ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024

נתניהו נאם: "אבטל את הפריפריה"; הרצוג: "אתה קוסם עם טריק אחד"

עימות סוער בין האופוזיציה לנתניהו, שאולץ להשתתף בו לאחר שנאספו 40 חתימות של חברי כנסת • במהלך הדיון תקף את נתניהו ח"כ חיים ילין: "קח חזרה את המיליארד וחצי שנתת לעוטף עזה - ותביא שקט"

נתניהו, צילום: מרים אלסטר, פלאש90
נתניהו, צילום: מרים אלסטר, פלאש90


דיור סוער נערך הצהריים (ד') במליאה הכנסת בנושא הפקרת הממשלה את הפריפריה בדרום ובצפון, בהשתתפות ראש הממשלה בנימין נתניהו.

ראש הממשלה פנה בתחילת דבריו לדרוזים: "התחייבנו לפני הבחירות לתת כשני מיליארד שקלים לתוכנית חומש לציבור הדרוזי על מנת לתת ביטוי לסגור פערים".

"העשייה פה כבירה", אמר ראש הממשלה. "אני לא קורא למקומות האלה פריפריה, עדיין אפשר להשתמש בו. אחת המשימות שלקחתי על עצמי היא לבטל את הפריפריה. אין שום סיבה שבגלל מרחק גיאוגרפי קצר ותחבורה מתמשכת לא נשנה את זה. אני נושא את זה משירותי הצבאי, היינו נוסעים בכביש 1 ובכביש החוף ובוואדי ערה ונתקעים בישראל השנייה.

"החזון של בן גוריון הייתה חלוציות לשמה, אבל זה לא תנאי מספיק. החזון שלי מוסיף שני נדבכים נוספים: תשתיות לאומיות וכלכלה חופשית. הציבור לא מקבל את מה שאמרתם, ש'אין פיתוח בנגב ובגליל. הם רואים את השוני בשנים האחרונות לעומת חוסר הפיתוח, חוסר ההשקעות עשרות שנים קודם לכן. הממשלה משקיעה עשרות מיליארדים בפיתוח הנגב והגליל. אנחנו הופכים את באר שבע למרכז סייבר עולמי. הצבתי יעד להפוך את ישראל לאחת משלוש מעצמות הסייבר המובילות בעולם ואנחנו מקיימים את היעד הזה".



נתניהו התייחס גם לסערת הגז: "אנחנו פועלים להבטיח שמחיר הגז יהיה תחרותי. אנחנו הראשונים בעולם שמגבילים את מחיר הגז. אף דמוקרטיה מערבית לא הגבילה ייצוא ומחירים של גז. אם הייתי מקשיב לכם - הגז היה נשאר באדמה".

אחרי ראש הממשלה עלה להגיב יו"ר האופוזיציה הרצוג: "זה כמעט בלתי-נתפש שאנחנו צריכים לאסוף 40 חתימות כדי לאלץ אותך לקיים דיון על האטימות ועל כפיות הטובה של ממשלותיך בדרום ובצפון. במשמרת שלך הפכת את מדינת ישראל למדינת תל אביב. את המהות הבסיסית לא תשנה, יש פערים גדולים ומשמעותיים מאוד בין הנגב לבין מרכז הארץ".

הרצוג הוסיף: "אתה קוסם של טריק אחד ויחיד - טריק ההיעלמות. אתה לא מתמודד עם המצוקה של הדרום והצפון כי אתה נעלמת משם. אתה לא מטפל בסירחון הציבורי של פרשת חזן כי נאלמת דום. אתה שותק כשצעירים ישראלים בני העדה האתיופית יוצאים לרחובות ומקים עוד ועדה שתוצאותיה כמובן ישכחו ולא נשכח שאתה נעלמת כשעובדי כיל ומפעלים נוספים משוועים לעזרה. אתה יושב ביציע כמו אוהד מתוסכל, מול איומי החרם, לא מגבש אסטרטגיה. מכבה שריפות".

ח"כ חיים ילין מתח ביקורת חריפה על נתניהו בדיון, שאליו נתניהו אולץ להגיע על ידי חתימות 40 חברי כנסת, ואמר : "קח חזרה את המיליארד וחצי שנתת לעוטף, תביא שקט.

"אתה בירושלים רחוק מאנשי הפריפריה, רחוק מהעין - רחוק מהלב. אני מייצג את אנשי הדרום וברור שבלי הסדר יהיו עוד סבבי אלימות." בעקבות הדברים התעוררו חילופי דברים קשים בין ראש הממשלה לח"כ ילין.

ילין התייחס להרתעה מול החמאס: "הרתעה פג תוקפה אחרי שנה, כמה שתירה ותהרוס. אדוני ראש הממשלה – מלחמה לא מסיימים עם צה"ל, אלא במהלך מדיני. קח חזרה את המיליארד וחצי שנתת לעוטף, תביא שקט."

נתניהו ביבי ראש הרצוג

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד