ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024

דרעי: "תרבות העדר של השמאל תשאיר אותו באופוזיציה" • צפו

יו"ר ש"ס תקף בחריפות את דברי קוטלר: "כשנפלט להם ועולה להם לראש אז אנחנו בהמות. כל מי שחושב אחרת מהם הוא מיד כבר פרימיטיבי או חשוך או קיצוני" • התייחס גם לסוגיית הגז: "לא החלטתי אם להשתמש בסעיף 52"

צילום: מרים אלסטר, פלאש 90
צילום: מרים אלסטר, פלאש 90


יו"ר ש"ס, שר הכלכלה אריה דרעי, פתח היום (ב) את דבריו בישיבת הסיעה והודה ליו"ר ועדת החינוך והתרבות, ח"כ יעקב מרגי, שפרסם הבוקר (ב) תגובה חריפה לדברי השחקן עודד קוטלר על דבריו על המזרחים.

"פרסמת דברים ברורים ונחרצים.כנגד אותם דברים שממחזרים מידי כמה חודשים. ואני רוצה להוסיף, לא לחינם חז"ל אמרו שכל הפסול במומו פוסל, פשוטו כמשמעו. מאשימים כביכול אותנו וציבורים אחרים כתרבות של עדר, והמשמעות של זה ברורה. במקרים הטובים אנחנו שקופים, כשנפלט להם ועולה להם לראש אז אנחנו בהמות. המשמעות של זה שאין לנו ראש וחשיבה ואין לנו דעה שלנו.

"אבל מי שרואה טוב איפה נמצאת תרבות העדר ותרבות החשיבה המובנת חד משמעית זה לצערי הרב בתרבות השמאל. כל מי שחושב אחרת מהם הוא מיד כבר פרימיטיבי או חשוך או קיצוני וחבל שזה קורה כך. אני לא רוצה לתת עצות, אבל אם השמאל מחפש למה הוא נמצא באופוזיציה ולמה הוא יהיה באופוזיציה עוד עשרות שנים, זה רק בגלל הדבר הזה, בגלל ההתנשאות על כל התרבויות ששונות מהם".



דרעי התייחס גם לנושא הגז ואמר: "היום כל אחד תופס כותרת בנושא הגז גם בלי קשר לאמת. כשר הכלכלה אני לא מופקד על נושא הגז למעט מכח סעיף 52 לחוק ההגבלים שגם בו ניתן לעשות שימוש רק משיקולים של חו"ב.

"למרות שהוצע לי על ידי ראה"מ והצוות המקצועי, עדיין לא החלטתי אם לעשות שימוש בסעיף 52 ובכל מקרה מדובר בהליך שיש לעשותו באופן חוקי ובדרך שלו. חבל שיו"ר ועדת הכלכלה שלח אלי מכתב מוקדם מדי שאגיע לועדה בו בזמן שחלק מההליך החוקי הוא שאני אגיע לועדת הכלכלה."
דרעי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד