ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024

נצחון סוחף לנתניהו במרכז הליכוד • ביבי: "נהיה מפלגת שלטון עוד שנים רבות"

נסגרו הקלפיות במרכז הליכוד: הצעת הפשרה של ראש הממשלה גברה ברוב של 57.9 אחוזים על הצעתו של ח"כ דוד אמסלם • מתפקדי הליכוד הם שיבחרו את הרכב הרשימה הארצית לכנסת, וחברי המרכז יבחרו את נציגי המחוזות

גיל יערי, פלאש90
גיל יערי, פלאש90


נצחון לראש הממשלה בנימין נתניהו הערב (א'), במרכז הליכוד: הצעתו התקבלה ברוב של 57.9. אחוזים מול 38.7 אחוזים להצעת דודי אמסלם. בחירת חברי הכנסת ברשימה הארצית תישאר בידי מתפקדי הליכוד. חברי המרכז יבחרו את נציגי המחוזות.

בשעות הבוקר נפתחו 17 קלפיות ברחבי הארץ בהם הצביעו 2689 איש, שהינם כ-70 אחוז מתוך 3700 חברי מרכז הליכוד.

המצביעים הכריעו בין הצעת ראש הממשלה נתניהו לפיה 120 אלף חברי הליכוד יבחרו את חברי הכנסת ברשימה הארצית ואת חברי הכנסת במחוזות יבחרו חברי המרכז. בעד הצעתו הצביעו 1557 קולות.

לעומת זאת הוביל ח"כ דודי אמסלם הצעה לפיה תעבור בחירת חברי הכנסת לידי חברי המרכז, כאשר המתפקדים יבחרו את יו"ר המפלגה. בעד הצעתו הצביעו 1040 קולות.

בחודש האחרון השקיע ראש הממשלה נתניהו מאמץ רב כדי לנצח הערב את ההצבעה, נתניהו שוטט ברחבי הארץ בבתי חברי מרכז ואף כינס בביתו חברי מרכז רבים כדי לשכנע אותם בעד הצעתו.





נתניהו טען כי במידה וחברי המרכז יבחרו את חברי הכנסת ישירות תהיה בעיה משפטית לשרים ולחברי כנסת לעזור להם. כמעט כל שרי וחברי הכנסת של הליכוד תמכו בהצעת נתניהו מחשש מהמחויבות שתיווצר להם כלפי חברי המרכז.

ראש הממשלה ויו"ר הליכוד, בנימין נתניהו, אמר עם פרסום התוצאות הסופיות: "אני מבקש להודות לחברי המרכז שגילו אחריות, התייצבו מאחורי הצעתי והצביעו לטובת הליכוד ולמען אחדות התנועה. יחד נמשיך להוביל את המדינה כמפלגת שלטון, חזקה, גדולה ומאוחדת לעוד שנים רבות".

שעה לפני סגירת הקלפיות בליכוד אמר ח"כ דודי אמסלם: "מבחינתי הניצחון כבר הושג. מעל אלפיים חברי מרכז הגיעו לממש את זכותם הדמוקרטית וזה ההישג הגדול של מפלגת הליכוד. ביקרתי היום במספר קלפיות ברחבי הארץ ונהניתי מכל רגע. אין כאן שום מטרה להביך את ראש הממשלה, זה לא אישי וזו לא התמודדות של דודי אמסלם נגד בנימין נתניהו. זו הצבעה על דרך ועל עתידה של התנועה בשנים הבאות. הליכוד זו מפלגה של העם והשיטה הנוכחית הרחיקה אותנו במידה מסוימת מהשטח. החזרת ההשפעה למרכז תוסיף יותר מתפקדים ותהפוך את הסניפים לשוקקי חיים. הבטחתי להם שאני הולך עם הצעתי עד הסוף וקיימתי, עכשיו זה כבר בידיים שלהם".

שרת התרבות והספורט ח״כ מירי רגב הגיבה: "תמיד ידעתי שיש לנו חברי מרכז אחראים שאפשר לסמוך על שיקול דעתם, שטובת התנועה חשובה להם יותר מכל דבר אחר. הניצחון הערב להצעת ראש הממשלה מוכיחה שוב כי תנועת הליכוד היא התנועה העממית הגדולה ביותר, המשקפת את רצון הבוחרים. אין לי ספק, שחברי המרכז יחד עם מתפקדי הליכוד והנהגת הליכוד, יביאו לאחדות הליכוד, לליכוד אחד גדול מול כל השמאל".
ליכוד בחירות ישראל כנסת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד