כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

"ידידים שמסייעים לבלום מהלכים נגד ישראל"

יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין אירח את שר החוץ הפולני גז׳גוש סצ'טיינה ובירך אותו על שיתוף הפעולה

צילום: דוברות הכנסת
צילום: דוברות הכנסת


יו"ר הכנסת יולי יואל אדלשטיין אירח במשכן הכנסת את שר החוץ של פולין מר גז׳גוש סצ'טיינה המבקר בישראל, ונועד אתו ועם חברי המשלחת מפולין בנושאים שונים שעל סדר היום.

יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין אמר לאורחו: "אנו מערכים את החברות בין מדינותינו בעשורים האחרונים, ויש להמשיך ולחזק את שיתוף הפעולה בין הפרלמנטים בנושאים כמו מדע, חינוך, אנרגיה ירוקה ועוד". אדלשטיין ציין עוד כי "לצערי ישנם כאלה המנסים לפגוע בישראל ואנחנו מעריכים את ידידותינו שמנסות לבלום את המהלכים המבקשים לפגוע בנו".

בתשובה לשאלתו של שר החוץ הפולני בנוגע למשא ומתן עם הפלשתינים, אמר אדלשטיין: "אני פסימי לטווח הקצר ואופטימי לטווח הארוך. לא חייבים לגשת ישר לנושאי הליבה כמו ירושלים אלא עלינו קודם לבנות צעדים בוני אמון בדמות שיתופי פעולה בנושאים כמו מקורות אנרגיה ומים, מה שיגביר את האמון בין שני הצדדים." אדלשטיין הוסיף כי הוא מוטרד מכך שהמאבק בדעא"ש דחק את הנושא האיראני והזהיר ממצב בו איראן תפרוש מטרייה גרעינית על חמאס וחיזבאללה.

שר החוץ הפולני הודה ליו"ר הכנסת ואמר כי הוא מודע לכך שמדובר בתפקיד לא קל, היות וגם הוא כיהן בעבר כיו"ר הפרלמנט הפולני. כמו כן הודה השר הפולני ליו"ר הכנסת על הדברים שנשא במליאה לזכרו של חסיד אומות העולם, השר הפולני ולדיסלב ברטושבסקי, שנפטר לאחרונה. "אנו מעריכים מאוד את הדברים שנאמרו לזכרו מעל בימת הכנסת, דמותו של ברטושבסקי חשובה מאוד עבורנו ומהווה סמל להיסטוריה שלנו ולשיתוף הפעולה ביננו". השר סצ'טיינה ציין כי הוא הגיע לישראל עם משלחתו לא רק לנושאים פוליטיים אלא גם על מנת לקיים פגישות כלכליות ולחזק את שיתוף הפעולה הכלכלי והתיירותי בין המדינות.

ראש קבוצת הידידות הפרלמנטרית ישראל פולין, ח"כ חיליק בר אמר: "פולין חשובה לנו מאוד ונעשה הכל על מנת להדק את הקשרים, גם בעקבות ההיסטוריה וגם מכיוון שפולין נעשית למדינה חשובה יותר ויותר באירופה". ח"כ בר התייחס לתנועת ה-bds ואמר כי מדובר בתופעה נוראה שרק פוגעת בסיכוי לשלום. בנושא איראן הזכיר ח"כ בר כי בעבר נשמעו אמירות כי לא יאפשרו לצפון קוריאה להשיג נשק גרעיני ובסופו של דבר יש להם נשק כזה, "איראן היא לא צפון קוריאה, אנחנו קודם כל ישראלים ורק אחר כך קואליציה ואופוזיציה".
פולין שר חוץ כנסת אדלשטיין איראן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד