כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

רצח דני גונן הי"ד: חמאס לקח אחריות על ביצוע הפיגוע

על פי דיווחים בתקשורת הפלסטינית, חוליית החמאס שבה פעלו חוטפי ורוצחי שלושת הנערים, היא זו שביצעה את הירי לעבר המכונית סמוך ליישוב דולב שבשומרון • הלווייתו של גונן הי"ד תתקיים הלילה בלוד

הרכב לאחר הפיגוע. צילום: סוכנות תצפית
הרכב לאחר הפיגוע. צילום: סוכנות תצפית


כוחות צה"ל המשיכו במהלך השבת בסריקות אחר המחבל שביצוע את פיגוע הירי בו נרצח דני גונן הי"ד בן 25 מלוד, סמוך לישוב דולב ביום שישי בצהרים.

למרות שעד כה לא נלקחה אחריות רשמית לפיגוע, בתקשורת הפלסטינית דיווחו במהלך השבת כי חוליית החמאס שבה פעלו חוטפי ורוצחי שלושת הנערים, מרוואן קוואסמה ועאמר אבו עיישה, היא שביצעה את הירי לעבר המכונית סמוך ליישוב דולב שבשומרון.

מהחקירה עד כה עולה, כי גונן הי"ד הגיע יחד עם חברו למעיין 'עין בובין' בסמוך להתנחלות דולב ביום שיש בשעות אחר הצהריים. במהלך שהותם במעיין, התקשרו לחבר מדולב וסיפרו לו כי הם חשים בטוחים ומעוניינים להגיע לביתו.

השניים נכנסו לרכב והחלו בנסיעה לעבר החבר. לאחר דקות ספורות, המחבל עצר את השניים ושאל אותם האם יש מיים במעיין, ותוך כדי שלף אקדח מתוך שקית וירה בשניים מספר רב של יריות בקוטר 9 מ"מ.

המחבל נמלט רגלית לאחד מהכפרים הפלסטיניים באזור, וכוחות צה"ל ושב"כ עושים מאמצים על מנת ללכוד אותו.

למרות הדיווחים, קצין בכיר באוגדת איו"ש ביקש להדגיש כי לא הייתה כל התראה לפיגוע באזור. ככל הנראה השניים לא היו מודעים להנחיה הדורשת מישראלים לתאם מראש את בואם נוכח הסכנה הביטחונית הנשקפת להם.

"אנו מאמינים ביכולתם של כוחות הביטחון ובטוחים שצה"ל יתפוס את המחבלים שביצעו את הפיגוע אולם לצערנו כל עוד תימשך ההסתה ימשכו הפיגועים ועל מדינת ישראל לגדוע אותה באיבה", אמרו במועצת יש"ע. "מדיניות ההכלה הישראלית אל מול ההסתה משולחת הרסן נגד יהודים בתקשורת הערבית ובספרי הלימוד הרשמיים, חייבת להיפסק. ממשלת ישראל וכוחות הביטחון צריכים לטפל בחומרה במחבלי ההסתה בדיוק כשם שמטפלים במחבלים שביצעו את הפיגוע".

הלוויתו תתקיים הלילה בשעה 23:00 בבית העלמין בעירו.

דולב הרוג פיגוע חמאס אחריות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד