כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

אור ירוק על הקטל בדרכים: אנו נמצאים במצב של אסון לאומי

מתחילת שנת 2015 חלה עלייה של כ- 28% במספר ההרוגים בתאונות הדרכים בישראל, לעומת התקופה המקבילה בשנה שעברה. העלייה הגבוה ביותר במספר ההרוגים היא בקרב הנוסעים ברכב

אור ירוק על הקטל בדרכים: אנו נמצאים במצב של אסון לאומי
זינדל



157 בני אדם נהרגו בתאונות דרכים בשנת 2015, כך על פי נתוני עמותת אור ירוק המבוססים על נתוני הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים (הנתונים נכונים ל- 8.6.15). מזעזעת אפילו יותר העובדה כי מספר ההרוגים עלה בכ- 28% לעומת התקופה המקבילה בשנת 2014. המשמעות היא, כי 34 בני אדם נוספים, קיפחו את חייהם בתאונות דרכים השנה, לעומת השנה שעברה.

עלייה זו, של כמעט 30% במספר ההרוגים, היא עלייה שלא הייתה כמותה כבר עשור לפחות. אם מגמה זו תמשיך לאורך כל השנה, בסוף שנת 2015 אנו עלולים להגיע למספר מחריד של למעלה מ- 400 הרוגים בתאונות דרכים, מספר שיחזיר אותנו שנים אחורה במאבק בתאונות הדרכים.

עוד עולה מהנתונים, כי העלייה הגבוה ביותר במספר ההרוגים היא בקרב הנוסעים ברכב: 44 נהגים נהרגו בתאונות דרכים השנה לעומת 31 בשנה שעברה, ו- 37 נוסעים ברכב נהרגו לעומת 20 בשנה שעברה. גם בקרב רוכבי האופניים וכלי הרכב הדו גלגליים יש עלייה במספר ההרוגים.

גם חברי הכנסת הבינו כי המצב הנוכחי הוא בלתי אפשרי והגישו שאילתות לשר התחבורה והבטיחות בדרכים בנושא. חבר הכנסת נחמן שי ממפלגת "המחנה הציוני", הגיש שאילתא לשר התחבורה והבטיחות בדרכים בשבוע שעבר, בה ציין את הנתונים הקשים של חודש מאי: "החודש נהרגו 38 בני אדם בתאונות, המספר החודשי הגבוה ביותר בשלוש השנים האחרונות. נתון זה יחד עם העלייה במספר ההרוגים מחייב מענה לקטל בכבישים". במסגרת השאילתא מבקש ח"כ שי לדעת האם נקבע יעד ממשלתי להפחתת מספר ההרוגים ומה מתוכנן להיעשות בכדי להפחית את הקטל בדרכים.

חבר הכנסת ג'מאל זחאלקה ממפלגת "הרשימה המשותפת" ציין גם הוא את העלייה במספר ההרוגים השנה והוסיף כי "מדובר בשנה השלישית שהממשלה אינה עומדת ביעד שהציבה". גם הוא שאל את שר התחבורה והבטיחות בדרכים מה הסיבות לעלייה הזו ומהו היעד להפחתת מספר ההרוגים בשנת 2015.

עמותת אור ירוק: "אנו נמצאים במצב של אסון לאומי שלא היה כמותו כבר 10 שנים, אך למרות העלייה הגבוהה והמדאיגה במספר ההרוגים בתאונות הדרכים אך משרד התחבורה והבטיחות בדרכים שותק. על משרד התחבורה לקחת אחריות על המצב ולמצוא את הפתרונות למניעת הרוגים נוספים בתאונות הדרכים בישראל".
אור ירוק תנועה משטרה תאונות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד