כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

לפיד מתלונן: "חוק הקלון אינו נגד דרעי"

יו"ר 'יש עתיד' תקף את וועדת השרים שדחתה את החוק שהציע, והסביר מדוע החוק לא מיועד לפגוע אישית בשר הכלכלה

לפיד ודרעי. צילום: מרים אלסטר פלאש90
לפיד ודרעי. צילום: מרים אלסטר פלאש90


יו"ר "יש עתיד", ח"כ יאיר לפיד, הגיב הצהריים (א) על דחיית חוק הקלון היום בוועדת השרים לחקיקה ואמר: "ועדת השרים לחקיקה דחתה היום את "חוק הקלון" שהנחתי על שולחן הכנסת.
מדובר בפשיטת רגל מוסרית של ממשלה המסרבת להלחם בשחיתות. "חוק הקלון" אומר שאדם שהורשע בעבירה שיש עמה קלון לא יוכל לכהן כשר, חבר כנסת או ראש עיר. לא אחרי 7 שנים, לא אחרי 14, פשוט לא.

"אני מניח שגם הפעם יהיו כאלה שירצו להפוך את החוק לזירת מאבק ביני לבין אריה דרעי, אבל אעשה הכל כדי שזה לא יקרה. הרי אפילו אם החוק יעבור הוא במילא לא יחול על דרעי (חוקים במדינת ישראל אינם חלים באופן רטרואקטיבי), והנושא חשוב מכדי שנהפוך אותו לעימות אישי.

"יהיו כאלה שיטענו שצריך לאפשר לאנשים ששילמו את חובם לחברה לבנות מחדש את חייהם. זה נכון כמובן, אבל מדוע שיעשו זאת דווקא במקום שבו הפיתוי לשחיתות הוא הכי גדול? גם כשאתי אלון תשתחרר מהכלא צריך לעזור לה למצוא עבודה, אבל זה עדיין לא אומר שהיא צריכה לחזור לעבוד בבנק.

"הזירה הציבורית צריכה להיות המקום הכי נקי בישראל. לא יכול להיות שאסור שהנהג של השר יהיה בעל עבר פלילי, אבל על השר זה לא חל. לא יכול להיות שאנשים שהורשעו בפלילים ישלחו חיילים אל הקרב או ידרשו את כספי המיסים שלנו.לא יכול להיות שנעמוד מנגד בזמן שאמון הציבור בפוליטיקאים ובמדינה הולך ומידרדר. אמון הוא הבסיס של כל חברה אנושית מתוקנת, וכשהאזרחים חושבים שהמערכת עקומה, קשה להסביר להם למה הם צריכים להישאר ישרים.
"חוק הקלון" צריך לעבור."

לפי הצעת חוק הקלון של 'יש עתיד' קובעת כי מי שהורשע בעבירה שיש עמה קלון לא יוכל לכהן בתפקיד ראש ממשלה, שר, סגן שר, חברת כנסת או ראש רשות - אף פעם.

בדברי ההסבר נכתב: "השחיתות השלטונית הפכה לאיום אסטרטגי על החברה ועל הדמוקרטיה הישראלית. היא מעדיפה אינטרסים פוליטיים, אישיים וכלכליים על פני נבחרי ציבור, שהם נאמניו, ולנגד עיניהם האינטרס הציבורי".
לפיד יש עתיד נהג שר קלון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד