י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

ראש בראש: נתניהו ואמסלם הצביעו • צפו

ראש הממשלה הגיע לבנייני האומה וקרא לחברי המרכז לתמוך בהצעת הפשרה שהציע ולא לקחת את הכוח בחזרה לידיהם

צילום: פלאש 90
צילום: פלאש 90


יום דרמטי במרכז הליכוד: ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיע הבוקר (א) להצביע בקלפי בבנייני האומה בירושלים, בהצבעה שנערכת היום במרכז הליכוד על כוחם של חברי מרכז הליכוד במפלגה.

נתניהו אמר לאחר הצבעתו כי "אני קורא לכל חברי המרכז לבוא להצביע להצעת הפשרה, ההצעה שלי הצעה מספר 1, זו הצעה מאוזנת ונותנת ביטוי נכון לחברי המרכז והיא גם מבטיחה שהליכוד ישאר מפלגת שלטון שנים רבות. לכו להצביע."

יריבו של נתניהו, ח"כ דודי אמסלם, אשר מוביל את המחנה אשר תומך בהחזרת כוחם של חברי המרכז, ולתת להם לבחור את רשימת הליכוד לכנסת, אמר לאחר הצבעתו בקלפי בבנייני האומה: "אני לא מתכונן לנצח. זה לא מלחמה שלי. יש פה חגיגה דמוקרטית שכל חברי מרכז הליכוד הולכים לבחור את השיטה. אני אכבד בכל מקרה כל תוצאה בשמחה."



יצויין כי הבוקר (א') נפתחו 17 הקלפיות של הליכוד ברחבי הארץ, בהן יצביעו 3700 חברי המרכז על כוחו והשפעתו של המרכז על המפלגה. הקלפיות צפויות להיסגר לקראת השעה 22:00.

חברי המרכז יכריעו האם הם יבחרו את כל רשימת הליכוד לכנסת או רק את חלקה, כהצעת ראש הממשלה בנימין נתניהו.

המצב כיום הוא ש-130 אלף מתפקדי הליכוד בוחרים את רשימת הליכוד לכנסת, בפריימריז שנערך לפני כל מערכת בחירות. מי שמנסה לשנות את הדבר הוא ח"כ דודי אמסלם שתומך בהחזרת הכוח לחברי המרכז, כך שהם יבחרו את כל הרשימה לכנסת ואילו המתפקדים יבחרו את יו"ר המפלגה.

לעומתו, ראש הממשלה נתניהו דורש להשאיר את בחירת חברי הכנסת בידי המתפקדים, ורק למקומות המשוריינים למחוזות יבחרו חברי המרכז, זו הפשרה שהציע נתניהו. מהלך שבו הוא משקיע רבות בחודש האחרון.

רוב שרי וחברי הכנסת של הליכוד תומכים בעמדת נתניהו, זאת מחשש לחזרת כוחו של המרכז אשר יחייב אותם יותר להשקיע בהם.
נתניהו הצבעה ליכוד מרכז קלפי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד