י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

מהפך בויז'ניץ: בעלי צו ראשון יתייצבו במרוכז בלשכות הגיוס

לאחר תקופה ארוכה משנים בויז'ניץ את ההנחיות: יש להתייצב בלשכות הגיוס לצורך הסדרת מעמד • הסיבה: מו"מ ארוך הנוגע לדרישות האדמו"ר שניהל ח"כ יעקב ליצמן עם צה"ל, ובעקבות ההסכם הקואליציוני שחתמה 'יהדות התורה'

האדמו"ר מויז'ניץ. צילום: שוקי לרר
האדמו"ר מויז'ניץ. צילום: שוקי לרר


לאחר פעילות רבה ליישום הוראות האדמו"ר מויז'ניץ הנוגעות להתייצבות תלמידי הישיבות והכוללים בלשכת הגיוס בהתאם לדרישותיו, מפרסמת היום (ו) החסידות הודעה רשמית לכלל החסידים על התייצבות מגובשת ביום מיוחד ובפיקוח ראשי הישיבות.

כזכור, האדמו"ר מויז'ניץ נלחם בתחילה כנגד התייצבות בלשכות הגיוס לבחורי ישיבות וזעק על כך רבות.

בסעיף הראשון במודעה שפורסמה והנוגעת לבעלי צו ראשון נכתב: "תלמידים שעדיין לא התייצבו לצו ראשון כהוראת מרן אדמו"ר שליט"א, כמו גם בחורים צעירים שנולדו עד לתאריך כ"ז טבת תשנ"ט 16.1.1999 (למניינם) (אף אם טרם קיבלו צווי זימון לצו ראשון), יתייצבו יחד ביום מיוחד להתייצבות (ולא בימים אחרים!). ב'יום האחוד' יתייצבו כלל תלמידי ובחורי ויז'ניץ.

התרת ההתייצבות - המיוחדת והמפוקחת - ע"י האדמו"ר מויז'ניץ, יצאה לפועל לאחר משא ומתן ארוך, אינטנסיבי וממצה, בנוגע לדרישות האדמו"ר, שערך סגן שר הבריאות, ח"כ יעקב ליצמן, בשליחותו, מול גורמים בכירים בצה"ל, לאחר הפקת לקחי 'ימי האחוד' שנערכו בתחילת הקיץ ולאור ההסכם הקואליציוני שנחתם בין יהדוה"ת לממשלה.

במו"מ שהוכתר בהצלחה היו משותפים הרב מרדכי שטרן, מזכיר מועצת גדולי התורה והרב חיים אהרן קופמן, יו"ר ועד הישיבות.

בהמשך המודעה נקראים בחורי ישיבות או אברכי כוללים שלא התייצבו במדור בני ישיבות, בעקבות התנגדותו של האדמו"ר להתייצבות בעלי צו ראשון בלשכות הגיוס, או בעלי זכאות לקבלת פטור למי שמלאו 22 שנים שלא מימשו את יכולתם, להסדיר את מעמדם ובכל מקרה של בעיה מתבקשים החסידים לפנות אל מי שמרכז את הנושא מטעם בית האדמו"ר, הרב יהושע מנדל.

חסידי ויז'ניץ עם האדמו"ר בכותל המערבי. צילום ארכיון: שוקי לרר


ההוראות בויזנ'יץ לגבי ההתייצבות
ויזניץ צו ראשון גיוס לשכות חסידים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד