י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

דרישה למשטרה: לחקור את השייח המסית

ארגון חוננו תובע לחקור ולהעמיד לדין את חאלד אל מוגרבי, שהאשים את היהודים בעלילת דם והסית לרצח

צילום ארכיון: סלימן חדיר, פלאש 90
צילום ארכיון: סלימן חדיר, פלאש 90


דרישה למשטרת ירושלים לחקור ולהעמיד לדין את השייח חאלד אל מוגרבי, אשר נשא בהר הבית דרשה מסיתה ובה העליל "עלילות דם" על היהודים. דבריו של מוגרבי פורסמו בשבוע האחרון בכלי תקשורת בישראל ובעולם ועוררו סערה, וכעת ממתינים בארגון חוננו לראות האם המשטרה תפעל נגדו.

באתר "מבט לתקשורת הפלסטינית" חשפו את הדרשה בה אמר מוגרבי בין היתר כי "הערפדים הם חיות מוצצות דם, והשטן מכניס ליהודים שטות לראש שאם הם ישתו בצורה מיוחדת דם של אנשים אחרים כי אז הם יזכו לחיי נצח". מוגרבי הוסיף כי "בפסח היהודים נהגו להתחלק לחבורות וכל חבורה היתה תופסת ילד ושוחטת אותו ואופה בדמו את המצות והוסיף כי לכל חבורה היתה חבית שהיתה נקראת 'חבית המסמרים', ולתוכה היו מכניסים ילד שדמו היה ניקז מהמסמרים ומתנקז דרך ברז בתחתית החבית לתוך עיסת המצות שהיתה נילושה בדם".

עוד דרש מוגרבי כי "הפולחן היהודי של שפיכת הדמים גרם לכל השואות שפקדו את יהודי אירופה עד שלבסוף האירופאיים גירשו מעל אדמתם את כל היהודים, והגרמנים שרפו את היהודים מרוב שהם כל הזמן שתו דם של ילדים".



עו"ד מנשה יאדו מארגון חוננו פנה למשטרת מרחב דוד ודרש לחקור את מוגרבי בגין הסתה לאלימות וגזענות, וכן בגין עבירת לשון הרע על ציבור. "יש כאן אדם שיושב במדינת ישראל ועושה פרופוגנדה חמורה נגד עם ישראל ותורת ישראל, ומשתמש בשקרים שגרמו במשך השנים נזקים עצומים ורדיפות כנגד עם ישראל", נמסר מארגון חוננו. "למרות שהדברים שקריים ומעוותים כל כך, אנחנו חייבים להגן על עצמינו, להפריך את טענות ההסתה ולהילחם במסיתים נגד העם היהודי, בפרט שההסתה נעשית מתוך הר הבית, וההפקרות שמדינת ישראל מאפשרת במקום הכי קדוש בעולם".

בארגון חוננו מציינים כי בשבוע שעבר הודיע המשטרה לעו"ד יאדו כי תלונתו נגד השייח עיסאם אמירה על הסתה לאלימות וטרור בגין דרשה שנשא בהר הבית, הועברה לבחינת הפרקליטות אשר צפויה להחליט האם הדברים עולים לכדי הסתה.

יש לציין כי לפני כחצי שנה הגיש עו"ד חור אוריאל ניזרי מטעם ארגון חוננו תלונה כנגד השייח עומר אבו סארא בגין עבירות הסתה, וזאת בעקבות דרשות שנשא בהר הבית ובהן קריאה לרצח יהודים. בעקבות התלונה נעצר השייח, הוגש נגדו כתב אישום והוא הורחק מהר הבית.
הסתה שייח רצח עלילת דם חקירה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד