ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

רבבה של מבקרים קטפו יהלומים אדומים

רבבת מבקרים בפסטיבל הדובדבנים הגדול - ביוזמת מועצת גוש עציון ועמותת התיירות גוש עציון • צפו בחגיגה

רבבה של מבקרים קטפו יהלומים אדומים


כרבבה של מבקרים בפסטיבל הדובדבנים בגוש עציון.

כמדי שנה, גם השנה הזמינה מועצת גוש עציון ועמותת התיירות גוש עציון את הציבור הרחב להשתתף בקטיף המיוחד במסגרת "פסטיבל הדובדבנים".

אל הפסטיבל שהתקיים בקיבוץ ראש צורים הגיעו מבקרים מכל רחבי הארץ ומכל גווני האוכלוסייה. צעירים ומבוגרים, דתיים חרדים, חילונים ומשפחות עם ילדים. את כולם אפשר היה למצוא משוטטים בין מטעי הדובדבנים והגודגדנים.

בקיבוץ כפר עציון, בראש צורים וביישוב מגדל ישנם כ-350 דונם של מטעי דובדבנים וגודגדנים. מזג האוויר הקריר ששרר במהלך החורף, הביא לצמיחה עשירה במטע הדובדבנים.

מכל פינה נשמעת ברכת שהחיינו ובורא פרי העץ ועוד משפחה שמתענגת על הזן המתוק של היהלומים האדומים.

הפסטיבל העניק למבקרים את האפשרות להתנסות בפעולת הקטיף ולחוש ממלאכת עבודת האדמה. הקטיף אפשר ליחידים ולמשפחות לערוך "קטיף עצמי" במטעים בשיטת "אכול כפי יכולתך".

אחרי מלאכת הקטיף מתכנסים המבוגרים במתחם המרכזי עייפים אך מרוצים, כל משפחה תופסת פינה על הדשא המוצל, הילדים סופרים את הדובדבנים משל היו סוכריות טופי שנזרקו בבית הכנסת ואילו ההורים לוגמים לימונדה תוצרת המקום.

האירוע ססגוני וצבעוני מאוד וכולל שוק איכרים, דוכני מזון, טעימות ממעדני שף - על טהרת הדובדבנים, פינות יצירה לילדים, הופעות וחידונים נושאי פרסים.

את פני המבקרים מקבל שלט ענק שעונה לשאלה איך עושים קטיף דובדבנים בשנת שמיטה? והתשובה פשוטה, כל השדות הם מאוצר בית הדין של גוש עציון בראשות הרב וייטמן, רבה של חברת תנובה.

אנחנו פוגשים את ראש מועצת גוש עציון, דוידי פרל מצטלם עם זוג ילדים שמרוחים במיץ הדובדבן, מה סוד ההצלחה של הפסטיבל אנחנו שואלים?

"הפסטיבל מהווה הזדמנות מצוינת להתחבר לחקלאות ולטבע, להיחשף לנופים המיוחדים של גוש עציון, לחוות חוויה מרגשת של קטיף עצמי במטעי האזור וליהנות מחגיגה שלמה לכל המשפחה".

החקלאות הינה ענף משמעותי ביותר במרחב גוש עציון.

ניתן למצוא מאות דונמים של שטחים חקלאים הכוללים כרמים, עצי פרי ובעיקר דובדבנים. התוצרת החקלאית של גוש עציון כוללת פירות רבים, יקבים ויינות מפורסמים בזכות איכותם וזכו עד היום בפרסים רבים.

בדרך החוצה אי אפשר לפספס את גד כהנא מנכ"ל עמותת התיירות בגוש עציון מכוון את ההסעות בבטחה בדרך החוצה, "אנחנו מצפים למבקרים רבים במהלך הקיץ הקרוב" אומר גד, "המציאות התיירותית בגוש עציון מוכיחה שמספר המטיילים והתיירים המגיעים הנה רק הולך וגדל מדי שנה וזה מעודד.

גוש עציון הוא חבל ארץ ייחודי שהתברך בשפע אתרי תיירות ומורשת היסטוריים ואנו מזמינים את הציבור ליהנות מהם". היום הזה והפסטיבל היה הדובדבן שבקצפת.









דובדבן גוש עציון פסטיבל קטיף שמיטה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד