י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

נתניהו מגנה: "חופש הדיבור מחייב נורמות"

ראש הממשלה התייחס בישיבת הסיעה גם לתפקודו כשר החוץ, להצבעת חברי המרכז אתמול ולסוגיית מיסוי הגז

נתניהו היום. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
נתניהו היום. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90


רה"מ בנימין נתניהו התייחס לדברי הבלע של השחקן עודד קוטלר בפתח ישיבת סיעת הליכוד היום (ב), וציין כי "הדברים שנאמרו אמש נגד ציבור גדול ויקר בישראל מקוממים וראויים לכל גינוי".

"אני גאה בחברי המרכז וגאה בתנועה שלנו, היא קיימה ויכוח לגיטימי ורציני בו אנשים הביעו דעות שונות והרוב הכריע. לטעמי ההכרעה שהתקבלה אחראית ונכונה, אבל מה שחשוב הוא שכל אחד יכול היה בדרך דמוקרטית, אמיתית ונקייה לומר את דברו. נתקבלה ההחלטה, אני מברך על כך ואנחנו מלכדים את הכוחות", פתח ראש הממשלה את דבריו בהתייחסו להצבעת חברי המרכז אתמול.

"הדברים שנאמרו אמש נגד ציבור גדול ויקר בישראל מקוממים וראויים לכל גינוי. אני גאה להיות רה"מ של מדינה דמוקרטית ששומרת על זכויות אדם באשר הוא וגם שומרת בקנאות על חופש הדיבור. כמובן שהדבר הזה מחייב נורמות מסוימות ואישיות. החוק מגן בצורה ברורה על זכות הדיבור וגם מגביל אותו באופנים מסוימים. לכל אדם יש זכות לומר את אשר על ליבו וגם ליצור את אשר על ליבו.

"המדינה הזו היא המדינה המדוברת ביותר בעולם והמדברת ביותר בעולם, כך שאין בכלל שאלה על חופש היצירה והדיבור בישראל. הזכות הזו מעוגנת בחוק, אבל אין זכות אוטומטית לכך שכל דבר שנאמר יקבל מימון ציבורי. אני מציע שנשמור על ההבחנה בין שני הדברים הללו.

"בזמן שישראל ניצבת בפני אתגרים גדולים מאוד, אנחנו צריכים ללכד את הכוחות בתוכנו ולא לפלג אותם, כי כשאנחנו מאוחדים אנחנו חזקים. אני מאמין שאנחנו יכולים וצריכים לגשר על המחלוקות בתוכנו והדרך לעשות זאת היא באמצעות הידברות מכובדת גם של עמדות נוגדות, כפי שהוכחנו אמש בתנועתנו.

"אני מכהן כיום כשר חוץ ורציתי לעדכן אתכם שנפגשתי הבוקר עם שר החוץ של פולין, שדיבר על הרצון העז של פולין לחזק את הקשר עם ישראל. נפגשתי עם סגן שר החוץ של יפן שדיבר על הרצון של יפן לחזק את הקשר עם ישראל. אחר כך נפגשתי עם נשיא קפריסין שדיבר באופן דומה. אני מוסר לכם דיווח כדי שתדעו ששר החוץ עובד, אבל אני מספר לכם את זה כדי לתת פרספקטיבה לשיח הציבורי שלנו, שהוא לא נעדר אתגרים אבל הוא גם עתיר בהזדמנויות וגם משופע בלא מעט ידידים.

"בין השאר, דיברתי עם נשיא קפריסין על נושא הגז. לנו ולהם יש גז ואנחנו בוחנים את הדרכים לשתף פעולה על מנת להפחית את עלות הובלת הגז ליעדים משותפים. בעניין הגז אני רוצה להגיד שישראל קיבלה מתנה אדירה מהטבע ובימים אלו אנחנו פועלים מול החברות הפרטיות שמעוניינות להשקיע כאן במטרה שאזרחי ישראל יהנו מהמתנה הזו. הדרך לכך שאזרחי ישראל יהנו מהמתנה הזו היא הוצאת הגז מקרקעית הים - אין טעם להשאיר אותו שם בויכוחים אין סופיים, אנחנו עושים כל מאמץ להוציא אותו מהים ואנחנו לא נעשה ויתורים.

"אני נחוש להפוך את ישראל למעצמת אנרגיה. בדיוק כפי שהייתי נחוש להפוך את ישראל למעצמת סייבר וזה קרה ומתרחש לנגד עינינו ואני חושב שבמאמץ משותף של חברי הממשלה וחברי הכנסת – גם זה יקרה".
גז נתניהו חוץ קוטלר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד