י' אייר התשפ"ד
18.05.2024

בגלל הכיפה: המשטרה עיכבה מטיילים דתיים

צעירים דתיים עוכבו בקבר חבקוק הנביא בחשד למעורבות בפגיעה בכנסייה • שוחררו לאחר חקירה

בגלל הכיפה: המשטרה עיכבה מטיילים דתיים


חוקרי היחידה המרכזית של משטרת מחוז ש"י עיכבו היום (ה'), קבוצת מטיילים באזור הצפון, מספר שעות לאחר הצתת הכנסייה באזור טבריה.

חקירת אירוע הצתת הכנסיה סמוך לכפר מנחם עברה ליחידה המרכזית במחוז ש"י במפל"ג לפשיעה לאומנית. חוקרים ובלשי היחידה נמצאים משעות הבוקר המוקדמות במקום האירוע.

מהמשטרה נמסר כי באזור סמוך לכנסיה עוכבו 16 קטינים לצורך חקירה ובדיקת מעורבות באירוע לפנות בוקר.

מדובר בכ-17 נערים ומדריך עם בנו הקטן אשר מטיילים באזור. בשעה שהתפללו תפילת שחרית בקבר חבקוק הנביא הגיעו למקום מספר ניידות משטרה שהודיעו להם כי הם מעוכבים. בהמשך הגיעו למקום כוחות גדולים מימ"ר ש"י, שוטרי יס"מ ואנשי שב"כ אשר מעכבים את קבוצת המטיילים למעלה משלוש שעות בשטח.

הנערים פנו לארגון חוננו ונציג ארגון חוננו הוזעק למקום וגילה כי השוטרים פתחו במקום שולחנות והחלו לחקור את הנערים, אשר מכחישים כל קשר לאירוע הצתת הכנסייה.

בשעה 3:50 לפנות בוקר (ה) הוזעקו צוותי כיבוי לכנסיה הקתולית בכפר נחום על שפת הכנרת, שם פרצה שריפה. חמישה צוותים פעלו במקום במשך מספר שעות, עד להשגת שליטה על האש.

למקום נגרם נזק בחדר האירוח המחסן והמזרד של הכנסיה. חדר התפילה ניזוק קלות מעשן. עוד נמסר שישנם שני נפגעים קל משאיפת עשן, שטופלו בחדר המיון במרכז הרפואי זיו בצפת. שני הנפגעים, תיירת בת 19 ואחד מעובדי המקום בן 79, נפגעו משאיפת עשן ומטופלים במצב קל באמצעות חמצן. התיירת תשוחרר הבוקר ועובד המקום יישאר להשגחה.

צוות חקירה של כיבוי האש ומשטרה החל בחקירת האירוע לבדיקת נסיבות האירוע, ומצא על קיר הכניסה כיתוב בעברית.

בתום עבודת צוות חקירת כב"ה בראשות ראש ענף חקירות רשף אוסקר פוקס עולה כי גורם השריפה הינו הצתה. מסתמן כי ישנם מספר מוקדי הצתה.

המפכ"ל רנ"צ יוחנן דנינו אמר בפגישה שערך עם סגל הפיקוד הבכיר של משטרת ישראל כי הוא "רואה בחומרה רבה התרחשות אירוע מסוג זה וכל ניסיון לפגוע במקום מקודש. נעשה הכל כדי להגיע לזהות המבצעים ולהביאם לדין".

עו"ד עדי קידר מארגון חוננו שיגר מכתב בהול למפקד היחידה לפשיעה לאומנית בימ"ר ש"י ובו מחה על העיכוב והתנהלות המשטרה: "אי אפשר להשתחרר מהרושם שמעצרם של מרשיי נעשה אך ורק לאור חזותם. ברור לחלוטין כי המעצר נעשה אך ורק כדי להראות כאילו נעשים מאמצים לפענוח הפרשה, כאשר ברור לחלוטין שכיוון זה כלל אינו רלבנטי", כתב קידר. "המחזה הלא יאומן לפיו נחקרים קטינים בשטח בליווי פגיעה אנושה בזכויותיהם המשפטיות הינו דבר פסול שיש בכל מצב להימנע ממנו. אבקשכם לפעול לשחרורם של כלל הצעירים לאלתר שאם לא כן תיאלצו לשאת באחריות עקב ההתנהלות הבלתי חוקית המתנהלת בשעות אלה בצפון".
כנסייה צפון שריפה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד