כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

הגרש"מ עמאר על התינוק בקרטון: "להפיק לקחים"

הגרש"מ עמאר קורא להפיק לקחים מאירוע העובר שלא נקבר: "אסור לעבור לסדר היום" • משרד הדתות קבע פגישת בירור

צילום: יונתן זינדל, פלאש90
צילום: יונתן זינדל, פלאש90


הרב הגאון שלמה משה עמאר רבה של ירושלים קורא לשר לשירותי דת ולחברה קדישא לקיים ישיבה ולהפיק לקחים מהמקרה החמור שאירע עם גופת העובר ועוגמת הנפש שנגמרה לאב "אני חושב שאסור לעבור על זה לסדר", כך בראיון ל'קול ברמה'.

הרב הוסיף כי "יש בכל דבר רגישות מיוחדת שצריכה ללוות את התהליך, לוויה וקבורה על אחת כמה וכמה. אין פה בעיה של הלכה, אין הלכה שצריך להודיע או לא להודיע. יש הלכה איך קוברים ילד ששלמו לו שלושים יום או לא שלמו לו שלושים יום. יש הלכות מתי מנחמים ומתי עומדים בשורה, פה מדובר בנפל אין צורך בכל זה. קוברים יש הנהגות מסודרות לחברה קדישא ואני יודע שהם עובדים בסדר, אבל הם לא אומרים כדי לחסוך עוגמת נפש. כך היה דעתם של רבנים גדולים שהורו את ההוראה הזאת".

הרב עמאר ציין כי זו ההתנהלות במקרה והאב אכן מסכים שלא להיות בקבורה, וכי חשוב מאוד להיות רגישים ולפייס את האב במקרה והוא כן רוצה להשתתף ולקחת חלק בקבורת העובר "האיש הגיע קצת סוער והם לא ידעו להכיל את הכאב שלו. יותר טוב לומר שנעשה פה דבר לא טוב והדבר הלא טוב הזה צריך לנצל אותו כדי להוציא סדר, כדי להוציא רגישות. למשל שכל החברה קדישא יבואו לשבת אתנו הרבנים ונפיק לקחים".

ואכן, חנניה שחור מנכ"ל חברה קדישא 'קהילת ירושלים', אמר אתמול בשיחה ל'בחדרי חרדים', "אני מקווה שביום חמישי תתקיים פגישה עם שר הדתות בנושא". חנניה הדגיש כי היוזמה לפגישה באה השר דוד אזולאי.

הגרש עמאר ירושלים קבורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד