ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024

ועידת מנהלי מוסדות חב"ד - נפתחה בכנסת

את חברי הועידה אירח סגן שר החינוך ח"כ מאיר פרוש, שאף נשא דברים במושב הראשון וסקר את הקשר ההדוק עם חב"ד

ועידת מנהלי מוסדות חב"ד - נפתחה בכנסת


במסגרת ועידת המנהלים המתקיימת כל שנה, אירח השנה ידיד מוסדות חב"ד, סגן שר החינוך ח"כ מאיר פרוש את המושב הראשון של 'ועידת מנהלי מוסדות חב"ד'.

במושב שהתקיים בכנסת, השתתפו יו"ר אגו"ח הרה"ח יוסף יצחק הכהן אהרונוב, רבנים, עסקנים ועשרות מנהלי מוסדות חב"ד מכל רחבי הארץ.

מנהלי המוסדות סיפרו על השנתיים האחרונות של הממשלה החולפת שהיו קשות במיוחד לכל אחד, גזירות כלכליות שפגעו בכל בית, פגיעה אנושה בתקציבי ישיבות חב"ד, ניסיון של החדרת תכני ליב"ה לתלמודי התורה והעברת חוק הגיוס, אשר סיכן את מעמדם של ה"תמימים" מול שלטונות הגיוס עד כדי הטלת סנקציות פליליות כואבות וקשות.

כך גם הרחיבו ודנו בנושאים העומדים על הפרק, קשיים ובירוקרטיה שהם נתקלים בהם והדרכים לפתור אותם.



פרוש פתח וסקר את הקשר העמוק שיש לו עם חסידי חב"ד, כאשר הוא נמצא בקשר במהלך כל השנה עם מנהלי המוסדות, אוזנו קשובה ודלתו פתוחה לכל שאלה ובקשה. בהמשך הציג את השינויים שייעשו בקרוב, זאת בעקבות ההסכם הקואליציוני, תוך שהוא עובר על כל סעיף מפרט, מסביר, ומלבן יחד עם מנהלי המוסדות פתרונות לבעיות שונות העומדות לפתחם של כל אחד מהמנהלים שהשתתף בפגישה.

בפתח המפגש אמר סגן שר החינוך: "לחסידי חב"ד לא צריך לומר מה זה שליחות, שהרי מהרגע שהם נולדים וברגע שצריך לחנך אותם, ודעתם עליהם, הם יודעים מה זה שליחות. המדרש אומר בפרשת בשלח, "וכן אתה מוצא בסוכה ששנו ששלוחי מצוה פטורין מן הסוכה, שאין לך חביב לפני הקב"ה כשליח שמשתלח לעשות מצוה, ונותן נפשו כדי שיצליח בשליחותו". כל בן מחפש להיות חביב בפני אביו, לזכות לקרבתו, המדרש אומר אין לך אדם יותר חביב מאשר שליח שעושה את השליחות, וכמובן מוסר את נפשו בכדי להצליח.

"אין מפעל יותר מכובד רב ממדים, בהיקפים אדירים, ולא רק כאן בארץ, בכל מדינות העולם, שמפעל השלוחים, שהרבי עסק ופעל בזה. וחייבים לציין, ששליחי חב"ד מתוך הרצון שלהם לבצע את השליחות שלשמה הם נמצאים בכל מקום ומקום, הם עושים את זה במסירות נפש ומקיימים את הוראת הרבי, ועושים קידוש השם, ולכן אם יש לי את הזכות להיות ראשון במפגש אתכם, אני מוצא לנכון לומר לכם ברוכים הבאים".





רבי חב''ד פרוש כנסת אירוח

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד