י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

חדש בצה"ל: אולפן ללימודי עברית - לחרדים בלבד

מתגייסים רבים המעוניינים להשתלב בשירות צבאי נתקלים במחסום השפה • אך דא עקא, בעוד לחיילים אחרים ישנו אולפן - לחרדים האולפן לא נגיש מסיבות של צניעות וכדומה • בעקבות ריבוי הפניות הוחלט להקים אולפן חרדי

חדש בצה"ל: אולפן ללימודי עברית - לחרדים בלבד


מעוניין להתגייס, אך השפה הלאומית אינה שגורה על פיך? בצה"ל מצאו לכך פתרון מותאם לחרדים.

בשורות צה"ל משרתים אלפי חיילים, אשר עד התגייסותם לא ידעו לדבר ולהבין עברית. איך מבינים פקודות? בשביל זה הקימו את מחו"ה אלון (מרכז חינוך והשכלה ע"ש יגאל אלון), שם מכשירים חיילים מאוכלוסיות ייחודיות תוך מתן כלים לשילובם בשירות מיטבי ומשמעותי בצה"ל, בהם גם לימודי עברית.

אך מה יעשה הבחור החרדי שמעוניין להתגייס ל'גבעתי', אך לא מוכן ללמוד עברית בחברת נשים? עד היום בצה"ל לא ממש היה פתרון לנושא. לאחרונה נמצא הפתרון.

לדברי צה"ל, עשרות פניות רבות מתושבי חו"ל הגיעו עד כה, גם מחסידי באבוב וסטאמר מארה"ב, מקהילות בצרפת וכן מתלמידי ישיבות בארץ - שהצד השווה שבהן, שהשפה העיקרית שלהם היא אידיש ואנגלית ועברית אינה שגורה על פיהם.

הבעיה נפתרה היום: בצה"ל, שנוכחות חרדים כבר אינה זרה להם, קיבלו החלטה ופתחו אולפן ללימודי עברית "לחרדים בלבד", ללא כל מעורבות נשים, שהלימודים בו יחלו במחזור בגיוס הבא של חטיבת גבעתי, בחודש אוגוסט הקרוב.
צהל אולפן חרדים ישראל דוצ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד