י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

14 חודשי מאסר לנהג אוטובוס "דן" שדרס למוות קשישה

התאונה אירעה בדצמבר 2013. אור ירוק: "נהגים ציבוריים מחויבים לנקוט בזהירות יתרה. בתי המשפט צריכים להחמיר ולמצות את הדין עם עברייני תנועה, בייחוד כשמדובר בנהגים ציבוריים"

14 חודשי מאסר לנהג אוטובוס "דן" שדרס למוות קשישה


שופט בית משפט השלום לתעבורה בתל אביב-יפו, רועי פרי, גזר לאחרונה 14 חודשי מאסר בפועל לנהג אוטובוס של חברת "דן", אשר נסע במסלולו הקבוע וגרם למוות ברשלנות של קשישה.

על פי הכתוב בפסק הדין, הנהג עבד כנהג אוטובוס של חברת "דן" כעשר שנים, עד לתאונה, שאירעה בחודש דצמבר 2013, היה בעל ותק של 16 שנים בנהיגה. במהלך מסלול נסיעתו הקבוע, הגיע הנהג לצומת הרחובות קרייתי-משה דיין בעיר תל אביב, ולא הבחין כי בדיוק באותה עת, חוצה הולכת רגל את הצומת במעבר חצייה. הנהג פגע בהולכת הרגל ודרס את הקשישה למוות.

השופט ציין בפסק הדין כי התאונה אירעה במקום שבו אין לנהג הפוגע מגבלת שדה ראייה, המזג אוויר באותה עת היה נאה ולא היו אילו מגבלות שעלולות היו להשפיע על נהיגתו של הנהג הפוגע. עוד נכתב בפסק הדין, אילו הנהג היה נוסע במהירות איטית יותר בצומת זה, מהירות שהייתה מתאימה יותר לתנאי הדרך, הולכי הרגל היו יכולים לחצות בבטחה וייתכן כי חייה של האישה שנדרסה היו ניצלים.

השופט הוסיף בגזר הדין, כי "הדברים הללו מקבלים משנה תוקף עת ומדובר בנהג אוטובוס ציבורי, שנוהג במסגרת הקו, במסלול קבוע".

בהתחשב בעברו התעברותי התקין של הנהג ונסיבותיו האישיות, גזר השופט על הנהג 14 חודשי מאסר בפועל, פסילת רישיון למשך 10 שנים וקנס בסך 6,000 ₪.

עמותת אור ירוק: "אחת הסיבות השכיחות לתאונות שמתרחשות בתווך הערים היא מהירות נסיעה שאינה מתאימה לתנאי הדרך. בכדי לגרום לנהגים להאט את נסיעתם, על משרד התחבורה והרשויות המקומיות להציב פסי האטה לפני מעברי חציה מסוכנים במיוחד באזורים בהם ישנם ריבוי של קשישים וילדים, הפגיעים במיוחד בתאונות דרכים".
אור ירוק תנועה כביש תאונות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד