י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024

יו"ר הכנסת: "שריפת התלמוד - שפל של אנטישמיות"

יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין ל'בחדרי חרדים' על תכנית לשרוף בלונדון את התלמוד: "במקום ששורפים ספרים-ישרפו גם בני אדם"

צילום: קובי הר צבי
צילום: קובי הר צבי


פרסום כוונותיהם של מארגני ההפגנה האנטישמית בלונדון לקיים בתחילתה טקס במהלכו יישרפו ספרי התלמוד, משום שהוא "גזעני" עפ"ל, גוור תגובות חריפות במערכת הפוליטית.

ג'שוע בונהיל, ממארגני ההפגנה, כתב בבלוג שלו כי "ספרי התלמוד ישרפו במהלך ההפגנה בשל הגזענות שבתלמוד". בונהיל קרא גם לכל משתתפי ההפגנה להצטייד בדגלי ישראל שאותם הם מתכוונים לשרוף כאות מחאה נגד ישראל, כשהמטרה היא "שהעם האנגלי יגלה סולידריות עם הערבים הסובלים תחת השלטון של המדינה המושחתת והבלתי חוקית האחראית על פשעי מלחמה מחרידים".

יו"ר הכנסת יולי יואל אדלשטיין הגיב ל'בחדרי חרדים': "הזדעזעתי לשמוע על כוונת אנטישמים בלונדון לחזור על הצעד הברברי של 'שריפת התלמוד', שכבר הפך לשם גנאי בהיסטוריה היהודית ונודע לשמצה כצעד שנקטו שונאי ישראל בעיקר בימי הביניים. לרוב היה זה, כביכול, כחלק ממאבק בין-דתי של הנצרות ביהדות, אך יש לומר ברורות: זהו שפל המדרגה של אנטישמיות ואנטי-ישראליות וחלק מ"התנגשות הציוויליזציות" התרבותית המתחוללת לנגד עינינו.

"אני קורא להיאבק ללא פשרות בכוונות זדון אלו, כי 'במקום ששורפים ספרים-ישרפו גם בני אדם' כלשון היינה, ולתהומות הללו אסור לנו בשום אופן לחזור".
אדלשטיין ספרים תלמוד כוונת זדון לונדון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד