י' אייר התשפ"ד
18.05.2024

לפיד מסית: "גפני מוכן שילדי אחרים יחזרו בשק"

"גפני מוכן שילדים של אחרים יחזרו בשק של גופה ולא הילדים שלו", כך אמר יאיר לפיד • ח"כ זהר זעם וצעק: "אתה פופוליסט"

צילום: גיל יערי,פלטש90
צילום: גיל יערי,פלטש90


"גפני מוכן שילדים של אחרים יחזרו בשק של גופה ולא הילדים שלו", כך אמר אמש (ב'), ח"כ יאיר לפיד בעת הצבעה על תיקון לחוק שירות הבטחון.

ח"כ מיקי זוהר (ליכוד) זעם על הדברים וצעק לעברו כמה פעמים "אתה פופוליסט!"

אמש אישרה הכנסת תיקון לחוק שירות הבטחון המסדיר את דחיית שירותם ואת שילובם בשירות צבאי ואזרחי של תלמידי הישיבות.

לפי החוק, שר הביטחון יקבע, באישור ועדת החוץ והביטחון, אמות מידה להכרה בישיבות שתלמידיהן יהיו רשאים לדחות את שירותם. כדי לשמור על רצף בהליכי דחיית השירות, נקבעה הוראת מעבר לשנה, ולפיה רשימת הישיבות תמשיך להתבסס על אמות המידה של חוק טל.

במהלך אישור החוק תקף יאיר לפיד את ח"כ משה גפני ואמר "מה שעומד היום להצבעה היא הריבונות הישראלית שאומרת שלכולם יש את אותם זכויות ואותם חובות, כולל החובה שצריך יחד לסכן את חיי ילדנו בשביל מדינת ישראל. אתם רוצים שכל שנתיים מי שיכול ישנה את כל החוקים או שתהיה פה ריבונות אחת?".

ח"כ מיקי לוי אנר: "איך אתם יכולים להסתכל על עצמכם בראי? אתם עושים לעצמכם עוול בצד המוסרי. הדחייה המוצעת היא למעשה תחילת הביטול של חוק השוויון בנטל. אני רואה בשר הביטחון אחראי ישיר לישומו המלא של החוק ללא דיחוי. יעלון ונתניהו מוכרים את הערכים של המדינה בגלל שיקולים פוליטיים. ראש הממשלה מוותר כמעט בכל נושא כדי לשרוד ולהידבק לכיסא שלו".

סגן שר הביטחון אלי בן דהן השיב בשם הממשלה: "חברי האופוזיציה כנראה לא קראו את החוק שאנחנו מביאים היום. החוק שנחקק בוועדת שקד קבע שתהיינה אמות מידה ששר הביטחון יקבע אילו ישיבות תהיינה זכאיות לדחות גיוס ואלו לא, ומכיוון שהכנסת התפזרה עבודת התקנות נעצרה ויש להשלים זאת".

לפיד הסתה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד