י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

האם נהרג בכיר אל קאעידה בצפון אפריקה?

דיווח: בתקיפה אווירית של ארה"ב, נהרג מוכתר בלמוכתר, בכיר אלג'יראי בארגון אל קאעידה בצפון אפריקה

צילומסך: ערוץ חדשות מאוריטניה
צילומסך: ערוץ חדשות מאוריטניה


ממשלת לוב הודיעה הלילה (ב') כי בתקיפה האווירית שביצע צבא ארצות הברית בשבת בלילה במדינה, נהרג מוכתר בלמוכתר, בכיר אלג'יראי בארגון אל קאעידה בארצות צפון-מערב אפריקה.

בהודעה רשמית של מממשלת לוב היושבת בטוברוק, נמסר עוד, כי הרשויות האמריקניות יידעו את הגורמים בלוב על התקיפה.

בשנות התשעים השתתף בלמוכתר בן ה-43, במלחמה באפגניסטן ושם איבד את אחת מעיניו. בהמשך, עזב והקים רשת טרור העוסקת בחטיפות ובהברחת נשק וסיגריות בסהרה.

בראיון נדיר בשנת 2011, פרש את מטרות אל קאעידה ברחבי העולם וכלל בהם את המשך המאבק בעיראק, אפגניסטן ובפלסטין. הראיון ששודר בכלי תקשורת ברפובליקה האסלאמית במאוריטניה, הוא הדגיש את "הצורך לתקוף יעדים כלכליים וצבאיים של מדינות המערב ושל היהודים".

שמו עלה לכותרות ברחבי העולם בעקבות פעולת טרור רחבה שהוביל באלג'יר בינואר 2013 באתר הגז עין אמנאס, שם פעילי טרור איסלמיסטים השתלטו על אתר הגז הטבעי במזרח אלג'יריה, במהלכו נהרגו כ-60 בני אדם, בהם 37 אזרחים זרים. את הפעולה ביצעו כנקמה על תמיכתה של אלג'יריה במתקפה הצבאית הצרפתית נגד המורדים האיסלמיסטים בסכסוך במאלי.

שלושה חודשים לאחר מכן, צבא צ'אד מסר בטלוויזיה המקומית כי במהלך פשיטה על בסיס טרור בצפון מאלי נהרגו כמה חמושים ובהם מוכתר בלמוכתר. צבא צרפת, שסייע לכוחות האפריקאים בהפצצות אוויריות, סירב לאשר את דבר מותם של השניים. כך גם דובר של הממשל האמריקאי בוושינגטון אמר כי אינו יכול לאשר את דבר מותו של בלמוכתר.

האם הפעם הוא חוסל סופית? ימים יגידו.
אל קאעידה טרור אלגיר מוכתר בלמוכתר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד