י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

הדבר האמיתי: סדרת חשיפות מפתיעה בלייבל'ה

והשבוע: מדוע יעקב אשר חוגג? • ה'מפטיר' של פרוש, הג'וקר של מקלב וההברזה של רביב דרוקר • ויש עוד...

הדבר האמיתי: סדרת חשיפות מפתיעה בלייבל'ה


סופ"ש מדכדך במיוחד עבר על לייבל'ה ג'יימס, ההפי אנד המיוחל לא הגיע ודייויד החביב יוכל רק לשאול את הרבי מזלאטשוב מה עלה בגורל ברכתו. מכל מקום, מכיוון שבזלאטשוב אין מחלוקת, הרי שהשבוע - פרשת קורח - החסידות לא רלוונטית, ולייבל'ה נאלץ לחטט ולהביא מן הגורן ומן הטוויטר, ממיטב חומרי האיכות של השבוע, חודש לפני שיעלה על שולחן הניתוחים לטפל בגזרה המורחבת, וכפי שיורחב בעתיד.

כמו כל רכילאי מצוי, פותח לייבל'ה את יומו העמוס בחיטוט ושיטוט במלאי קבוצות הווטסאפ שהחל להידלדל לאיטו. מתברר שבניגוד למקובל, בויז'ניץ הימרו הפעם על הסוס הנכון, ובעקבותיהם צעדו עד כה סאדיגורה, חכם שלום כהן וחברי בית הדין של בני ברק הגר"ש רוזנברג והגר"י סילמן.

וכמובן, ישראל מצווים ועושים, ראשון לקדש שם שמים ולנטוש את האפליקציה בלי שום היתר של צרכי עבודה ופרסום, היה סגן ראש עיריית בני ברק מנחם שפירא, שנטש את קבוצת 'הנאמנים' לאנחות. וה' הטוב יאמר לצרותינו די.

גם קבוצת 'המושכים בחוטים' סבלה מזעזועים, בעקבות פרישת הרל"ש של הסגן דנן, ובהמשך גם הגיעה הבשורה המרה על נטישתו של סגן ראש עיר שניהל קרב אימתנים השבוע עם עורך מרכז העניינים. לייבל'ה, שיודע כמה צורי חיבב את פלאי הטכנולוגיה, מעריך את הצעד במיוחד.

לייבל'ה גופו משוכנע שהרס הדור נעוץ בכלל בציפור, ואם להיות ספציפיים - בטוויטר המכלה כל חלקה טובה. אי לכך, מבטיח לייבל'ה בזו כותרת ראשית מדממת לאדמו"ר הנועז הראשון שיקדש שם שמים במלחמה נגד הטוויטר, רצוי בשולשידס מול קהל הרבבות על הפרנצ'עס. לייבל'ה מבטיח גם לצייץ ראשון על מלחמת הקודש.

ככה זה כשמחפפים לבולדוזר
ביום רביעי האחרון בערב, כשלייבל'ה כמעט נואש מסקופ של ממש, הגיעה השיחה המיוחלת. על הקו, פרלמנטר זוטר וחסר מעש, שנהנה להתגרות ברכלן הותיק.

"אז מה, לייבל'ה, למושכים לא הכנסת אותי, את התמונה שלי קונה גלידה לא שילבת במדור האחרון, תן לי סיבה אחת לפנק אותך באייטם של ממש".

לייבל'ה, בקי ומנוסה בנפנוף טרדנים, כמעט ושלח את המצלצל להתמחות אצל טריגר, אלא שהטרדן הבין שזמנו שאול, ומיהר לסנן בחופזה: "אם תנתק לא תדע לעולם מה הקשר בין החיידר של בוסטון, הרב אבא טורצקי ואיילת שקד".

נחסוך ממכם את מסע השכנוע כולל לחץ פיזי בלתי מתון בעליל, וניגש לסיפור: בשעות הערב נצפו אנשי דגל התורה ובכיריה צועדים בסך לעבר תלמוד תורה בוסטון בקצה בני ברק. הסיבה: איילת שקד החלה לקדם במרץ את החוק הנורבגי, וחבריו של מזכ"ל הסיעה המסור נזכרו שהבולדוזר שעשוי לשוב לכנסת חוגג יובל.

אממה, ב'דגל' למדו על בשרם שאסור לחפף, וכשסוגרים אולם בחשאי רצוי לברר אלו אירועים מתקיימים בסמוך. וכך, לביש מזלם, התברר שאיש הסקופים נתן משי חוגג את אירוסיו במרחק יריקה. שובל העיתונאים שעמדו בחוץ ועקבו בדריכות אחר הרכבים הגולשים לחנייה של החיידר שבהנהלת גיסו של אשר, הכולל גם בריכה, לא הותיר הרבה מקום לדמיון.

בתפריט הערב: הצגה מבדרת של הרב אבא טורצקי, הקרנת מצגת מעשה ידיו של מיקי שפיצר, כולל ברכות מהרב לאו, השרה אילת שקד והשרה לשעבר יעל גרמן. בלטו בהשתתפותם: חה"כ משה גפני, פליט הווטסאפ מנחם שפירא, הנכד הכל יכול דוד שפירא, ה'נאמן' קובי רוזנשטיין, איש 'יתד' זליג אורלנסקי ועוד.





ובינתיים באירוע הסמוך, זה של נתן משי, קרא את התנאים הרבי של אוהדי קליבלנד, האדמו"ר מזלאטשוב דלעיל, שממרומי גילו ושנת האבל על אביו הגיע במסירות נפש לקרוא את התנאים בדבקות נוראה, ולאחר מכן פרץ בריקוד סוער.



פינת התקשורת והמשפטים
בצהריים קייצי במיוחד השבוע, דמיין לייבל'ה לרגע שהוא הוזה, הפיד של הפייסבוק הוצף בחובשי כומתות שחורות, ולייבל'ה בטוח לחלוטין שהוא האזרח היחיד בישראל שלא השלים תואר במשפטים. בין החוגגים: ידידו האישי של לייבל'ה, ישראל ענדען, האיש והאגדה, שטוב ליבו הרחב מלא כאולם, ואשר זכה בתואר לאחר כל הבחינות שעבר 'כמו גיבור'.





ומי שרק השלים את הלימודים וכבר חושב על פרנסה, הוא עורך הדין מני חכם, אחיו של יקיר המדור ומגיש הבוקר המנומנם ב'קול חי' דוד, שהשלים את חוק לימודיו באונו ופנה מיד לאח בעל הקשרים. ואכן, ללייבל'ה נודע שחכם אינו שוקט על שמריו וכבר פועל לסדר לאח ג'וב ייעוץ משפטי אצל אחת החברות הגדולות במשק. לייבל'ה מאחל בהצלחה וממתין ל'מעשרות'.





חיים לוריא, דובר עיריית אלעד וכתב המבשר, יחד עם חבר המועצה ברדוגו התותח, נצפו השניים בבני ברק צועדים וחוצים כביש בנון-שלנט כאילו מדובר בכבישי אלעד, לייבל'ה מנוע בשלב זה מלגלות מה היה היעד.





ואילו דובר של עיר חרדית אחרת, שכן מסור וכתב ביומון מפלגתי בשם יחיאל סבר, נצפה בליל שישי באולמי וגשל בבני ברק משמח את מורו ורבו הגאון רבי מרדכי בונם זילברברג בהענקת תמונה בה מופיע הגרמ"ב והחתן אצל הגראי"ל שטיינמן - תמונה שנחקקה לדורות בקרב באי החתונה. שוקי לרר, אף הוא תלמיד של הרב זילברברג משיכון ה', הנציח את הרגע שהיה מתוק מדבש ומגלידה.





ובענף הבריאות: משה שלזינגר, מנהל שיווק מגזר חרדי במכבי שירותי בריאות, ישיא את בתו בחמישי הבא במרכז האירועים גן ההדסים במודיעין עילית. השבוע נצפה שלזינגר בבית הגר"ח קנייבסקי יחד עם העסקן משה גרינבוים, כשהם מקבלים את ברכתו.





ואפרופו מכבי, האיש החזק בקופה בבית שמש, אהרן גובנר למי שמכיר, זה ש'ידו בכל' ועדיו לגדולות, נצפה בערב ראש חודש נושא תפילה חרישית בקברי הצדיקים בצפת.





והדובדבן שבקצפת: קבוצת אנשי תקשורת חרדים, הלא הם נציגי קבוצת 'המשפיעים', ערכה בשני בבוקר מפגש מיוחד עם צמרת חדשות ערוץ 10 בבית הורד בגבעתיים. במפגש השתתפו גם מנכ"ל חברת החדשות גולן יוכפז, מגישת המהדורה המרכזית תמר איש שלום, המגישה אושרת קוטלר, העיתונאי ברוך קרא, עורך המהדורה המרכזית ישראל טוויטו, עורכי תוכניות האקטואליה של הערוץ ובכירי הכתבים. המפגש המדובר נערך כחלק ממסגרת המפגשים שמקיימת הקבוצה, בניהולו של בני רבינוביץ', כתב 'יתד נאמן', לשעבר דובר בית הגראי"ל ולשעבר לשעבר איש 'קהילות בנגב', עם עיתונאים בכירים, מערכות תקשורת מובילות ופוליטיקאים רבים. עם זאת, לאזני לייבל'ה הודלף כי דרוקר לא השתתף באירוע, ואפילו הפייק שלו נעדר מהמקום. מילא, תמיד אפשר להזמין את נדב פרי.

מהנעשה והנשמע בגבעת רם
שלישיית מה קשור: לייבל'ה שוטט אנה ואנה במשכן, כשהוא מקליט הודעות ווטסאפ בחופזה לדובר החב"די של פרוש [איזה מזל ששניאור אינו חסיד סאדיגורה, למשל], כדי לוודא את מיקומו. אלא שכשהגיע למקום התקשה לייבל'ה להתמודד עם עודף אבק הכוכבים שזרם באוויר, מחד גיסא היועץ האסטרטגי יענקי ביכלר, ומאידך הרל"ש של כלכלת ישראל, והנגב, והגליל, ויש אומרים גם הדתות, יעקב בצלאל. לייבל'ה חושף בזאת כי הנושא החם במסדרונות הכנסת הוא הגנת הר הזיתים, ושלושת המוסקטרים מתכננים צעדים מרחיקי לכת בנידון.





השבוע הגיע לידי לייבל'ה מכתב על בלנק של אגודת ישראל, עם חתימותיהם של זייברט, קופרברג ופרוש. גם ותיקי התנועה מתקשים לזכור מכתב שכזה, מלבד ההוא הקבוע המודפס אחת ל-4 שנים ומזמין לבחור מועמדים במרכז המפלגה מתוקף החוק חתימות יחדיו. כנראה כשמדובר בצדקה חשובה יצאו ראשי אגודת ישראל [וליתר דיוק, המזכ"ל, היו"ר, והמ"מ יו"ר] מגדרם. והרי המכתב לפניכם.





ואילו החותם האחרון, סגן שר החינוך והקייטנות מאיר פרוש, נצפה בבוקר שבת מפלס את דרכו בינות אלפי חסידי ויז'ניץ בית המדרש הגדול במונסי לעבר הבמה, שם התכבד בעליית ה'מפטיר'. ללייבל'ה נודע שפרוש הגיע לנחם את האדמו"ר הישיש על פטירת בנו הגדול, הרה"צ רבי פינחס שלום הגר זצ"ל, ונשאר לשבות במחיצת רבו אשר בצילו הוא מסתופף שנים רבות. לייבל'ה תוהה היכן יעשה סגן השר את ראש השנה הקרוב, האם באומן, מונסי, או שמא בבאיאן?

ואפרופו פרוש, שהספיק ביום רביעי השבוע גם להתברך על ידי האדמו"ר מנדבורנה ירושלים בדינר היוקרתי והנוצץ של החסידות שנערך באש התורה. לייבל'ה תוהה האם המבשר יעניק חסות של זמירות שבת - אם וכאשר נדבורנה ירושלים ישבתו בפרשת נח במירון? את הערב הנעימה המקהלה הנחשקת 'ברודערס' - האחים שפריי. על ההפקה: מוטי בוקצ'ין הביצועיסט.








ואילו בצד השני של יהדות התורה, זיכתה וועדת המדע והחלל את חה"כ אורי מקלב באפשרות להתחמש בעוזר שלישי, וכך נבחר העיתונאי בדימוס בני גרנות לשוב ולדברר את הבוס הפרפקציוניסט. לרגל המאורע החליט גרנות להיחשף לציבור בשמו המקורי - בנימין גרנובסקי. לייבל'ה מאחל בהצלחה ומצטרף לברכת הגראי"ל שהדובר האיכותי זכה לקבל.





ועוד בענייני מקלב: יד ימינו החתן לבית מורגנבסר, התפנה בשיאה של פרשת אורן חזן כדי לצרף את ברנר ויעבץ לסלפי משותף וחיוך שנלקח היישר מארץ נהדרת.





ואילו באחות הספרדיה, נפרדו ביום שני בכנסת בדמע מהמזכירה המיתולוגית לאה בביוף, לאחר 20 שנות פעילות. לייבל'ה אמנם זיהה את אשר מדינה, אך בלט בחסרונו בעל המוסר הגדול ומנהל הסיעה המיתולוגי צביקה יעקובזון (גבעת שאול, באר יעקב, שובו ואורי זוהר). לייבל'ה בדק ומצא כי יעקובזון שוהה בגולה, שם השתתף בחתונת בת הנגיד יוס'ל טאבאק ובשבע ברכות בו נצפה עומד סמוך ונראה לרבי מסאטמר.





יושבים? קבלו את הצמד החדש. שלומי פולק וגואל ועקנין, האנשים שמאחורי גפני ודרעי, נצפו ביום רביעי בכנסת בחדר הכושר כשהם נערכים פיזית להתגוששות של הבוסים עם ראש הממשלה בסוגיית הגז. יום אחד של כושר הספיק להבריח את הצמד למשרד הממוזג.





ומי שפועל בחשאי, היועץ האסטרטגי ארי גלהר, נצפה מעמיס על קיבתו צ'ולנט בליל שישי האחרון אצל שימע'ן בגבעת שאול, רגע לפני שייצא למסע ייעוץ אסטרטגי במזרח הרחוק. לייבל'ה מקנא ומייחל לשובו של החונך של אלקיים.





ולסיום, שניים שתועדו כשהם נפגשים: שמוליק שטיין, עוזרו ומקורבו הצמוד של שמעון גפסו לשעבר שוב ראש עיריית נצרת עילית, עם שר החקלאות והעוד משהו אורי אריאל. לפי החיבוק נראה שהשניים שרויים בגעגועים עמוקים. האחד לשיכון והשני לגפסו.



מן הגורן ומן היקב
זה הזמן לחשוף כי קודם הקונצרט המדובר בליל שישי שעבר בהר הזיתים, נצפו צמד כוכבי הערב החזנים לבית הלר והלפגוט, משוטטים להם בצוותא בפתח תקווה.





הצלם משה גולדשטיין, העסוק במרדף אחר האדמו"ר מצאנז בניו יורק, מחפש כל העת טרמפים מהכא להתם. במונסי הוא מצא טרמפ משוכלל, והתוצאה לפניכם.





לרגל ג' תמוז, הגיע יענקל'ה גלויברמן [וכאן לייבל'ה משתתף בצערו של גלויברמן, שאימץ כתלמידו את פיני גרשון החביב ופספס את ההזדמנות להיות הרב של לברון ג'יימס] בקסקטו האחר כחסיד חב"ד ללשכתו של אריה דרעי בכנסת, וקיבל פ"נ עם שמו ושמות משפחתו של השואג כדי למסור באוהל של הרבי מחב"ד זצ"ל.





ואפרופו ג' תמוז: השליח הרב מנחם מנדל קרליבך, איש חב"ד בסאוט בראנסוויק בניו ג'רזי, שבכובעו האחר משמש כרב רשת שדות התעופה בניו יורק ובניו ג'רזי, הגיע לאוהל הרבי ונשא תפילה חרישית. לייבל'ה תיעד בהתרגשות.





ועוד אחד שעשה גיחה לחו"ל: הנגיד יענקי ברגר, שהשתתף בשמחת בית לעלוב ברביעי בלילה ופיקד גם על הבחירות ללשכת עורכי הדין בצוותא עם עו"ד אברמי יוסטמן האהוב, המריא לאחר החתונה לבלגיה ליממה אחת, כדי להשתתף בשמחת השבע ברכות אצל מורו ורבו האדמו"ר מפשווערסק.





ובפינת הסלבריטאי החדש שהסכים להצטלם עם הרב מרדכי חסידים: עם סיום תוכנית ה-V.I.P של 'האח הגדול' [וכבכל פעם, למען הסר ספק, לייבל'ה מבהיר כי אין לו מושג במה מדובר] נצפה מפיק התוכנית אלעד קופרמן ברביעי בלילה ברחבת הכותל המערבי בירושלים, מתברך מהאדמו"רים מאלכסנדר ארה"ב וסטריקוב בני ברק. לייבל'ה מאחל לחסידים שימשיך לפקוד את הכותל באופן תדיר.



פינת המזל טוב
חגיגה של ממש במערכת השבועון 'בקהילה': היו"ר והמו"ל הרב לייבל פפר, מי שראשו ורובו בהוצאת ספרים ומכונים תורניים לרוב, השיא את בתו הבכירה ברביעי בערב. האירוע המרכזי יתקיים דווקא ביום שני הבא, בשבע ברכות לצמרת האדמו"רים, הרבנים ואישי הציבור.

ועוד מיני שמחה בעיתון: המנכ"ל הנמרץ והחביב ישראל פריי חבק בשלישי בערב בת בשעה טובה ומוצלחת.

גם ביתד נאמן חוגגים: בשני בערב אירס העורך הראשי יצחק רוט את בנו איתמר, מבחירי בחירי ישיבת 'כנסת יחזקאל' באלעד, שבבוקר הוורט נצפה יוצא מביתו של הגראי"ל לאחר שקיבל את ברכתו.

ובאותו ערב הגיעה הבשורה על האיש והפלא שנשאר גם בגיל 24 - מוטי שטיינמץ - שהפתיע את כל צמרת המוזיקה ושאינה, מעריציו בארץ ובעולם, בהודעה על בואו בברית האירוסין עם כלתו הליטאית לבית משפחת ויזל, כשהשדכן הוא הגרש"ב סורוצקין, שבטיימינג מושלם הביא למעמד את הנגיד והמלחין שלמה יהודה רכניץ מלוס אנג'לס, עם סיום השיעור בכולל עטרת שלמה.

אפרופו שטיינמץ, זה הזמן להיזכר במי שגילה את הזמיר, אמרגן תזמורות בשם יוסי פרנקל, יש שעדיין זוכרים את הג'ינג'י התמוד למוטי משיג לו עוד פיסת במה ועוד קצת חשיפה. לייבל'ה מסרב לגלות בשלב זה מה בדיוק קרה באמצע. יש דברים שמוטב לא לדעת.

ולמי שפספס, החתן דנן בשירת "אודה ה' בכל לבב"


ובמשפחת חה"כ ישראל אייכלר יו"ר הוועדה לפניות הציבור, טורחים להגדיל את הציבור. כך, התבשר הח"כ על אירוסי הנכד, בן לבנו מרדכי אייכלר מאשדוד, עם בתו של בערל שטיסל מחנות אמריקן בבני ברק.

ברכת מזל טוב לחיים שטיינר, סגן ראש עיריית קרית מלאכי, לרגל שמחת אירוסי בתו מנוחי עם החתן התמים מענדי שוחט. יהי רצון שיעלה הזיווג יפה לשמחת נחלת הר חב"ד קרית מלאכי.

ואילו העניבה של איש היח"צ קובי סלע האהוב חגגה באירוסי בנו. לייבל'ה בקושי התאושש מהגלפינדיך בחתונת בתו של קובי, וכנראה לכן היה נדמה לו שקובי לבוש בבגדי העדה הבוכרית, כפי מנהג משפחת הכלה.





מזל טוב גם לחיים קליגר, היחצ"ן וה'זמן', שסיים עוד פרויקט מוצלח בדמות הרשימה החרדית-דתית ללשכת עורכי הדין, אותה קידם בהצלחה מרובה. לייבל'ה מסיר את הכובע.

ובמירון: יוסי זליקוביץ, האיש ו'חסדי שבתאי', חגג בר מצווה לבנו בארץ, לאחר האירוע ב-770. ראשי הצלה, רבנים ואישי ציבור עלו לברך.

נפתלי דוד, הזמר וראש סניף איחוד הצלה שרון, אירס את בנו בשעה טובה ומוצלחת.

וגם ברכבים יש שמחות: שמוליק טירר, מנכ"ל שמש רכבים, אירס את בנו השבוע בשעה טובה ומוצלחת.

ברכת מזל טוב אחרונה ליהושע (שוקי) א. מיר צפניה וחושף הבודקה של ליצמן, לרגל שמחת הולדתו. לייבל'ה לא חושף את הגיל המתבגר, אבל מאחל שידוך מתאים בקרוב ממש. גם דובר החסידות בני נ. מצטרף לברכות.

חידה לסיום:
הלוקיישן: חתונה בהמשכים של המפיק יוחאי כפיר ועדי בורג.
הזמן: מוצ"ש שבשגרה.
המפגש: המפיק הירושלמי של 'ישמח ישראל', הלא הוא שרוליק הירשמן, מסתודד בחצר המלון עם מספר דמויות משפיעות בענף.
השמועה: במשרדי ההפקה בהר חוצבים שוקדים על פרויקט ענק.
הבעיה: לייבל'ה הבטיח לא לחשוף, תמורת הבטחה נגדית לבלעדיות. תוכלו לעשות זאת במקומו בטוקבקים.
רכילות ווטסאפ טוויטר ציוץ לייבלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד