י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

25,000 ש"ח פיצוי על לשון הרע בצ'אט בפייסבוק

עורכת דין שהשמיצה קולגה בשיחת צ'אט שניהלה עם לקוח, חוייבה בתשלום פיצוי משמעותי למושמצת

25,000 ש"ח פיצוי על לשון הרע בצ'אט בפייסבוק


האם התכתבות ב-Inbox (תיבת הודעות פרטיות) בפייסבוק, מזכות בפיצוי מכוח חוק לשון הרע? מסתבר שגם עורך דין יכול ליפול - כך פסק היום (ראשון) השופט נאסר ג'השאן, מבית משפט השלום בקריות.

התובעת והנתבעת, שתיהן עורכות דין העוסקות בתחום דיני המשפחה. התביעה נסובה סביב התכתבות של הנתבעת באמצעות תיבת ההודעות הפרטית בחשבון ה"פייסבוק" עם מכר משותף לשתיהן, אשר היה באותה עת הלקוח של התובעת. בשיחה זו השמיצה הנתבעת את חברתה ואמרה דברים קשים על רמתה המקצועית והאישית. הדברים שכתבה הנתבעת הגיעו לעיניו של המכר בלבד.

"היא מאלה שעשו התמחות על תיק הגירושין של עצמן ומשחזרות את כל העוולות שעשו לגרוש שלהן בכל התיקים... הרמה הנמוכה ביותר שפגשתי לאחרונה", "סתומה בלחץ", "מסכנה...אפילו עברית היא לא יודעת, בכל דיון יוצאת או בוכה או עצבנית רצה לסיגריה חחח... נחשבת? מי מכיר אותה"

"טוב מי מייצג אותך? הבנתי.. אל תבחר עורך דין לפי גובה שכר הטרחה אלא לפי הניסיון, לא אני לא ממליצה לך על עצמי". "בטח אכל סטרוגנו בלי מלח.. ולא מתנהג כמו בשוק כדוגמת אנשים אחרים שאת שמם לא נזכיר כאן" .

בית המשפט קבע כי מדובר בלשון הרע אשר נאמר בזדון מתוך כוונה לפגוע בשמה הטוב של התובעת. בית המשפט לא קיבל את הטענה כי מדובר בזוטי דברים, וכן דחה את הטענה כי העובדה שלשון הרע פורסם באינטרנט אמורה להפחית את חומרת הדברים. בית המשפט קבע כי בניגוד לתגוביות (טוקבקים), לפוסטים, לבלוגים או לחוות דעת, אין מדובר כאן בפרסום אנונימי אלא לשיחה בין מכרים, אשר לא נבלעה בשטף המידע, ואין כל הבדל בינה לבין שיחת סלון, למעט המדיה באמצעותה פורסמו הדברים.

נקבע כי הדברים לא נאמרו בתום לב אלא עקב סכסוך קודם בין הצדדים, ועל כן בית המשפט קיבל את התביעה ופסק כי הנתבעת תשלם לתובעת 20,000 ₪ כפיצוי, בשים לב לתוכן הפרסום - אשר הכפיש את שמה של התובעת כעורכת דין וכאדם, ולכך שהפרסום הגיע למכר בלבד, אשר המשיך להיות לקוח של התובעת. בנוסף, תשלם לה הוצאות משפט ושכ"ט עו"ד בסכום כולל של 5,000 ש"ח.
עורכי דין פייסבוק השמצה תשלום פיצוי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד