י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

פיגוע דקירה בשער שכם בירושלים: שוטר מג"ב פונה במצב קשה

שוטר מג"ב נדקר בצווארו על ידי מחבל בן 18 בשער שכם בעיר העתיקה בירושלים; השוטר פצוע באורח קשה ומפונה לבית חולים תוך כדי החייאה • על אף שנפצע, הספיק השוטר לירות לעבר המחבל ולנטרל אותו • וידאו ותמונות מהזירה

פיגוע דקירה בשער שכם בירושלים: שוטר מג"ב פונה במצב קשה
יונתן זינדל, פלאש 90


שוטר מג"ב נדקר על ידי מחבל בשער שכם בעיר העתיקה בירושלים, השוטר פצוע באורח קשה. הנדקר הספיק לירות לעבר המחבל הדוקר ולפצוע אותו באורח קשה. הדוקר פונה לבית החולים הדסה עין כרם בירושלים והנדקר לבית החולים שערי צדק.

לדברי סגן מנהל שערי צדק: "מצבו של הפצוע מהפיגוע התייצב, אך עדיין נשקפת סכנה לחייו". ד"ר עופר מרין, מנהל מערך הטראומה בבית החולים שערי צדק וסגן מנהל בית החולים, אמר כי לוחם מג"ב שנפצע בפיגוע "הגיע במצב אנוש עם מספר רב של פגיעות. העיקריות בצוואר ובחזה, עם דקירה אחת בליבו. נכון לעכשיו מצבו התייצב, יש לו לחץ ואין דימום, אבל עדיין נשקפת סכנה לחייו".

מהדיווח הראשוני עולה כי המחבל התנפל על שוטר המג"ב עם סכין, ודקר אותו. השוטר נפצע כתוצאה מהדקירה, והוא מפונה כעת לבית חולים תוך כדי החייאה. השוטר הספיק לירות לעבר המחבל, ופצע אותו גם כן באורח קשה.

מיד לאחר הפיגוע נוצרו במקום הפרות סדר על ידי ההמון, לוחמי מג"ב השתמשו באמצעים לפיזור הפגנות. בדקות האחרונות הגיע ראש העיר ברקת לזירת הפיגוע.

חזי רוט מתנדב מיחידת האופנועים של איחוד הצלה שהגיע מיד לזירה מספר: "מדובר בצעיר, ככל הנראה פלסטיני, שדקר איש כוחות הביטחון שהספיק ע"פ דיווח של עוברי אורח לירות לעברו, גם הדוקר שנורה וגם הנדקר שסבל מפגיעה בפלג גופו העליון נפצעו באורח קשה. כוחות גדולים של משטרה ומג"ב פועלים בזירה".

פאראמדיק מד"א אהרון אדלר שטיפל בפצוע סיפר: "כשהגענו למקום מצאנו צעיר כבן 20 שוכב מחוסר הכרה עם מס' פצעי דקירה בפלג גופו העליון. הענקנו לו טיפול רפואי מציל חיים שכלל הרדמה והנשמה ופיננו אותו תוך כדי טיפול רפואי לבית-החולים שערי צדק במצב קשה מאוד.".

ממד"א נמסר כי "לקראת השעה 10:40 נדקר שוטר מג"ב בצווארו בשער שכם בירושלים ונפצע קשה, עוד בטרם איבד את הכרתו הספיק השוטר לשלוף את הנשק ולמרות במחבל כבן 25 שנפצע אף הוא באורח קשה".

ח"כ עפר שלח, יו"ר סיעת 'יש עתיד' הגיב לפיגוע הקשה: "הפיגוע הקשה היום בירושלים והרצח בסוף השבוע ליד דולב מעידים על ההתדרדרות היום יומית בביטחונם של אזרחי ישראל.

"מאז הקמת הממשלה כמעט לא עובר יום ללא אירוע בטחוני: פיגועים ביהודה ושומרון ובירושלים, יריר מעזה וירי ברמת הגולן. ראש הממשלה, המקפיד על כבוד ישיבות הממשלה עד כדי שהוא מנפיק הוראות לשרים להגיע אליהן, לא טרח בתקופה זו לכנס את הקבינט הביטחוני מדיני אפילו פעם אחת. בנוסף הקבינט גם לא כונס כדי לדון בתקציב הביטחון ובתוכנית הרב שנתית של צה"ל.

"כך מתנהלים ענייני הביטחון של מדינת ישראל על ידי מי שנזכר שהוא מר ביטחון רק בתקופה שלפני הבחירות, ועל ידי השרים שאיימו בהפלת הממשלה אם לא יהיו חברי קבינט, אך מרגע שקיבלו את התואר לא אכפת להם כלל שהוא לא מתכנס."



ראש העיר ירושלים ניר ברקת מסר: "אני רוצה לשבח את הפעולה של שוטר מג"ב שתוך כדי פציעתו שמר על קור רוח, ירה ונטרל את המחבל ובכך הציל חיים ומנע פגיעות נוספות. כולנו מתפללים להחלמתו. אנחנו חייבים להתעקש ולהמשיך בשגרה. אני קורא לכל תושבי מדינת ישראל להמשיך לבקר בירושלים ולחזק אותה. זהו המסר לטרור שמנסה לשבש את חיינו".

מפקד מחוז בירושלים במשטרה ניצב צ'יקו אדרי מסר לעיתונאים בזירת הפיגוע: "התגובה המהירה על אף הפציעה הקשה, הביאה לסיומו המיידי של האירוע ומנעה פגיעה בחפים מפשע נוספים. הלוחם פעל במקצועיות הראויה לכל שבח ואני שולח מפה ברכת רפואה מהירה ושלמה ללוחם האמיץ".

"אנו פרוסים עם כוחות גדולים בשטח לשמירה על ביטחון התושבים, מקיימים הערכות מצב כל העת ומתאימים את היערכותנו בהתאם. משטרת ירושלים על כל שוטריה ולוחמי משמר הגבול, ימשיכו בפעילותם הנחושה ויפעלו לסיים במיידי כל אירוע אלים, כפי שפעל היום לוחם מג"ב שנדקר. כל אירוע שנפגעים בו שוטרים או אזרחים צריך להסתיים בחיסולו של המחבל המפגע".

השר לביטחון הפנים ח״כ גלעד ארדן שוחח עם מפכ״ל המשטרה וקיבל עדכון על פרטי הפיגוע. השר ארדן רואה בחומרה רבה את הפיגוע שמהווה אירוע נוסף ברצף פיגועים שהתרחשו בעת האחרונה בבירת ישראל. השר הנחה את מפכ"ל המשטרה לפעול בכל המישורים כדי להגביר את תחושת הביטחון בירושלים ובעיקר במהלך תקופת חודש הרמאדן, ושיבח את לוחם המג״ב שעל אף פציעתו הקשה ירה לעבר המפגע ובכך מנע פגיעה באחרים. השר התעדכן במצבו הבריאותי של הלוחם שנפצע ומייחל להחלמתו. השר ארדן אמר כי הוא מצפה מההנהגה הפלסטינית לגנות את הפיגוע.

מפקד משמר הגבול, ניצב עמוס יעקב שיבח את פעולתו המהירה של הלוחם וציין, ״פעולה מהירה, מקצועית ונחושה הביאה לסיומו של האירוע, טרם המשיך המחבל לממש את כוונותיו. באומץ לב יוצא דופן, למרות הפגיעה הקשה חתר הלוחם למגע ונטרל את המחבל. לוחמי מג״ב מוכיחים פעם אחר פעם שלא בכדי הם זוכים לכינוי - השכפ״ץ של המדינה״.

המשפחה מבקשת להמשיך להעתיר בתפילות: רז בן כרמלה לרפואה שלמה.

הסלמה? גם אמש: טרור ואבנים בירושלים
כזכור, אמש (מוצ"ש) דווח בבחדרי חרדים כי צעירים ערבים תקפו באבנים כלי רכב ואוטובוס שנסעו ברחוב סולטן סולימן בסמוך לשער שכם בעיר.

אחד מכלי הרכב, שמשתו נופצה ואבן נוספת פגעה בראשו של הנהג. רעייתו לא נפגעה. הוא טופל על ידי צוות מד"א עם חבלה קלה בראשו ודימום, ופונה לבית החולים הדסה עין כרם בעיר עם חבלה קלה.

מוקדם יותר אתמול הושלך בקבוק תבערה לעבר אוטובוס 'אגד' בצומת בית חנינה - נווה יעקב בעיר. הבקבוק לא פגע באוטובוס והתלקח על הכביש, לא היו נפגעים.

צילום: יונתן זינדל, פלאש 90






























מגב פיגוע שער שכם ירושלים ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד