כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

מהתחנה המרכזית לרובע ז'

כינוס הפעילות השנתי של משמרת השבת אשדוד נערך השבוע בעיר • נשמעו סיפורים מרגשים על נשים שהחלו לשמור שבת בזכות ה'משמרת' • מי כעמך ישראל

מהתחנה המרכזית לרובע ז'
מנדי הכטמן / פלאש90


כשישים מנשות אשדוד מכל החוגים והעדות, היוצאות מידי שבוע לחלוקת 'נרות שבת' בכל רחבי העיר, השתתפו ביום ראשון בכינוס השנתי, שנערך כמידי שנה על ידי 'משמרת השבת אשדוד' באווירה מרוממת וגדושת חוויות.

רב שיח מרתק נערך בערב זה, בו שיתפו הפעילות את חברותיהן לחלוקה בסיפורים מרגשים מחלוקת נרות השבת.

המתנדבות המתפעמות סיפרו איך נשים יקרות מתקרבות ליהדות ולשמירת השבת בזכות הקשר האישי הנוצר בין מחלקות נרות השבת ועל ידי אור נרות השבת החודר לנשמתן ומדליק אותה.

"מידי שבוע ארגון 'משמרת השבת' מציב שולחן שבת בתחנה המרכזית" כך ספרה הגברת ל'. "זכיתי להיות מתנדבת בארגון הנפלא. בכל יום שישי, אני מחלקת נרות שבת בשולחן שבתחנה המרכזית. כל אשה העוברת ליד השולחן זוכה לערכה. את מילת התודה אני שומעת אלפי פעמים, במנגינות שונות. לפני כחודש נעצרה שם בחורה במדים, חיילת. היא התבוננה על השולחן בערגה וכשהצענו לה ערכת נרות שבת היא נענתה בשמחה. גם בשבוע שאחר כך הגיעה החיילת לשולחן הניצב בקביעות, שוב נצצו עיניה והיא ספרה על רצונה להתקרב ליהדות. קישרתי אותה עם ארגוני קירוב, היא שמחה מאד והודתה לי. בשבוע האחרון, כשהיא הגיעה לקחת את הערכה 'שלה' - היא ספרה ששהתה בשבת וחג השבועות בבית אחת המשפחות ברובע ז'. 'אני רוצה להקים בית חרדי' - היא הצהירה בהתרגשות. ושתינו הבטנו בערכה שבידה ודמעה בעיננו."

אחרי הסיפורים המרגשים שנשמעו, היה הלב פתוח להרצאתה המרתקת של הגב' ח. צ., בחיות היא תארה את השמחה שהקב"ה חש עת מקדשים ומאדירים את שמו. בדבריה הביאה את דברי מוהר"ן מברסלב זצוק"ל שמוכן לתת כל חייו בשביל יהודי אחד שיהרהר בתשובה לרגע אחד, אפילו כשלא שיפר את חייו. כשאדם נתקל בשולחן השבת - הוא נזכר ביום הקדוש, כשאשה נוטלת את הנרות המוגשות לה בחום על ידי הפעילות המסורות - עובר בלבה הרהור של קרבת ה' שאולי יביא גם למעשה של הדלקת נרות שבת, והרי זה דבר עצום. לכך גורמת הפעילות של 'משמרת השבת' בחלוקת הנרות בשולחנות ובפעילויות הנוספות הנערכות בעיר. בדבריה היא חיזקה גם את דברי המתנדבות שאמרו שיותר ממה שהן תורמות בחלוקת נרות שבת, הן מתחזקות בעצמן מהנשים המתקרבות ליהדות ולשבת בזכות כך.

בהמשך הכינוס הוגש כיבוד עשיר. הוקרנה מצגת רבת רגש על גודל המעלה בקירוב אחינו ואחיותינו בני ישראל, וכן קבלו המשתתפות שי נאה.

המתנדבות ציינו את השפעתה הברוכה של הפעילות הממשיכה גם על כל ימות השבוע "כי היא מקור הברכה".










אשדוד שבת משמרת השבת חרדים חיזוק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד