י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024

בגלל ההסכם הקואליציוני: קייטנות לילדי המוכש"ר

ילדי המוכש"ר ייהנו השנה מסבסוד קייטנות קיץ לכיתות א' ו ב', ויתוקצבו כפי שמתוקצבים בתי הספר הממלכתיים.

פרוש
פרוש


כזכור, הממשלה החולפת הכניסה עזים רבים בתקציב ובמשרדי הממשלה הרבים, בכדי להצר את צעדיו של הציבור החרדי, דבר שבא לידי ביטוי גם בסעיפי תקציב החינוך, כאשר אחת מהעיזים הייתה כזו, ששר החינוך הקודם הפעיל קייטנות קיץ לילדי בתי הספר הממלכתי ובאופן שערורייתי נישל את ילדי הציבור החרדי.

בעקבות כך, במהלך המשא ומתן הקואליציוני עם סיעת הליכוד, הכניסו חברי יהדות התורה סעיף לפיו יוחל שוויון בנושא זה, כך שגם ילדי הציבור החרדי ייהנו מסבסוד של קייטנות הקיץ.

במהלך השבועות האחרונים פעל סגן שר החינוך ח"כ מאיר פרוש יחד עם יו"ר ועדת הכספים משה גפני, ויו"ר ועדת החינוך יעקב מרגי, תוך שיתוף פעולה עם כל הגורמים הרלוונטיים במשרד החינוך, משרד האוצר, ובמיוחד עם שר החינוך שנרתם רבות לעניין, בכדי לתקן את העוול והאפליה, ואכן כאמור הודיעו באוצר על כך שיופעלו קייטנות הקיץ גם עבור ילדי הציבור החרדי, ויתוקצבו במאת האחוזים.

סגן שר החינוך מאיר פרוש מסר: "אני מודה לשר החינוך נפתלי בנט ולשר האוצר משה כחלון, ולמנכ"לית משרד החינוך גב' מ. כהן, על הירתמותם לנושא, כך שילדי הציבור החרדי גם ייהנו ממאה אחוז סבסוד בקייטנות הקיץ כפי שהתקיים עד עתה בבתי הספר הממלכתיים, מדובר על תיקון של עוול וקיפוח שיצרה הממשלה החולפת".

קייטנות הקיץ של משרד החינוך, מופעלות על ידי הרשויות המקומיות, כשצוות מורים או מדריכים בעלי ניסיון בחינוך יעבירו את התכנים לתלמידים.

סדר היום בקייטנות יכלול חוגים וסדנאות, ופעילויות העשרה מגוונות נוספות, כאשר הפעילות תתקיים בימים א – ה, בין השעות 8:30-13:00, ומספר התלמידים הממוצע יעמוד על 28 תלמידים בחינוך הרגיל.

מחירי הקייטנה מסובסדים ולפיכך נמוכים משמעותית ממחירי הקייטנות הפרטיות, שכר הלימוד נקבע לפי מצב סוציו-אקונומי, כאשר ישנן רשויות במגזר החרדי שהקייטנות מסובסדות באופן מלא על ידי משרד החינוך (בני ברק, ירושלים, ביתר, אלעד, בית שמש, אופקים, נתיבות, רכסים, קריית יערים, עמנואל ועוד).
הסכם מימון קיטנות חרדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד