ו' אייר התשפ"ד
14.05.2024

אני אשקם אותך: לפיד מקדם את "חוק הקלון"

ביום ראשון הקרוב תעלה לדיון הצעת "חוק הקלון", אותה מקדם לפיד ועליה חתומים כל חברי סיעת "יש עתיד"

דרעי ולפיד, ציום: מרים אלסטר, פלאש90
דרעי ולפיד, ציום: מרים אלסטר, פלאש90


יש עתיד שוב נגד דרעי? "חוק הקלון" יעלה לוועדת שרים לחקיקה. ביום ראשון הקרוב תעלה לדיון הצעת חוק המאבק בשחיתות השלטונית – הרשעה בעבירה שיש עמה קלון.

את הצעת החוק מוביל ח"כ יאיר לפיד ועליה חתומים כל חברי הכנסת של הסיעה. הצעת חוק זו קובעת כי ראש ממשלה, שר, סגן שר, חבר כנסת או ראש רשות שהורשע בעבירה שיש עמה קלון, לא יוכל להתמודד עוד בבחירות לכנסת או לרשות מקומית או לכהן בתפקיד ראש ממשלה, שר, סגן שר או ראש רשות.

יו"ר מפלגת "יש עתיד", ח"כ יאיר לפיד, התייחס היום להצעת החוק שתעלה לוועדת שרים: "מי שהורשע בעברה שיש עמה קלון, לא יכול להיות שר בממשלת ישראל, לא יכול להיות חבר כנסת ולא יכול להיות ראש עיר. בשנים האחרונות הולך ונשחק אמון הציבור במערכת השלטונית. בכל שני וחמישי מתרחשים גילויים חדשים על תופעות שאין להן מקום בזירה הציבורית. זה מחלחל והורס כל חלקה טובה בציבוריות הישראלית".

לפיד הדגיש: "הכנסת מייצגת את העם. תפקידה הוא לשרת אותו ותפקידה הוא גם לתת דוגמא אישית על אתיקה ונורמות ציבוריות. אני יודע שכל אחד מהשרים בוועדת שרים לחקיקה מרגיש בתוך תוכו שנדרש כאן שינוי. 'יש עתיד' תלחם על החוק הזה כי זה הדבר הנכון לעשות אם אנחנו רוצים לקיים כאן חברת מופת".

כזכור בעימות שנערך הערב הבחירות לכנסת ה-20 פרצה עימות בין יו"ר ש"ס השר אריה דרעי לבין ח"כ יאיר לפיד כאשר האחרון אמר לדרעי כי הוא צריך שיקום לאחר שיצא מהכלא שהוא ישקם אותו. דרעי הגיב בחריפות לדברים ותקף את לפיד על ההתנשאות כלפיו וכלפי הציבור המזרחי.
לפיד דרעי ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד