טבח ג'בהת אל נוסרה ב-22 דרוזים.

הדרוזים בישראל מגבשים תמיכה עולמית, כשהם מגייסם לכך אנשי ביטחון ישראלים בכירים ודיפלומטיים מכל העולם, בניסיון לכפות התערבות שתציל את אחיהם.

"מדיניותה המוצהרת של ישראל היא שהיא לא מתערבת בנעשה בסוריה ואנחנו מקבלים את זה בהבנה ובאהבה. גם אנחנו לא מתערבים אבל יש לנו קווים אדומים", אומר השר לשעבר סאלח טריף בראיון לוואלה חדשות.

"אנחנו פועלים עכשיו כעדה, כישות דתית להגנה על האחים שלנו. אנחנו נמצאים במצב 'הכן', ממש כמו צו 8, כך שאם יהיה משהו שיחייב את ההתערבות שלנו, אנחנו לא נהסס ונעשה את זה".

טריף אומר כי "הרבה משפחות שהגיעו לכאן לפני 1948 מהר הדרוזים שיש להן שם קרובי משפחה ממעגל ראשון. אם יהיה צורך לחצות את הגבול כדי להגן על הילדים והנשים שם, נעשה את זה בלי היסוס. זה קרה במלחמת האזרחים בלבנון כשהיו עימותים בין הדרוזים למארונים וכאן זה עלול להתרחש בעוצמה גדולה יותר".

יצויין כי בהר הדרוזים מתגוררים קרוב ל-600 אלף דרוזים, ובנוסף אליהם עוד כ-180 אלף פליטים, בעיקר מהגרים נוצרים וסונים. האזור עדיין נשלט על ידי אסד, בו תומכים רוב עדות המיעוט במדינה.

ד"ר משהור ספא מהכפר הדרוזי סמיע שבגליל המערבי, סיפר לוואלה: "המשפחה שלי גרה בסוו'דה שבהר הדרוזים ודיברתי איתם בפעם האחרונה היום בבוקר. באזור הזה שלטו עד לאחרונה דיביזיה 52 ויחידת העלית 15 של צבא אסד, אבל דאעש הצליח להשתלט עליהם.

"בשבועיים האחרונים אסד הוציא משם את הציוד הצבאי הכבד הכולל טנקים, טילים ומטוסים, הוא פינה את המוזיאון ההיסטורי בסוו'דה ורוקן את כל הבנקים של המשטר. בפועל הדרוזים נותרו על ההר כמעט לבדם מול דאעש וג'בהת א-נוסרה כשהם מצוידים בתחמושת דלה ביותר. בגלל שהאזור הזה היה בשליטת אסד והוא עדיין נחשב כזה, חוקי המדינה תקפים על ההר ובמסגרתם חל איסור על החזקת כלי נשק פרטיים".
1

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד