כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

דרעי: "שוטף פלוס 30 יעשה צדק לנותני שירותים"

שר הכלכלה השתתף בכנס למפעלי תעשייה קטנים והבינוניים, וקרא לבנט לסייע בקידום מעמד החינוך הטכנולוגי

דרעי. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90
דרעי. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90


בכנס למפעלי תעשייה קטנים והבינוניים שהתקיים הבוקר (ג), קרא שר הכלכלה דרעי, לשר החינוך נפתלי בנט, שר הכלכלה היוצא, לגבש עמו תוכנית לקידום מעמדו של החינוך הטכנולוגי: "למדינת ישראל אין מדיניות בתחום החינוך הטכנולוגי והוא נמצא כיום תחתית הסולם. התעשייה סובלת ממחסור ממשי בכח אדם מקצועי ואיכותי והתלמידים סובלים מהזנחה במשאבים ומדימוי נמוך. השקעה בחינוך הטכנולוגי תוכל לתת מענה אמית הנדרש למשק ולצבא ולתעשייה, אך חשוב מכך תחזיר לתמידי החינוך הטכנולוגי את הגאווה, ההערכה ושוויון במשאבים והזכויות להם הם זכאים".

השר דרעי הוסיף כי היעדרות הציבור החרדי והערבי מתחום התעשייה והעסקים הקטנים, בולטת לעין ומחייבת התייחסות ומענה נקודתי ומותאם. "עלינו להקצות משאבים משמעותיים לטובת הענין, כח אדם והרבה תשומת לב. השקעה נכונה בתעשייה ובעסקים קטנים במגזרים אלו, יניבו הן תעסוקה והן צמיחה ופעילות כלכלית החשובה למשק כולו".

השר שב והדגיש כי החובה לתשלום שוטף פלוס 30 לעסקים חשובה וכי המשרד מכין בימים אלו הצעת חוק ממשלתית בנושא שתקודם בתקופה הקרובה. "מדובר בעשיית צדק עם נותן השירות ואני לא יכול לתת יד להלנת השכר מהעסקים המביאה במקרים רבים לכשלונו של עסק בשל העדר אשראי ובעיית תזרים. החוק יחול על המשק כולו. הממשלה והחברות הממשלתיות – תחילה ובאופן הדרגתי ישולב כל המשק במוסר תשלומים חדשים לעסקים".

השר ציין כי יפעל לסייע לתעשייה קטנה ובינונית גם במסגרת החוק לעידוד השקעות הון. "תנאי הסף לייצוא 25% מהייצור בכדי לקבל מענקים, מקשה מאוד על עסקים בצמיחה לזכות במענק ואנו נפעל בתקופה הקרובה לאפשר להגיע לסף זה בפריסה מצטברת של 5 שנים ולא בשנה אחת ונאפשר לתעשיות רבות יותר ליהנות מסיוע המשרד".

שר הכלכלה סיכם את דבריו בהתייחסות לנושא חיבור המפעלים לגז טבעי ואמר כי "ההשקעה נדרשת בישראל לפיתוח והפקת הגז היא עצומה, גם ביחס למדינות רבות בעולם ואנו חייבים לנהל את הנושא בזהירות ויעילות. השר לא התייחס למתווה מול חברות הגז, אולם הבהיר כי ידרוש להקצות מיליונים רבים בכדי להסב ולחבר מפעלי תעשייה לגז טבעי. מדובר בסוגיה קריטית למפעלים ואנו נפעל בנושא באופן ממוקד בחודשים הקרובים".
דרעי כלכלה חרדים שילוב תעסוקה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד