י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

שר הדתות אזולאי נזף ברה"ע אשדוד לסרי: מה עם השבת?

בטקס חנוכת הבית שהתקיים באשדוד נזף שר הדתות דוד אזולאי בראש העיר ד"ר יחיאל לסרי: "מה תענה כשתישאל מדוע לא דאגת לשבת?" • שאר הנואמים "שכחו" מהנושא, וראש העיר בחר שלא להתייחס לדבריו של השר

דוד אזולאי ויחיאל לסרי. בטקס באשדוד. (באדיבות המצלם)
דוד אזולאי ויחיאל לסרי. בטקס באשדוד. (באדיבות המצלם)


נזיפה על הבמה, בעיצומו של הטקס החגיגי: את המעמד הזה לא ישכח ראש עיריית אשדוד זמן רב, בעיצומו של חנוכת בנין מקווה טהרה שנבנה ברובע ג' באשדוד, נזף אורח הכבוד, שר הדתות דוד אזולאי, בראש העיר יחיאל לסרי כשהוא מתמקד בסערת חילולי השבת בקניון 'ביג', ודורש ממנו לעשות שימוש בסמכותו ולהביא להפסקת חילולי השבת בעיר.

בטקס שהתקיים אמש (ג') השתתפו רבני העיר, צמרת המועצה הדתית בראשות היו"ר הרב עובדיה דהן, בכירי העיריה וראש העיר וכן גם משלחת של משרד הדתות שמתקציבו מומנה בניית המקווה החדש. ראש העיר נהנה מכבוד רב ומברכות תודה שהרעיפו עליו הנואמים בטקס, איש איש בתורו, אך היה מי שבחר שלא ללכת בתלם והוא כיוון את דבריו לפצע הפתוח שנפער בעיר.

שר הדתות, אזולאי, אמנם הביע הערכה לראש העיר על עזרתו, אך הוא השמיע גם מסר נוקב. "כאשר נעלה למעלה נישאל מה עשינו למען הכלל", אמר שר הדתות לראש העיר. "ואמנם, בהחלט שאפשר להצביע על העזרה להרבות טהרה בישראל, אך אין בכך די. קדושת השבת נרמסת היום באשדוד, והדבר פוצע את ליבם של שומרי השבת באשר הם. זוהי פירצה חמורה שיש לבלום אותה, אך העיריה עומדת מן הצד ואינה נוקפת אצבע. מה תענה", שאל את ראש העיר, "כשתישאל מה עשית למען השבת?"

הדברים הנוקבים גרמו למבוכה רבה, לא רק לראש העיר אלא גם ליתר הדוברים שמשום מה 'שכחו' מהנושא הבוער העומד במרכז סדר היום בעיר. ראש העיר, מצידו, בחר להתעלם והוא לא התייחס לדברים.

בעיר עצמה זכה הנאום להערכה רבה והרבנים העלו על נס את המסר הנוקב שהושמע בצורה ברורה. בעיר ישנה כידוע תרעומת רבה כלפי ראש העיר שלא די שאינו נוקט בצעדים שימנעו את חילולי השבת בעיר (כמו הוצאת צו סגירה ומשלוח פקחים שיאכפו את חוק העזר – דבר הנתון לסמכותה של העיריה), אלא שראש העיר אף הודיע כי יקדם תיקון לחוק העזר שיתיר את פתיחת 'ביג' בשבתות כמו גם עסקים נוספים הממוקמים ב"פאתי העיר".
אזולאי ביג יחיאל לסרי שבת נזף

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד