י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

כיצד מתגברים מעצבי פנים על בעיות מיקום?

כולנו נאלצים להתמודד עם בעיית צפיפות בכל הנוגע לביתנו - בין אם מדובר על בתים קטנים ובין אם מדובר על חדרים הסובלים מבעית מקום.ניתן לפתור בעיית "מצוקת מקום"? וכיצד? התשובה המרגיעה בכתבה

כיצד מתגברים מעצבי פנים על בעיות מיקום?

עיצוב פנים לחללים קטנים

רבים נוטים לחשוב שעיצוב פנים הוא עיצוב כוללני, כלומר, עיצוב הנעשה בכל חדרי הבית כאשר הדבר איננו כך בכלל. לעיתים אנשים מחליטים לשנות עיצוב בחדר ספציפי, קרי, מטבח, חדר שינה וכיוצא מכך.

אחת הבעיות בהם נתקלים מעצבי פנים רבים היא בעיית "צפיפות מקום" שלרוב בא לידי ביטוי בחללים קטנים. אם עד לפני מספר שנים "נאלצנו" לחיות בשלום (יחסי) עם חדרים צפופים ולנסות להדחיק את תחושת המחנק המתלווה בביקור בחדרים אלו, הרי שכיום אין כל צורך להרגיש כך.
אז כיצד מעצבי פנים נוטים לפתור בעיית חללים קטנים? ובכן, ישנם מספר כללים מרכזיים על פיהם עובדים מעצבי פנים, לדוגמא: רהיטים בעלי מספר שימושים, "משחקי" צבעים, ניצול חללים ריקים ואפילו בחירת דלתות




עיצוב חללים קטנים – הלכה למעשה

בואו נתחיל עם ניצול החללים הריקים. מהי הכוונה? מכיוון שמדובר על חלל קטן שסובל, באופן טבעי, מבעיית מקום, חשוב לנצל בחוכמה כל אזור ואזור ולא להשאיר מקומות "ריקים". לדוגמא: בחירה של ריהוט "מעוגל" שעלול לייצור מצב של שטח ריק בין הספות לבין הקיר – מצב לא רצוי. על מנת לנצל את החלקים הללו בתבונה ניתן לתלות בהם מדפים, מתלים, תמונות או מראות ובכך לשדרג את עיצוב החדר.

דלתות – למה לדלתות יש השפעה כה חשובה על מראה החדר? ובכן, התשובה לכך די ברורה: אם, למשל, נבחר דלת בעלת מראה ישן ובצבעים לא מחמיאים לחלל בו אנו מעוניינים לקבל מראה עיצובי מודרני, הרי שדלת זו תראה " לא שייכת" או "לא קשורה". בחירת הדלת צריכה להיעשות בהתאמה מלאה לסגנון העיצוב שרוצים לקבל, שהרי כיום ניתן למצוא סגנונות עיצובים רבים לדלתות ובקשת נרחבת של צבעים. מעבר לכך, כיום ניתן למצוא גם פתרונות חכמים בעולם הדלתות עבור חללים קטנים, כמו לדוגמא: דלתות הזזה מעץ, זכוכית וכיוצא מכך. לקריאת אודות נושא
דלתות פנים לעיצוב מרהיב לבית

צבעים – מה בנוגע לצבעים? אין ספק שזוהי סוגיה מרכזית וחשובה בכל הנוגע להצלחת פרויקט עיצוב הפנים. "הסוד" המרכזי בהצלחה של פרויקט העיצוב ולמעשה ביצירת התחושה שמדובר על חלל הרבה יותר גדול ממה שהוא באמת, טמונה בבחירת הצבעים – הן של הקירות והן של הרהיטים והדלתות.

על מנת להצליח לעמוד במשימה זו חשוב לבחור בצבעים בהירים, כמו: לבן, באז', שמנת. לרוב, על מנת להעניק לחלל תחושת חמימות יוכנסו לתוכם אלמנטים/רהיטים (בודדים יש לציין וזאת בכדי לא לייצר תחושת עומס) בעלי צבעים חמימים יותר.


3
מעבר לכך, בחירת התאורה נחשבת כמלאכה לא פשוטה ועל מנת להמשיך את המגמה אותה ציינו לעיל (תחושת המרחב) מעצב הפנים ישתמש בתאורה רבה בין אם מחלונות הבית ובין אם מהמנורות – בצבעים בהירים.

רהיטים בעלי מספר שימושים – כאן מדובר על חשיבה פרקטית שמאפשרת לבעל הבית גם ליהנות מרהיטים יפים אך לא פחות חשוב מכך, בשל מגבלת המקום - רהיטים בעלי ערך מוסף מבחינה פרקטית. לדוגמא: מיטה ומתחתיה מגירת מצעים. ארון בעל מדפים עמוקים לאחסון מרבי וכדומה.
על ידי שילוב של כל האלמנטים המוזכרים לצד עבודת עיצוב נכונה המותאמת הן לרצונו של הלקוח, טעמו ותקציבו – גם חללים קטנים יעמדו באתגר בהצלחה ויהפכו למרווחים ופרקטים יותר.



לידור דלתות

עיצוב עיצוב פנים דלתות צפיפות מעצבים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד