כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024

תיעוד חדש: האב הביא את העובר בקופסה • החברא קדישא: "פרובוקציה"

מנכ"ל החברא קדישא 'קהילת ירושלים', מאשים את אביו של הנפל שהוחזר בקופסה: "זו הייתה פרובוקציה מכוונת כדי להתחמק מעונש מאסר שהוטל עליו" • "לא כבוד המת עומד לנגד עיניו" • האב: "אתבע אותו דיבה"

צילום: וואלה!NEWS, טלי מאייר
צילום: וואלה!NEWS, טלי מאייר


חנניה שחור, מנהל חברא קדישא 'קהילת ירושלים' מאשים "האב התעקש להשתתף בלוויה כדי להימנע מכניסה לכלא". האב מכחיש ומאיים: "אתבע אותו דיבה".

כך גם ביעוד חדש מתברר שדווקא האב הוא שהביא את בנו בקופסת קרטון.

כזכור יוסי בורנשטיין, התעקש להיות נוכח בקבורת בנו העובר שנולד בחודש השמיני, בשל כך אנשי חברא קדישא 'קהילת ירושלים' סירבו לקבור את בנו, כפי שקובעת ההלכה. היום החליט המנכ"ל לפתוח את הקלפים.

"מדובר במי שהורשע באלימות וביקש דחיית ביצוע עונש מאסר" אומר שחור ל'בחדרי חרדים'. "לפי כתב אישום שהוגש במסגרת הסדר טיעון נגד בורנשטיין ואחיו, שתקפו חוקר פרטי במודיעין עילית לפני למעלה משנתיים, הם הודו בתקיפה הגורמת חבלה של ממש בנסיבות מחמירות והיזק לרכוש במזיד. על יוסי נגזרו אחד עשר חודשי מאסר בפועל, שהיה אמור להתחיל לרצותם לפני כשנה ב-18/05/2014.

בית משפט העליון נעתר שלוש פעמים לבקשה לדחות את יום הכניסה לבית הכלא, והתאריך נקבע ליום ראשון השבוע. ביום חמישי האחרון, פנה בפעם הרביעית לעליון, אך זה סירב לדחות עוד את מועד ביצוע גזר הדין. ביום ראשון, לאחר שנולד הנפל, פנה שוב לבית משפט העליון דחה את תאריך תחילת ריצוי עונש המאסר, עד לתאריך 19/07/2015.

"האבא לקח את הנפל ביום שישי מבית החולים הדסה למרות שבית החולים הבטיח לו להסדיר את הקבורה והשאיר את הנפל אצלו עד יום ראשון מבלי לפנות לחברה קדישא", מאשים שחור את האב.

שחור מאשים את בורנשטיין בניצול המצב ולפי טענתו, "הוא כפי הנראה התעקש להשתתף בלוויה כדי להימנע מכניסה לבית הסוהר. הוא פנה לחברה קדישא רק אחר הצהריים כדי שלא יצטרך להיכנס למאסר לאחר הקבורה". גם לגבי התיעוד הוידאו יש לו מה לומר: "הוא הביא צלם כדי לקבל הד תקשורתי ורחמים כדי שלא יכנס למאסר".

לדבריו, "מדובר בפושע מתוחכם שניצל את כל המערכות התמימות כדי להתחמק ממאסר וחברה קדישא משלמת את המחיר. סוף האמת להתגלות".

עוד מוסיף שחור ל'בחדרי': "הוא פנה אלינו ביום ראשון בערב, לאחר סגירת המשרדים, ואמר שיש לו בן 8 חודשים שנפטר וטרם נקבר, לדבריו, אמרו לו שיגיע במיידית למשרדים בבית החיים סנהדריה, שם סידרו רשיון קבורה. אלא שאז התברר כי מדובר בנפל, עובר בן 8 חודשים ולא תינוק בן 8 חודשים, הוא שיקר לנו, אמרנו לו שאנחנו לא קוברים בנוכחות וידיעת האב, וזה יעשה למחרת. אך הוא התעקש, והחלטנו שלא עוד.

"הבנתי שיש כאן משהו לא תקין והתנהלות תמוהה. האיש חיפש פרובוקציה, לדעתי לא כבוד התינוק עמד לנגד עיניו. הוא התנהג בברוטליות, לעומת עובדי החברה קדישא שניתן לראות בתיעוד שלו, ששתקו ולא הגיבו תוך התחשבות במצבו".

• למה אתה מפרסם דברים אישיים נגדו שאינם קשורים לקבורה?

"האיש מחפש אותנו, מחפש פרובוקציה, ואני מחזיר לו באותה מידה".


תיעוד ממצלמות הח"ק: האב מביא את בנו בקרטון

"אמוטט את החברא קדישא"
יוסי בורנשטיין אומר בתגובה ל'בחדרי חרדים' על הדברים הקשים "אני מזועזע שביום שבו קברתי את בני, לא עברו מספר שעות, במקום לתת תגובה ספציפית לנושא, בחר מנכ"ל החברה קדישא לנסות לזרוק רפש שאין לו שום שחר ובסיס".

הוא אינו מתכוון לשתוק ואומר "אפנה לבית המשפט ואגיש תביעת ענק נגד שחור, בגין הוצאת דיבה ולשון הרע. צר לי, שביום זה אני נאלץ להתעסק בדברים לא מהותיים במקום להתעסק באבל האישי שלי, ולנסות לתת הסברים על דברים שלא היו. אותי זה לא יעצור מלזעוק את זעקת המתים, ולא משנה מה יפרסמו, עד שהחברא קדישא תפורק".

בהתייחס לטענה על חטיפת הגופה ממקרר בית החולים, אומר האב: "אני קיבלתי את הגופה מאנשי חברא קדישא בבית החולים". עם זאת ככל הידוע, היחידים המוסמכים להעביר גופות הם צוות בית החולים, ואנשי החברה קדישא אינם נמצאים בבית החולים.

• תביעת דיבה? לשון הרע? הרי העובדות מופיעות בפרוטוקולים של בית המשפט?

"אני לא מתבייש בעברי, ולא מנסה להסתיר דבר. שחר החליט להשמיץ אותי אישית, ואני אעשה לו שחור".

לגבי כניסתו הצפויה לכלא בעד כחודש אומר יוסי "הודיתי בכתב אישום במסגרת הסדר טיעון, ואני מקווה שעד התאריך, אזוכה לחלוטין". לדבריו, החוקר הפרטי שהתלונן שהותקף על ידי, אובחן כסובל מבעיות פסיכיטריות "פניתי לשרת המשפטים בעניין, ובסוף כולם יראו שאני לא תקפתי אותו".

הוא מסיים את דבריו ואומר "אני מתחייב למוטט את חברא קדישא".

מבית החולים הדסה נמסר: "לאחר הפלה שעברה האם, הנפל המדובר הועבר על ידי עובד הדסה אל חדר המתים ביום שישי ה-12/6, כפי שביקש האב. ביום ראשון הגיע האב לקחת את הנפל כפי שמתאפשר בנהלי בית החולים, הציג אישור פטירה וחתם על מסמכים. את הנפל קיבל ישירות לידיו כשהוא עטוף כמקובל לפי הנהלים. יודגש כי הארוע כלל לא לווה באלימות מצד האב".
חברא קדישא ירושלים בית חולים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד