י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

"העלאת מס רכישה? רק עם פתרון מצוקת הדיור"

יו"ר ועדת הכספים גפני לאנשי אוצר: "נאשר את העלאת מס הרכישה רק במסגרת פתרון כולל למצוקת הדיור"

גפני בוועדת הכספים. צילום: מרים אלסטר- פלאש 90
גפני בוועדת הכספים. צילום: מרים אלסטר- פלאש 90


דיון ראשון וסוער נערך הבוקר (ד') בוועדת הכספים בנושא מצוקת הדיור. הדיון התקיים עוד בטרם הועברה הצעת החוק על העלאת מס הרכישה לוועדת הכספים.

הדיון הוקדם כדי להאיץ בממשלה לספק פתרון כולל למצוקת הדיור, ומתוך כוונתו של יו"ר הועדה גפני לדרוש להוסיף להצעת החוק אלמנטים נוספים. לדברי גפני - "לא נאשר את העלאת מס הרכישה על דירות להשקעה אלא אם תהיה חלק מתכנית כוללת לפתרון מצוקת הדיור".

בישיבה נכחה כמעט כל צמרת האוצר מלבד השר עצמו. חברי ועדת הכספים דרשו מהאוצר לספק הוכחות ליעילות הצעד של העלאת מס הרכישה.



גפני אמר בדיון: "ספק אם העלאת מס הרכישה תקדם פתרון, אך אני מוכן לאשר גם את זה במסגרת תכנית כוללת. כבר ב- 2011 נענינו לאוצר שטען שהעלאת המס תפחית את שיעור המשקיעים ותוציא לשוק דירות. עתה חובת ההוכחה בעניין על האוצר, האם אכן הנתונים מצדיקים את הטענה הזאת, בטרם נאשר את החוק".

בסיכום דרש גפני מאנשי האוצר "לחזור לוועדה אם נתונים המצדיקים את העלאת מס הרכישה, כיצד צעד קודם שנעשה בעניין הגדיל אם בכלל את מספר הדירות שיצאו לשוק, שגם משרד השיכון יביא נתונים".

עוד קרא גפני לאוצר - "לאפשר לזוגות צעירים הזכאים להלוואות ממשרד השיכון, וזכאים למשכנתא שאמורה להיות בתנאים טובים מאלו של השוק, שההלוואה לה הם זכאים תהיה חלף הון עצמי בבואם לרכוש דירה".
גפני אומר דיור רכישה מס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד