ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024

רבני אשדוד בקריאה: להעביר השקעות ופוליסות מחברות מחללי שבת

רבני אשדוד קוראים להעביר השקעות ופוליסות מחברות המשקיעות במקומות מחללי שבת: "יש בזה חילול השם" • בימים הקרובים צפויים להצטרף לקריאה גם גדולי ישראל

מתחם ביג. צילומסך
מתחם ביג. צילומסך


המאבק בקניון 'ביג' כנראה מסרב לרדת מסדר היום בעיר אשדוד וכעת לאחר המפגש עם סוכני הביטוח, יוצאת הקריאה לציבור הרחב: להעביר את הפוליסות וההשקעות לחברות המקבלות על עצמן פיקוח שיבטיח כי לא ישקיעו במקומות מחללי שבת.

רבני אשדוד קוראים לציבור להעביר - במידה ואין הפסד – את הפוליסה או ההשקעה לחברה שתתחייב שלא לחלל שבת.

כך גם הם מורים כי, "בוודאי שכאשר רכישה של פוליסה או השקעה חדשה עומדת על הפרק, שיש לפנות אך ורק לחברות ולגופים שבהם מובטח כי ההשקעה לא תישא רווחים שיגרמו מחילולי שבת".

בקריאה מבהירים הרבנים כי מאחר ונמצא כי "חלק גדול מהחברות משקיעות את כספי המשקיעים בחברות שהכנסותיהן הן מחילול שבת בפרהסיה רח"ל, הגובל בחילול ה' ועוד איסורים ואיסורי ריבית", ומאחר וישנן חברות המוכנות לעמוד תחת פיקוח שיבטיח כי לא ישקיעו במקומות מחללי שבת, על כן "יש בזה מצווה רבה של קידוש ה' להעביר את הביטוח וההשקעות והקרנות לחברות שמקבלות על עצמם פיקוח הדוק".

לקריאה צפויים להצטרף גדולי פוסקי ההלכה,

במקביל מנהלים חברי הבד"ץ מו"מ מול בתי השקעות וחברות ביטוח המבטיחות להסכים לפיקוח הלכתי שימנע מהמשקיעים ובעלי הפוליסות להיכשל בעבירות חילול שבת ואיסורים נוספים.
ביג אשדוד קריאה פוליסות ביטוחים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד