י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

פרשת ביג: "לא מחרימים, בסך הכל מתגוננים"

ועדת הרבנים של בד"ץ 'רבני הקריות' מבהירה את עמדתה בנושא החרם על החברות השותפות במתחם מחלל השבת 'ביג'

פרשת ביג: "לא מחרימים, בסך הכל מתגוננים"
הביג באשדוד, "חילול שבת המוני"


לא התקפה – התגוננות: בועדת הרבנים שע"י בד"ץ 'רבני הקריות' מצאו לנכון להבהיר, בעקבות פניות רבות שהגיעו ביממה האחרונה מגופי תקשורת שביקשו הסברים על הצעדים המתגבשים בעקבות פרשיית 'ביג' באשדוד, כי "לא מדובר בהתקפה ובודאי שלא נאיים בחרמות או בסנקציות. אנו בסך הכל מתגוננים מפני האיום על קדושת השבת. כאשר מזוהה איום כזה מה שנדרש מעמנו הוא להתגונן, ומה שאנו עושים הוא התגוננות".

בימים האחרונים הוצף מוקד הבד"ץ שפורסם בסוף השבוע האחרון באלפי פניות שהגיעו מצד בעלי פוליסות מכל ריכוזי הציבור שומר השבת בארץ, במטרה לקבל הנחיות כיצד לפעול בנוגע לפוליסות המשתייכות לחברת מגדל או חברות אחרות המושקעות בקניון מחלל השבת 'ביג'. במזכירות הוועדה ממפים את הפניות בהתאם לסוג הפוליסה ומרכיביה, כאשר התשובות לגביהן יועברו לסוכני הביטוח.

היום, כפי שדווח, יפגשו רבני הבד"ץ עם סוכני ביטוח מהמגזר החרדי המבקשים לקבל הנחיות כיצד לפעול, אולם, לאור ריבוי הפניות ובהתאם לחוו"ד משפטית שהתקבלה, הוחלט כי יערכו פגישות יחידניות עם הסוכנים שיפגשו ביחידות עם רבני הבד"ץ. בשל העומס הרב הוחלט כי היום יפגשו הרבנים עם סוכני הביטוח באשדוד ובמהלך הימים הבאים עד לסוף השבוע יתקיימו פגישות עם יתר סוכני הביטוח מכל רחבי הארץ.

סוכני ביטוח שטרם נקבע עבורם מועד לפגישה מתבקשים להתקשר בהקדם למזכירות הבד"ץ.

מבד"ץ 'רבני הקריות' נמסר עוד כי "אין לנו כל מטרה להעניש או לתקוף חברת ביטוח כזו או אחרת, ובודאי שאין לנו כל רצון להטיל 'חרם' או ווטו. אולם, כאשר פוגעים בקדושת השבת אין לנו כל אפשרות לשבת בחיבוק ידיים". הרבנים ציינו כי רק בשבת האחרונה יצאה משלחת מטעם הבד"ץ לסיור בקניון 'ביג' כאשר ממצאי הסיור העלו כי הקניון – שבמהלך כל ימות השבוע סובל ממיעוט לקוחות – מוצף בשבת באי לקוחות הנוהרים אליו מכל ישובי הדרום כשאת היקפו של חילול השבת קשה לשער.

"במצב זה" מבהירים הרבנים, "לא נוכל להשלים עם העובדה שחברות המתפרנסות מכספי הציבור החרדי ירשו לעצמן לעשות שימוש בכספו של הציבור, ובה-בעת לפגוע ביקר לו מכל. מצב כזה אינו יכול להתרחש, והציבור החרדי יעשה כל שביכולתו למנוע זאת".
התגוננות ביג אשדוד חילול שבת מגדל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד