כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024

ילדי הגנים יוצאים לחופשה בטוחה עם עמותת אור ירוק וערוץ הופ!

עמותת אור ירוק: "כדי לעבור את החופשה בשלום, משרד החינוך ומשרד התחבורה חייבים להגביר את המודעות לסכנות שהכביש מציב במיוחד בחודשי הקיץ"

ילדי הגנים יוצאים לחופשה בטוחה עם עמותת אור ירוק וערוץ הופ!



לקראת היציאה לחופש הגדול, עמותת אור ירוק וערוץ הופ!, הרואים בנושא הבטיחות בדרכים חשיבות ראשונה במעלה, חוברים לפרויקט משותף – "יוצאים לחופשה בטוחה". שיתוף הפעולה עם ערוץ הופ! נעשה זו השנה השלישית במסגרת התכנית הקהילתית "זה"ב בגן" של עמותת אור ירוק, שבה מגיעים מתנדבי העמותה לגני ילדים ומסבירים להם את כללי הבטיחות בדרכים – בגובה העיניים.

במסגרת הפרויקט, הופק עלון פעילות שיגיע למאות אלפי ילדים מהמגזר היהודי והערבי בכל רחבי הארץ, אשר עוסק בחופשה בטוחה. מתנדבי פרויקט "זה"ב בגן" יגיעו בשבועות הקרובים לגני הילדים וירעננו להם את כללי הבטיחות בדרכים אותם למדו במהלך השנה, באמצעות חידונים ומשחקים.

בנוסף, המתנדבים יחתימו כל אחד מהילדים על תעודה אישית שמהווה תעודת "נוסע בטוח" בה הם מתחייבים להקפיד ולשמור על מספר כללים הנוגעים לבטיחות בדרכים כנוסעים ברכב. באמנה, מתחייבים הילדים לחגור חגורת בטיחות ולשבת על מושב בטיחות מתאים בכל נסיעה, לשבת בשקט בזמן הנסיעה ולא להפריע לנהגים וכן להיכנס לרכב ולצאת ממנו רק מכיוון המדרכה.

הילדים מוזמנים להצטלם עם התעודות שקיבלו יחד עם הגננת ומתנדב זה"ב בגן ולהעלות את התמונות לאתר הופ! לגלריית תמונות ייעודית שהוכנה לצורך הפרויקט.

בנוסף, במסגרת הפרויקט, יוקרנו בערוץ הופ! במהלך חודש יוני, 22 סרטונים (כמספר אותיות הא' ב') תחת הכותרת: "יוצאים לחופשה בטוחה מ- א' ועד ת'" , כאשר כל סרטון מתמקד במושג הקשור לשמירה על כללי הבטיחות.

הילדים שמשתתפים בסרטונים נמצאים בגני הילדים שמקבלים חינוך לבטיחות בדרכים במסגרת פרויקט זה"ב בגן של עמותת אור ירוק והחברה למתנ"סים. בסרטונים הילדים מספרים לצופים על כללי הבטיחות לפי אותיות ה- א'-ב'. כך למשל, אחד הילדים מסביר כי האות א' מסמלת אופניים וכי יש לרכב על אופניים רק במקומות בטוחים. באות ח' מסביר ילד אחר לגבי חגורות הבטיחות, כי הוא חוגר אותה בכל נסיעה. הילדים גם נותנים טיפים להורים: הטיפ שניתן באות ט' הוא כי כאשר נוהגים, אסור לשוחח בטלפון.

כמו כן ישודרו במהלך החופש הגדול קליפים שנוצרו בעקבות שיתוף הפעולה בין עמותת אור ירוק, ערוץ הופ! ומיכל הקטנה, שעוסקים בבטיחות בדרכים – חבישת קסדה כאשר רוכבים על אופניים, חציית כביש בליווי מבוגר, חגירת חגורת בטיחות בזמן הנסיעה ומשחקי כדור הרחק מהכביש.

על פי נתוני עמותת אור ירוק, ישראל נמצאת במקום הראשון מבין המדינות המתקדמות בשנים האחרונות, באחוז הילדים ההרוגים כתוצאה מתאונות דרכים. עוד עולה מהנתונים, כי בכל שנה נהרגים בממוצע בחודשי החופש הגדול (יוני-אוגוסט) כ- 20 ילדים ובני נוער (גילאי 0-19) בתאונות דרכים.

עמותת אור ירוק: "ילדים הם אוכלוסייה פגיעות במיוחד מתאונות דרכים. המצב מחמיר בחודשי הקיץ, כאשר הילדים נמצאים ללא כל מסגרת מגוננת, וסיכוייהם להיפגע בתאונת דרכים עולים. כדי לעבור את החופשה בשלום, משרד החינוך ומשרד התחבורה חייבים להגביר את המודעות לסכנות שהכביש מציב במיוחד בחודשי הקיץ וכן להגביר את ההסברה בנושא".

ערוץ הופ!: "צופי הופ! הם ילדים אולי קטנים אבל יכולת ההשפעה שלהם גדולה. האחריות לנהיגה בטוחה היא על ההורים אבל ילדים הם סוכני שינוי נפלאים ולכן חשוב לנו לרתום את המסך שלנו לטובת קידום נושא זה.
אור ירוק תנועה פעילות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד