י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

הגראי"ל שטיינמן חושש מפרשת קורח: "זה לא שמח"

ראש הישיבה סיפר לחברותא הגרמ"י שניידר כי עקב מה שמובא בספרים כי לפרשת השבוע יש השפעה על ימי השבוע - הוא חושש מאד • לתלמידי ישיבות שהגיעו לביתו אמר: "צריך ללכת לישיבה שלומדים בה רק תורה"

הגראי"ל שטיינמן בשבוע שעבר. צילום: שוקי לרר
הגראי"ל שטיינמן בשבוע שעבר. צילום: שוקי לרר


הגראי"ל שטיינמן נראה בתחילת השבוע מודאג, החברותא של הגראי"ל מקרובו הרב משה יהודה שניידר מסביר כי היות והשבוע זה פרשת "קורח", התבטא הגראי"ל "סאיז נישט פריילאך" - זה לא שמח.

כך גם יודעים מעיד הרב שניידר שכל הנכנסים לגראי"ל, כבר הרבה שנים, בימים אלו הוא חושש מאד, על פי מה שמבואר בספר 'תולעת יעקב' שיש השפעה לפרשת השבוע, לימי השבוע. ממילא אומר הגראי"ל שהנסיון הראה שהרבה חיכוכים נתעצמו בימים אלו.

בשיחה לילדי תלמודי תורה שעולים לישיבות אמר הגראי"ל "צריך ללכת לישיבה שלומדים רק "תורה", ובמקום שלומדים דברים אחרים, לא יכול להיות שידע ש"ס, הלואי שיידע את הדף הראשון שלא ישכח, שלא ישכח את הדף שלמד היום".

"ממילא צריך לדעת לשאוף ללמוד תורה במקום שלומדים רק תורה! דברים אחרים לא טוב! לא צריך ללמוד צרפתית, אין מצוה ללמוד צרפתית, ואין מצוה ללמוד אנגלית. כל אחד צריך להיות תלמיד חכם, לדעת את התורה, חומש גמרא והכל, זה צריך לדעת. הקב"ה יעזור שכל אחד מכם ישתדל בזה, ויזכה לזה".
קורח הרב שטיינמן מבחנים בחורים הרב שניידר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד