י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

בעקבות הסערה: שר הדתות דורש לרענן נהלי מסירת עוברים

שר הדתות דוד אזולאי למשרד הבריאות: "עליכם לרענן את הנוהל, לפיו אין למסור נפלים לידי המשפחה" • "לו הנוהל היה מבוצע", אומרים במשרד הדתות, "התסבוכת והפגיעה בכבוד המת הייתה יכולה להימנע"

צילום: מרים אלסטר, פלאש90
צילום: מרים אלסטר, פלאש90


בעקבות הסערה שהתחוללה, בשל סירוב החברא קדישא בירושלים לקבור עובר, פנה שר הדתות לסגן שר הבריאות, לרענן את הנהלים של מסירת עוברים לבני המשפחה.

כזכור, נחשף לראשונה ב'בחדרי חרדים', פרשה בה החברא קדישא סירבה לקבור את בנו העובר של יוסי בורנשטין, והוא נמסר לידו בקופסת קרטון, לאחר שדרש להשתתף בהלוויה.

יצויין כי לפי נוהל של משרד הבריאות, אין מעבירים נפל לידי ההורים או המשפחה, אלא לזכיין של הביטוח הלאומי, שלמה פרלשטיין מרחובות, אליו מועברים נפלים ואיברים מבתי החולים בכל רחבי הארץ והוא קובר אותם בהסדר עם החברה קדישא.

במקרה הזה, כך אומרים ל'בחדרי חרדים' במשרד הדתות, הנפל נמסר נמסר לידי האב יוסי בורנשטיין, בניגוד לנהלי משרד הבריאות. הדבר הזה הוא שגרם לתסבוכת כאשר העובר לא נמסר בכבוד הראוי, והאב ביקש להיות נוכח בעת הלוויה.

שר הדתות דוד אזולאי שלח בעקבות זאת, מכתב לסגן שר הבריאות יעקב ליצמן, בו ביקש לרענן את הנהלים בעניין קבורת נפלים, עוברים ותינוקות בבית החולים.

"אבקשך לרענן את הנהלים בבתי החולים ובמרכזיים הרפואיים בכל הנוגע לקבורת נפלים, עוברים ותינוקות בכדי למנוע הישנות מקרים כאלה בעתיד", כתב.

מלשכת סגן שר הבריאות נמסר ל'בחדרי חרדים': תיאום בין סג"ש הבריאות לשר הדתות ירועננו הנהלים לקבורת נפלים למניעת מקרים כאלה בעתיד, בשיתוף פעולה בין המשרדים.

עובר הדתות הבריאות חברא קדישא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד