כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

מצדיעים למאסטרו: צפו ברוט שר 'ונתנה תוקף'

החזן אברימי רוט בביצוע משותף עם המנצח מאיר בריסקמן, במסגרת קונצרט פרידה מיוחד של מכון תל אביב לחזנות

מצדיעים למאסטרו: צפו ברוט שר 'ונתנה תוקף'
יעקב לדרמן


רבים מחובבי החזנות והמוזיקה היהודית השתתפו אמש (שני) בקונצרט סיום השנה של מכון תל אביב לחזנות בניהולו האמנותי של החזן נפתלי הרשטיק שהתקיים במשכן המכון - מרכז ברודט ברחוב צייטלין בלב העיר תל אביב.

לבד מן העובדה שהקונצרט הוקדש לתלמידי המכון אשר סיימו זה עתה עוד שנת לימודים – הוקדש הקונצרט כברכת הדרך וכהוקרה למנצח מאיר בריסקמן שמשמש כמורה במכון – וזאת בעקבות נסיעתו לארה"ב לתקופה ממושכת כהמשך הקריירה המוסיקאלית שלו.

בקונצרט ביצעו תלמידי המכון ובוגריו מגוון רב של פרקי חזנות בהם הפליאו לעשות: נתנאל אילוביצקי, שלום בלומנברג, נתן גולדמן, בן ציון הלמן, יגאל האן, מוטי וקסלר, בנימין יאקובוביץ, דן שמואל יאקובוביץ, מאיר לצטר, אברהם פיינטוך, דוד צייטק, אברהם קראוס, שמעיה רייכמן ועדו שטיינמץ – יחד עם מקהלת המכון המורחבת.



מי שהנחה את הקונצרט המיוחד הוא החזן נפתלי הרשטיק – מנהל המכון – שהתרגש מביצועי תלמידיו הרבים - ואמר כי "קשה להסתיר את ההתרגשות הרבה בסיומה של עוד שנה פורחת במיוחד במכון תל אביב לחזנות", לדבריו, "הרישום לשנה הבאה הינו כבר כאן". את הקונצרט במלואו ליווה בפסנתר ובאורגן - המוזיקאי ריימונד גולדשטיין – מורה בכיר במכון - שאף כתב את העיבודים.

החזנים האורחים אברימי רוט, אברימי קרשנבוים ועזרא מאייר הופיעו אף הם בקונצרט החגיגי כהוקרה רבה ולכבודו של בריסקמן. רגע השיא היה כאשר בריסקמן שר בדואט עם אברימי רוט את 'ונתנה תוקף קדושת היום' – מבוסס על לחנו של יאיר רוזנבלום כשבריסקמן על הפסנתר וכאמור מצטרף בקולו בדואט.

רגע מעניין נוסף נרשם בקונצרט, בעת שהחזן הרשטיק הפתיע את בריסקמן עם יצירה שנכתבה לכבודו במיוחד - על ידי המורה המיתולוגי של המכון – חיים פייפל. הרשטיק ביקש מבריסקמן לבצע את היצירה מתוך התווים ללא הכנה מוקדמת, התוצאה הייתה מרתקת.















































בריסקמן מאסטרו רוט וידאו ונתנה תוקף

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד