י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

"אנשי התרבות הם שגורמים לסתימת פיות"

הזמר ישי לפידות ארגן כנס אמנים אלטרנטיבי, אך רבים נמנעו מלהגיע: "חששו שיקטלגו, יסומנו או ידירו אותם מהברנז'ה"

צילום: בועז לב ארי
צילום: בועז לב ארי


אירוע אמנים אלטרנטיבי, התקיים הערב (ג'), בבית הקפה "תמול שלשום" שבירושלים בהשתתפות עשרות אמנים ואנשי תרבות מימין ומשמאל ועמד בסימן "תרבות מאחדת ולא מפלגת", שארגנו היוצר והזמר ישי לפידות, מנכ"ל התאטרון הרפרטוארי היהודי אספקלריא חגי לובר ומנהל מועדון הגולה יונתן דובוב.

לפידות שהנחה את הערב ציין כי "רבים מחבריי האמנים שרצו להופיע כאן היום, נמנעו להגיע בשל החשש שיקטלגו, יסמנו או ידירו אותם מברנז'ה מאוד מסוימת- דבר אשר יפגע להם בקריירה ובפרנסה. אבל אנחנו התכנסנו כאן, ימנים ושמאלנים, דתיים, מסורתיים וחילוניים בכדי לומר דבר אחד ברור- אנחנו קודם כל יהודים וישראלים, ורק אח"כ אמנים ויוצרים. לא ניתן בשם חופש היצירה והביטוי לפגוע בשמה הטוב של מדינת ישראל וערכיה. חורה לי שאלה שחרטו על דגלם את חופש הביטוי הם אלו שגורמים לסתימת פיות קשה בקרב אומני ישראל".

בהמשך האירוע דיבר גם הסופר והמפיק מיקי גולדנברג, אחיו של דודו טופז ז"ל, אשר פתח ואמר כי "אני יודע שאני הולך לרכוש כעת אויבים רבים בעולם התרבות רק בשל העובדה שאני משמיע גם את דעות האחר. לא משנה מהי הדעה בה אתה מחזיק בתור אמן כל עוד אתה מתמקד ביצירה וברוח. במקום לנגח, במקום לריב אחד עם השני, במקום להעצים את המפלג על פני המאחד, בואו נחפש את היצירה החיובית, הישראלית ואת המכנה המשותף שמייחד אותנו".

חגי לובר אמר במהלך האירוע כי "ישנה יצירה, גם כזו שמעבר למה שהתקשורת מכירה. אלה הם האמנים השקופים. אבל אנחנו כאן היום כדי להציג את הכוחות הקיימים, אלה שלא מתביישים לתמוך ובמדינה ובחיילי צה"ל".

יונתן דובוב ציין כי "התרבות לא נעצרת במשולש הרחובות שנקין, נחלת בנימין ופלורנטין בתל אביב. התרבות שייכת לכולם אני קורא לכם להגיע ולעודד יצירהמכל סוג ומכל מגזר. זו בושה שישנם אמנים רבים שאמרו לי שלא יוכלו להגיע כי יסומנו בתעשייה ויאבדו עבודה".

img src='https://storage.bhol.co.il/images/jgvzm-ryx5i/media/573799/_imagebank_orig_orig_fe5f413e055a4568901bd49869b82ae0.jpg' alt='' width="714" />





תרבות אמנות ירושלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד