כ"א תמוז התשפ"ד
27.07.2024

עמותת אור ירוק מציגה: יזמים צעירים למען הבטיחות בדרכים

אור ירוק בשיתוף משרד החינוך קיימה תחרות יזמים צעירים שנתית למען הבטיחות בדרכים. אור ירוק: "ילדים וצעירים הם בין האוכלוסיות הפגיעות ביותר ולכן אנו פועלים למען קידום החינוך לבטיחות בדרכים בישראל"

עמותת אור ירוק מציגה: יזמים צעירים למען הבטיחות בדרכים


בשבוע שעבר, 11 ביוני, התקיים טקס סיום התחרות "יזמים צעירים לבטיחות בדרכים", שנערכה זו השנה השביעית ברציפות על ידי עמותת "אור ירוק" בשיתוף משרד החינוך. האירוע התקיים במתנ"ס קרית הצעירים ברמת השרון והגיעו אליו 18 קבוצות שהורכבו מתלמידים בני כיתות ב- י"ב, אשר בחרו לפתח אמצעי בטיחות יצירתיים וטכנולוגיים, בתחום הזהירות בדרכים.

במסגרת התחרות זכו שלושה פרויקטים מהם התרשמו השופטים במיוחד:

הפרויקט הראשון, זכה בפרס החדשנות, ושייך לקבוצה מבית הספר "בגין" מבית שמש. חברי הקבוצה יצרו את אפליקציית Safe Cycling, אפליקציה לרכיבה בטוחה על אופניים המציגה לילד את אביזרי הבטיחות עליו להרכיב לפני הנסיעה, למציגה את מסלול הרכיבה ומסמנת את המהירות שיש לנסוע בה לאורך המסלול. בנוסף האפליקציה משדרת ומתריעה להורים אם הילד סטה ממסלול הנסיעה.

המוצר השני, זכה בפרס היישום, ושייך לקבוצה מטעם פרויקט "יובלים" באור יהודה. חברי הקבוצה עיצבו את "I light" – מערכת איתות מודולרית לרוכבי אופניים, שמתלבשת על קסדת רוכבי האופניים וניתן לאותת באמצעותה לרכבים שנמצאים מאחורי הרוכב לאיזה כיוון הוא עומד לנסוע, בדומה לאיתות של כלי רכב אחרים. בנוסף המוצר מגדיל את נראות רוכבי האופניים שכן הוא זוהר בחושך.

את הפרויקט השלישי שזכה בפרס העיצוב, יצרו תלמידי בית הספר "אנוך גיבורי ישראל" בתל אביב, שיצרו את ה"זח"ל" – זכור חגורה לחגור. התלמידים יצרו מעין בובת זחל בצורת רמזור שמתלבשת על החגורה ומזכירה לילדים לחגור את חגורת הבטיחות. הילדים הוסיפו, כי המוצר היפה מומלץ לשימוש בהסעות תלמידים.

הקבוצות הזוכות קיבלו שי מתנת עמותת אור ירוק.

עמותת אור ירוק: "ילדים וצעירים הם בין האוכלוסיות הפגיעות ביותר לתאונות דרכים ולכן אנו פועלים למען קידום החינוך לבטיחות בדרכים בישראל. משרד התחבורה ומשרד החינוך חייבים לפעול באופן מיידי בכדי להגביר את מספר שעות הלימוד לחינוך לזהירות בדרכים כבר מגיל הגן וכן יש לאפשר בתיכונים במסגרת תכנית הלימודים שיעורי חינוך לתעבורה לצורך הכשרה נכונה לנהיגה".
אור ירוק תנועה פעילות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד