כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024

המחבל בחקירה: רציתי להרוג מתיישבים יהודים

הותר לפרסום: מחמד יוסף ארפעיה מחברון, פעיל ג'יהאד אסלאמי שביצע פיגוע דריסה בצומת אלון שבות - נעצר ונחקר

פיגוע באלון שבות. צילום ארכיון: נתי שפירא - זק"א
פיגוע באלון שבות. צילום ארכיון: נתי שפירא - זק"א


הותר לפרסום: נעצר פעיל הג'יהאד האסלאמי, מחמד יוסף ארפעיה (22) מחברון, שביצע את פיגוע הדריסה במאי בצומת אלון שבות, בו נפצעו שלושה ישראלים.

מחמד יוסף ארפעיה בו 22, פעיל ג'האד אסלאמי מחברון, נעצר על ידי שירות הביטחון הכללי בשיתוף צה"ל והמשטרה, שביצע את פיגוע הדריסה לפני כחודש בכ"ה אייר בצומת אלון שבות, בו נפצעו ארבעה צעירים.

בחקירתו של המחבל בשב"כ, הודה כי פעל בגפו וביוזמתו על מנת להרוג מתיישבים יהודים. עוד מסר ארפעיה בחקירתו, כי יצא בעבר מספר פעמים במטרה לבצע פיגועי דקירה של מתיישבים יהודים כשברשותו סכין, אולם ניסיונות אלה לא צלחו.

הפיגוע אותו ביצע ארפעיה מתווסף למספר פיגועים שבוצעו בחודשים האחרונים על-ידי "מפגע בודד", ואלה נעשים ללא שיתוף של נוספים בתכנונם או בביצועם.

בימים הקרובים יוגש כנגד ארפעיה כתב אישום לבית משפט הצבאי ביהודה בגין ביצוע הפיגוע.


תיעוד ממצלמת האבטחה שתיעדה את פיגוע הדריסה הצהריים. צילום: דוברות גוש עציון

המחבל, נהג ברכב בצבע שחור, בסמוך לשעה 13:20 פגע בתחנת אוטובוס בו עמדו מספר נערים, "אני וארי עמדנו בתחנה לכיוון בית שמש כי שנינו היינו צריכים להגיע הביתה. עמדתי עם הראש הפוך מכיוון הנסיעה" שיחזר בנימין פרנקל בן 25 מפתח תקווה. "ארי קלט בזוית העין את הרכב מתקרב, ותפס אותי וצעק: "עוף!" זזנו אבל הרכ כבר פגע בנו. אני נפלתי מטר משם והוא עף יותר".

פרנקל סיפר "היה לי מירס אז קמתי והודעתי במירס לישוב ורצתי כדי לנסות להגיע לרכב הפוגע אבל הוא ברח. ארי היה זרוק במרחק 6/7 מטר, חשבתי בהתחלה שאם אני לא רואה דם אז הוא בסדר אבל אחרי כמה שניות הבנתי שהוא נפגע".

"יש בטרמפיאדה חיילים כל הזמן מאז חטיפת שלושת הנערים", לדבריו, "גם היום היו. בארוע עצמו שמעתי את החיילים שביקשו במכשירי הקשר להקים מחסומים".
פיגוע דריסה מחבל חברון אלון שבת דריסה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד