כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

השב"כ חקר בני ישיבה: מי דקר ערבי בבית ישראל?

השב"כ עיכב לחקירה בני ישיבה, בחשד שהיו עדים לארוע דקירה של ערבי בבית ישראל, לפני כשנתיים

צילום: סאטרסטוק
צילום: סאטרסטוק


שירות הביטחון הכללי חוקר בימים האחרונים כמה צעירים יהודים, בהם גם חרדי בן 19, בחשד כי היו מעורבים בביצוע פיגוע דקירה נגד פלשתיני בשכונת מאה שערים בירושלים לפני כשנתיים.

בבוקר כ' אייר תשע"ג, כשעה לאחר רצח אביתר בורובסקי הי"ד בפיגוע ירי בצומת תפוח, מעט לאחר השעה 9:00 אותר גבר ערבי בגינה ציבורית ברחוב זוננפלד בשכונת בית ישראל בירושלים, כשהוא דקור בחזהו. משטרת ירושלים פתחה בחקירה.

תושבי השכונה סיפרו לחוקרי המשטרה, כי הבחינו בשלושה 'נערי גבעות' שלבשו מדים של עובדי עיריית ירושלים, אשר השתמשו באלימות קשה נגד הערבי, השפריצו לתוך פניו גז מדמיע, דקרו אותו ונמלטו מהמקום.

"החוקרים החרימו את כל הצילומים מכל המצלמות הסמוכות. כשהם חזרו לזירה בערב, על מנת לתחקר את התושבים פעם נוספת, הייתה תחושה שהם יודעים מי הנערים שהיו בזירה", סיפר ל'בחדרי חרדים' שמוליק אברהם, תושב השכונה באותו הערב.

הנקודה המפתיעה היא שיתוף הפעולה של התושבים המתגוררים בשכונה עם תשאולי המשטרה: "היה שיתוף פעולה מלא עם המשטרה", אמר אברהם, "התושבים חוששים שמקרים כאלו יחזרו על עצמם".

בימים האחרונים, הוזמנו מספר חשודים לחקירות בשב"כ, בהם צעיר חרדי תושב העיר, זאת בחשד, כי ראו את התוקפים ולא דיווחו על כך למשטרה.

עורך הדין איתמר בן גביר המייצג את אחד הצעירים אומר הערב ל'בחדרי חרדים' "מרשי נחקר כעד ולא תחת אזהרה, שירות הביטחון הכללי לא מפסיק להפעיל לחץ על צעירים יהודים כדי לפענח מקרים שכלל לא ברור שהם על רקע לאומני. ולהוסיף עוד ועוד הרשעות לאומניות, אך התחושה שבמקום לחפש את האמת מנסים בשב"כ לנצל מצוקות וסכסוכים, פנימיים ולגרום לאנשים להעיד עדויות שקר".
שב חרדים רצח טרור פיגוע

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד