י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

מיקי חייט מציג: מאות ילדים חרדים למדו להגן על עצמם • צפו

שנה שישית ברציפות מעניק מאמן הקפוארה החרדי מיקי חייט, חגורות לחניכים מרחבי הערים החרדיות • "אל תגידו אמנות לחימה – אמרו הגנה עצמית" • בטיזאדו 2015 – לכל ילד מגיע להגן על עצמו

מיקי חייט מציג: מאות ילדים חרדים למדו להגן על עצמם • צפו
חלי גד


כבר מזמן הפכה הקפוארה לשם דבר במגזר החרדי. מי שהצליח להכניס אותה בצורה המבורכת ביותר למגזר, הוא מיקי חייט, צעיר חרדי (26) נשוי ואב לשתיים, שמסרב להרפות מתחום הספורט, ומתעקש להביא אותו אל קדמת הבמה ולעזור לכמה שיותר ילדים להתפתח, הן בספורט, והן בתחום ההגנה העצמית.

"ראיתי את העולם הטוב שהקפוארה פתחה בפניי, ולא יכולתי שלא לרצות להעניק את הטוב הזה לכמה שיותר אנשים", הוא אומר.

הקפוארה היא אמנם סוג של אמנות לחימה, אך בגלל תנועותיה שמאוד דומות לריקוד, היא נתפסת כרגועה יותר, פחות אלימה, ויש בה אלמנטים חיוביים, הרבה יותר מאשר שליליים.

"בקפוארה אתה לומד לזרום עם הבעיה שאתה נתקל בה, לכופף את הראש ולהתמודד בכמה שפחות אלימות", מסביר חייט, שמשתייך לקבוצת אבאדה. "אני לא הולך ראש בראש עם אף אחד, ובתור אדם שנולד וחי במגזר החרדי, אני יודע להתאים בצורה מושלמת את לימוד הקפוארה לילדים וכמובן גם למבוגרים חרדים. אנחנו לא נמצאים כאן כדי להילחם או להפוך לחיות, חלילה, אנחנו נמצאים כאן כדי ללמוד להגן על עצמנו וגם כדי לעזור בעיקר לילדים, בבעיות של קשב וריכוז, ביטחון עצמי, יציבה ועוד. ברגע שהבנתי שיש הורים שפשוט מעידים שהצלתי להם את הילד מלהגיע למקומות גרועים ביותר, אני יודע שעשיתי משהו טוב. בעיניי, לא צריך לחכות שמשהו רע יקרה – אם אפשר פשוט למנוע אותו".

מתוך מטרה להגיע לכמה שיותר ילדים חרדים, פתח חייט את סטודיו 'אסאי' במרכז העיר בני ברק, ברחוב יחזקאל 2, שם הוא מעביר חוגים לילדים ובחורים בכל הגילאים והרמות. "אני יודע בוודאות שאחרי אימון התלמידים שלי חוזרים ללמוד תורה בחשק עצום – והיה זה שכרי".

בנוסף, מציע הסטודיו חוגי ילדות וכן חוגי נשים - לחיים איכותיים יותר, כשהסטנדרטים המוצעים מבחינת אסתטיקה ומקצועיות, עומדים ברף גבוה במיוחד.

ביום שישי האחרון התקיים טקס הבטיזאדו, הענקת חגורות לחניכים מבני ברק, אלעד, כפר חבד, פתח תקווה, ירושלים ועוד. המדריכים שהגיעו מרחבי הארץ נהנו כמדי שנה לראות את הטקס השונה מהאחרים, שמתקיים ברוח חרדית, וההורים המרוגשים ישבו מרותקים ונהנו לראות את התוצאות.
"כשהבן שלי התחיל ללמוד קפוארה, לא רציתי שיהיה מקצוען, כמו שרציתי שיקבל את מה שיש לקפוארה להציע לו מבחינה רגשית", אומרת תמי, אמא לילד בן 10 שלומד קפוארה שנה ראשונה. "היום אני נהנית מהתוצאה. גם מהדרך, וגם מהידע שצבר", היא אומרת בהתרגשות.















קרדיט צילום: חלי גד
בטיזאדו קפוארה ספורט חרדים הגנה עצמית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד